نظرات شما عزیزان مارا در ارائه هرچه بهتر مطالب یاری میکند.

عیب یابی و تعمیرات  تخصصی مانیتورهای صنعتی

تعمیرات مانیتورهای صنعتی و اچ ام آی HMI : همان طور که میدانید امروزه صنعت پیشرفت های بسیاری کرده است که دیگر مانند گذشته در هیچ حوزه ای نیاز نیست تمام کارها  با نظارت انسانی صورت گیرد و یا برای نظارت منابع انسانی زیادی نیاز باشد زیرا حتی یک اپراتور هم می تواند با استفاده از یک صفحه کنترل مانیتوری  علاوه برنظارت دستورات و یا پارامترهایی را نیز به دستگاه مربوطه ارسال کند تا بتواند فرایند تولید و عملکرد را اداره کند. با این حساب میتوان پی برد که مانیتورها نیز در حوزه ی صنعتی شکل دیگری به خود گرفته و به راحتی میتوانند در انواع بخش های خدماتی مورد استفاده قرار گیرند.به عنوان مثال در یک شرکت تولیدی بخشی از دستگاه که نیازمند  نظارت  همراه با کنترل بر فرایند است با استفاده از یک سیستم مانیتورینگ پیشرفته میتوان بر عملکرد بخش های مختلف دستگاه نظارت داشته و در صورتی که لاززم باشد بخش را تغییر داده – خاموش کنند و یا بر  سرعت کار کرد  آن بیفزایند که این خود نشان از کامل و مجتمع کردن کار می باشد که سیستم مانیتورینگ در اختیار ما قرار داده است.

و اما مانیتورهای صنعتی

خب وقتی ما از مانیتورها حرف می زنیم منظورمان مانیتورهای عادی در صنعت نیست هرچند در بخش های اداری و در کار با کامپیوترها از مانیتورهای اداری استفاذه می شود ولی در مورد بخش های تولیدی و اجرایی نوعی از مانیتروها به خدمت گرفته میشوند که به مانیتورهای صنعتی معروف هستند و این مانیتورها  دارای قابلیت های فراوانی  بوده و ابزارهای مختلفی را بنابر نوع دستگاه در اختیار اپراتور قرار می دهند. مانیتورهای صنعتی مانند مانیتورهای معمولی فقط دارای ورودی تصویر و نمایش نبوده و حتی دارای سیستم عامل های خاص خود هستند که برنامه های مختلفی را در خود جهت مدیریت و کنترل  دارند که این خود نشان از قدرت مانیتورهای  صنعتی است.

دسته بندی در مانیتورهای صنعتی

مانیتورهای صنعتی در کل به دو گروه تقسیم می شوند که نوع کنترلی و نوع نمایشی و یا نظارتی و یا همان معمولی می باشند که در این جا به تفکیک هرکدام  را نام خواهیم برد و شما را با نوع و کاربردهای ان ها اشنا خواهیم کرد.

مانیتورهای  کنترلی :   این مانیتورها علاوه بر این که تصاویر بخش های مختلف و اطلاعات و یا داده ها را نمایش می دهند میتوانند پارامترها  و یا دستوراتی را نیز به دستگاهی که به آن متصل هستند ارسال کنند که این به این معنی است که میتوانید کی دستگاه را با استفاده از مانیتور کنترل کرده و تغییرات لازمه در تنظیمات آن را بدهید. یک نمونه بسیار مشابه به مانیتور  صنعتب کنترلی  ، مانیتورهای  کوچکی هستند که در ماشین های اداری و خصوصاً دستگاه های فتوکپی بزرگ استفاده شده که این نوع فتوکپی ها دارای  یم نمایشگر کوچک هستند که علاوه بر نمایش اطلاعات کلی دستگاه  دستورات و کارهای لازمه با استفاده از همین بخش صورت می یرد و شما به عنوان مثال وقتی دستورات برای گرفتن تعداد کپی را به دستگاه می دهید با استفاده از همان نمایشگر این کار انجام می شود. این نوع عملکرد نیز دقیقا شامل مانیتورهای صنعتی هم هست.

نوعی از مانیتور در دسته مانیتورهای صنعتی و زیرشاخه مانیتور های کنترلی وجود دارد که دارای صفحه نمایش لمسی می باشد که به اصطلاح به این مانیتروها مانیتورهای تاچ صنعتی گفته می شود که شما میتوانید علاوه بر مشاهده ی اطلاعات  دستورات لازمه را  به صورت لمسی به مانیتور داده تا به دستگاه اصلی منتقل شود و این دقیقا شبیه به کار کردن با یک گوشی موبایل و یا تبلت هوشمند ساده است البته از نظر نوع ارتباط با مانیتور وگر نه در مورد این  که باید در کجا چه نوع دستوراتی را بدهید فرق دارد و نیازمند تخصص و تجربه کاری با دستگاه صنعتی می باشد.

مانیتور معمولی صنعتی (  نظارتی )

این نوع از مانیتورهای صنعتی فقط قادر هستند که اطلاعات بخش و یا دستگاه مورد نظر را نمایش دهند و به همین دلیل نمی توانید با این مدل مانیتورها داده هایی را به دستگاه ارسال کنید و به عبارتی آن ها را تنظیمل نمایید. به این دلیل  مانیتورهایی که قادر نیستند حالت کنترلی داشته باشند را مانیتورهای صنعتی معمولی می گویند. البته بنابر نوع نیازهای امروزی  مانیتورهای صنعتی بیشتر نوع کنترلی بوده ودیگر مانیتروهای نظارتی در حال خارج شدن از دور هستند.

خرابی مانیتورهای صنعتی و تعمیرات

مانیتورهای صنعتی با تمام این که طراحی فوق العاده خوبی دارند و از قدرت نرم افزاری و سخت افزاری بالایی برخوردارند  کمتر دچار خرابی  می شوند ولی با این  حال به دلیل این که یک دستگاه الکترونیکی می باشند خرابی برای دستگاه  های الکترونیکی اجتناب ناپذیر است و مانیتورهای صنعتی هم دچار خرابی های مختلفی می شوند. این مرکز تعمیراتی با  دارا بودن سابقه ای موفق و طولانی در امر تعمیرات تخصصی مانیتورهای صنعتی و همچنین تکنسین  های  کاربلد و حرفه ای در خدمت شما عزیزان می باشد. می توانید در صورت خرابی مانیتور خود اعم از صنعتی و یا پزشکی ، دستگاه خود را به این مرکز انتقال داده تا توسط تکنسین ها مورد عیب یابی و تعمیرات قرار گیرند.

جهت مشاوره با واحد تعمیرات تماس بگیرید : ۰۲۱۶۶۹۳۳۲۳۷

آدرس مراجعه :تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳

تعمیرات مانیتورهای صنعتی