تعمیر اسکوتر برقی

از جمله لوازمی که امروزه طرفداران خاص خود را دارد و بین نوجوانان و جوانان بسیار مورد توجه قرار گرفته اسکوتر برقی است. یک اسکوتر مخصوص بچه ها یک سبک از موتور دوچرخه سواری است که به طور سنتی توسط ویژگی هایی مانند پدال، چرخ های کمتر از ۱۶ “قطر، و یک موتور در زیر و عقب آن وجود دارد. این قبیل موتورها به علت سرعت کمتر از نظر امنیت در جایگاه خوبی هستند و برای کسانی که در ابتدا می خواهند راندن موتور را یاد بگیرند وسیله ابتدایی خوبی است. اسکوتر موتور سیکلت دو چرخ است.

اسکوتر

اسکوتر مخصوص بچه ها معمولا دارای یک موتور ۲۵۰ سانتیمتر مکعب و یا هر اندازه کمتر از آن ست. بر خلاف یک موتورسیکلت واقعی، قاب اسکوتر یک قطعه جامد است که معمولا به عنوان فریم گام به گام خوانده می شود. فرایند گام به گام اجازه می دهد تا اپراتور بر روی اسکوتر مخصوص بچه ها گام بردارد؛ بر خلاف موتور سیکلت که نیاز به اپراتور برای گذاشتن یک پا بر روی قاب دارد.

این روزها ۹۹ درصد اسکوتر ها دارای یک چرخش اتوماتیک (CVT) هستند که به این معنی است که شما کلاچی ندارید که بخواهید کنترل کنید و مجبور نیستید دنده ها را عوض کنید در حالیکه ۹۹ درصد یا موتورسیکلت دارای یک کلاچ دستی هستند و شما باید چرخ دنده ها را به صورت دستی (با پای چپ خود) تغییر دهید. این بدان معنی است که در ۹۹٪ از موتورهای اسکوتر شما ترمز عقب را با دست چپ خود اعمال می کنید، در حالی که ۹۹٪ از موتور سیکلت ها ترمز عقب را با پای راست خود اعمال می کنید. در حالی که هنوز تعداد کمی اسکوتر دستی وجود دارد و چند موتور سیکلت اتوماتیک وجود دارد، هر دو بسیار استثنائی هستند تا قاعده مند.

این تفاوت ها باعث می شود که موتورسیکلت دارای شتاب بهتر با ویژگی های سرعت بالا باشد و با سرعت بالا حرکت کند، اما موتور اسکوتر مخصوصا در سرعت های پایین حرکت می کند و به ویژه برای تازه کارها آسان تر است. اسکوتر معمولا یک موتور کوچک از ۵۰cc تا ۲۵۰cc دارد، هرچند اسکوترهای ۴۰۰cc و حتی ۸۰۰cc وجود دارد،اسکوتر بنابراین اندازه موتور آنها را تعریف نمی کند. در حالی که اکثر آنها در سرعت محدود هستند، اسکوتر های با موتور بزرگتر می توانند از سرعت ۱۰۰ مایل در ساعت عبور کنند و به راحتی در سرعت های آزادراه کروز بشوند، به همین دلیل سرعت مشخص نیست.اسکوترها تمیز هستند و بدون صدا رانده می شوند. در اکثر مدل ها، موتور در یک محافظ پنهان شده است که از ریخته شدن روغن در شلوار راننده جلوگیری می کند. که این پوشش و محافظ خود باعث کاهش آلودگی صدا می شود. یک باتری روروک مخصوص بچه ها می تواند با یک باتری ۱۲ ولت از یک خودرو بطور صحیح شارژ شود، تا زمانی که شمعک در خودرو روشن شود. 

به طور معمول، اسکوتر از طریق یک محور عقب عمل می کند و یک موتور  ۵۰ تا ۲۵۰سانتیمتر مکعب دارد. هر موتور که کمتر از ۵۰ سانتیمتر مکعب است به Go-Ped اشاره شده است. موتورهای جدید اسکوتر مخصوص بچه ها با سرعت ثابت کار نمی کنند. باتری یک اسکوتر مخصوص بچه ها برای چند سالبه خوبی کار می کند و سپس به طور کامل محو می شود یا خاتمه می یابد. بهترین راه برای نگه داشتن باتری اسکوتر مخصوص بچه ها این است که اسکوتر را در یک مکان گرم نگهداری کنید. آب و هوای سرد می تواند باتری را تخریب کند. شمع جرقه زن مورد دیگری است که مورد توجه قرار گرفته است که چگونه در اسکوتر کار می کند و چطور در نهایت کار نمی کند. اسکوتر ها و شمع جرقه زن گاهی اوقات به خوبی با هم همراهی نمی کنند تا اسکوتر کار کند. در مورد پلاگین جرقه بهتر است که کمی مراقب باشید، اما هر پانزده هزار مایل باید جایگزین شود تا اسکوتر و سر نشین در امنیت باشند. موتورهای اسکوتر با یک موتور کوچکتر کار می کنند و بنابراین روغن آن باید زود به زود تعویض شود. تغییر روغن توصیه شده که پس از حدود پانصد مایل صورت گیرد.

اسکوتر ها دارای مزایای فراوانی برای حمل و نقل و لذت بردن از سواری هستند، که عمدتا بسته به مدل و نوع ساخت آن دارد. مخزن گاز بر روی یک اسکوتر می تواند تا یک ماه برای مسافران شهری دوام بیاورد. برخی از اسکوترها مانند Piaggio X9 Evolution 500 دارای ویژگی هایی فراتر از اسکوتر هستند انواع اسکوترکه شامل سرعت بالا (۹۸ مایل در ساعت)، کامپیوتر و ترمز دیسکی است. Piaggio X9 Evolution 500 همچنین رولر کامپکت بالا در کلاس خود است. اسکوترهای رایج شامل اسکوتر Vespa، هوندا و Lambretta هستند.

اسکوترها انواع مختلفی دارند و لزومأ شبیه به موتور سیکلت نیستند. از مدل های دیگر اسکوتر می توان به مدلی اشاره کرد که دو چرخ دارد و توسط تخته ای به هم متصل می شوند و دارای موتور قابل شارژ است و حرکت و کنترل آن توسط شما با جا به جا شدن روی آن و تغییر نقطه فشار صورت می گیرد. این قبیل اسکوترهای برقی را اسکوتر هوشمند می نامند که برای تردد در مکان هایی مثل فروشگاه ها و … مناسب است. برخی دیگر از انواع آن ها دارای یک دسته هم هست که میان چرخ ها قرار می گیرد و به عنوان نگهدارنده شخص استفاده می شود و شخص با آن تعادل خود را حفظ می کند. در ماه آگوست سال ۲۰۱۴ میلادی یک شرکت چینی به نام Chic Robotics اولین اسکوتر برقی را با نام Smart S1 معرفی کرد. در اکتبر همان سال این اسکوتر برقی موفق شد به نمایشگاه بین المللی و بسیار معتبر Canton Fair راه یابد و توجهات را به سمت خود جلب نماید. به دنبال این عملکرد درخشان، بسیاری از شرکت های و کمپانی های فعال در این زمینه تصمیم گرفتند وارد میدان رقابت شوند و انواع اسکوتر های برقی را تحت برند خود تولید کنند. best-electric-scooter

اسکوتر برقی دارای اجزای بسیار زیادی که مورد استفاده قرار می گیرند که هر یک از آن ها نقشی حیاتی دارند و در عملکرد کلی این دستگاه تاثیر گذار هستند. به طور کلی، یک اسکوتر برقی با کیفیت از این قطعات بهره می برد:

  • بدنه فلزی اصلی به همراه محور مرکزی
  • صفحه کنترل (مادر بورد)
  • دو عدد ژیروسکوپ
  • دو عدد سنسور مادون قرمز
  • دو عدد موتور الکتریکی (هر کدام داخل یک چرخ قرار گرفته اند)
  • دو عدد سنسور مخصوص اندازه گیری شیب / سرعت (هر کدام داخل یک چرخ قرار گرفته اند)
  • پورت مخصوص شارژ
  • کلید روشن و خاموش
  • محفظه باتری
  • چراغ های LED
  • پد های حساس در برابر فشار
  • روکش پلاستیکی (قسمت های پلاستیکی بدنه)

تعمیرات اسکوتر برقی

خرابی های اسکوتر برقی

به خوبی شارژ نشدن، زود خالی شدن شارژ بدون استفاده معمول، به هم خوردن تنظیمات ژیروسکوپ به طوری که فرمان پذیری ان مختل می شود و به جهتی که متمایل می شویم در آن راستا حرکت نمی کند. خاموش شدن موتور حین حرکت و بسیاری موارد دیگر. 

در صورت بروز خرابی در سیستم اسکوتر برقی خود می توانید با مجتمع فنی الکترونیک تهران تماس حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید تا توسط متخصصین این مرکز عیب یابی و رفع شود. 

لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستان ها می توانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمت گزار مناسبی برای ایشان باشیم.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس»تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت -نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟