تعمیر ماشین ظرفشویی

امروزه در اطراف خود لوازم برقی بسیاری می بینیم که هر کدام به نوعی کاری را انجام می دهند تا به ما در انجام هر چه سریعتر و بهتر پیش رفتن کار کمک کنند. تنوع این لوازم برقی و الکترونیکی و دیجیتالی در لوازم خانگی مشهودتر است و انواع و اقسام لوازم وجود دارد که می توان هر از گاهی نمونه جدیدی برای پیش برد کار ما تولید و روانه بازار می شود. بسیاری از این لوازم نه تنها به ما در جهت انجام کارها کمک می کنند بلکه در حفظ سلامت جسم ما هم مفید هستند. برخی دیگر حتی برای حفظ منابع طبیعی به کار می روند تا شیوه های سنتی که باعث تخریب و از بین رفتن آن ها میشد را کنار بگذاریم. از جمله این لوازم و دستگاه ها می توان به ماشین ظرف شویی اشاره کرد که مزیت آن گذشته از صرفه جویی در وقت ما است، میزان آب مصرفی را در هنگام ظرف شدن در مقابل با روش سنتی کاهش می دهد.

اساسا، یک ماشین ظرفشویی یک روبات است که ظروف کثیف را تمیز می کند و شستشو می دهد. انسان ها باید ظرف ها را بارگذاری کنند، مواد شوینده را اضافه کنند، سیکل های شستشوی مناسب را تنظیم کرده و آن را روشن کنند، اما ماشین ظرفشویی مجموعه ای از عملکردهای خود را انجام می دهد. یک ماشین ظرف شویی:

* آب اضافه می کند.
*آب را به درجه حرارت مناسب می رساند.
*پخش کننده مواد شوینده به طور خودکار در زمان مناسب باز می شود.
*آب را به صورت جت روی ظروف می گیرد تا به خوب یتمیز شوند.
*آب کثیف را از بین می برد.
*آب را برای شست و شوی بهتر روی ظروف برای اینکه تمیز شود اسپری می کند.
*خود را دوباره تخلیه می کند.
*می توان گزینه گرم کردن هوا برای خشک کردن ظروف را خاموش کرد که بستگی به کاربرد دارد.

علاوه بر این، ماشین ظرفشویی خود را کنترل می کند تا مطمئن شود همه چیز درست کار می کند.  یک تایمر (یا یک کامپیوتر کوچک) طول هر چرخه را تنظیم می کند. حسگر دمای آب و هوا را تشخیص می دهد تا از ماشین ظرفشویی از حرارت دادن یا آسیب رساندن به ظروف جلوگیری شود. یکی دیگر از سنسورها می تواند این را بگوید که آیا سطح آب بالا می رود و عملکرد تخلیه را فعال می کند تا ماشین ظرفشویی از سرریز نگه داشته شود. برخی از ماشین های ظرفشویی حتی دارای سنسورهایی هستند که می توانند آلودگی آب را از روی ظروف شناسایی کنند. هنگامی که آب به اندازه کافی روشن است، ماشین ظرفشویی می داند که ظروف تمیز است. اگرچه ماشین ظرف شویی مانع از خارج شدن آب درون آن می شود اما طبق برنامه ریزی پر از آب نمی شود. فقط یک حوضچه کوچک را در پایین پر می کند. المنت های گرمایشی که آب را تا ۱۳۰ یا ۱۴۰ درجه فارنهایت گرم می کند در آن وجود دارد. سپس یک پمپ آب را به صورت جت در برابر ظرف کثیف می گیرد تا آلودگی را از روی آن پاک کند. فکر کنید در مورد یک شلنگ باغ بدون هیچ نازل – اگر انگشت شست خود را روی انتهای شل قرار دهید، فضای کمتری برای آب بیرون می آید، آن را به شدت اسپری می کند. جت های ماشین ظرفشویی بر اساس همان اصل کار می کنند. این نیروی آب بر بازوهایی که آب را به صورت جت اسپری می کنند باعث حرکت چرخشی بازوها می شود و آب را به تمامی ظرف ها و قسمت ها می پاشد. 

هنگامی که شست و شو کامل می شود، آب دوباره به حوضچه تخلیه وارد می شود، جایی که پمپ آب را از ماشین ظرفشویی خارج می کند. بسته به نوع ماشین ظرفشویی، آبی که از ماشین ظرف شویی باید خارج شود ممکن است به داخل لوله های زیر سینک متصل شود و آب از آن طریق تخلیه شود و به فاضلاب برود و یا یک سر لوله مستقیمأ داخل سینک قرار بگیرد. مرحله نهایی در یک چرخه شست و شو اختیاری است – چرخه خشک. المنت گرمایشی در زیر ماشین ظرفشویی هوای داخل  را گرم می کند تا به خشک شدن ظروف کمک کند. برخی برای صرفه جویی در انرژی مرحله آخر را نادیده می گیرند و خاموش می کنند. ماشین های ظرف شویی از نظر مکانیکی پیچیده نیستند. مدل های گران قیمت ممکن است یک سیستم کنترل کامپیوتری داشته باشند. مدل های مدرن نیز دارای قفل درب هستند که باید برای کارکردن دستگاه بسته شوند. برخی نیز قفل ایمنی کودک را دارند.

دریچه ورودی

این جایی است که آب از آب خانگی خانه وارد ماشین ظرفشویی می شود. پمپ واحد آب را در حوضه پمپ نمی کند – هنگامی که دریچه ورودی باز می شود، فشار آب آب را به واحد می راند.

تلمبه (پمپ)

موتور الکتریکی پمپ را فعال می کند. در طول چرخه پمپ، پمپ نیرو می دهد به اسپری بازوها. در طول چرخه تخلیه، پمپ آب را به شلنگ تخلیه هدایت می کند. مونتاژ موتور- پمپ در زیر حوضچه، در مرکز ماشین ظرفشویی نصب می شود.

ماشین ظرفشویی را می توان در یک پیکربندی قابل حمل یا دائمی نصب کرد. در مدل قابل حمل دستگاه می تواند در هر جایی از آشپزخانه و خانه قرار بگیرد و هر زمان که نیاز بود به کنار ظرف شویی آورد و لوله تخلیه آب را در سینک ظرف شویی قرار داد. در مدل های دائمی لوله تخلیه به لوله خروجی آب سینک ظرف شویی متصل می شود و قابل جابه حایی نیست.
خرابی های ماشین ظرف شویی
از جمله خرابی های ماشین ظرف شویی می توان به خوب گرم نکردن آب برای شستن ظروف، عدم تخلیه مناسب، باقی ماندن پودر های شوینده بر روی ظرف ، کار نکردن بازوهای چرخشی، عمل نکردن جت آب پاش، و بسیاری موارد دیگر. 
در صورت بروز خرابی در ماشین ظرف شویی خود می توانید با واحد تعمیرات لوازم خانگی مجتمع فنی الکترونیک تهران تماس حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید تا توسط متخصصین این مرکز عیب یابی و رفع شود.

لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستان ها می توانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمت گزار مناسبی برای ایشان باشیم.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱ 

آدرس»تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

 

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟