تعمیر کامپیوتر صنعتی

یکی از ابزار زندگی امروزه که می توان نام برد و انجام کارها با توجه به پیشرفت امروزی بدون آن میسر نیست، کامپیوتر است. کامپیوترها امروزه نقش اساسی را در بسیاری از کارهای ما، چه از نظر تجاری و چه از نظر تحصیلی ایفا می کنند. با استفاده از کامیپوترها و داشتن امکان اتصال اینترنت حجم عظیمی از اطلاعات را می توانیم دریافت کنیم و بر اساس آن کار خود را پیش ببریم. از این رو رفته رفته تمامی کارها حتی خرید و فروش ها تا چند سال آینده مبتنی بر اینترنت بوده و فروشگاه ها از شکل سنتی به صورت مجازی و آنلاین تبدیل می شوند. خود سیستم کامپیوتر ما هم که چگونه کار می کند برای ما و کار ما مهم است. از این رو دسته بندی هایی برای آن انجام شده است. در اینجا در مورد کامپیوتر صنعتی خواهیم گفت و اینکه چرا به این نام خوانده می شود.

کامپیوتر صنعتی

کامیپوتر صنعتی با کامپیوترهای شخصی و رومیزی در برخی ویژگی ها اساسأ یکسان هستند: ریزپردازنده و نوع RAM. رسانه ذخیره سازی، پورت های رابط، عملکرد و غیره با این حال، یک PC صنعتی یک سیستم سخت و نیرومند است که مناسب برای استفاده در کارگاه و مراکز این چنینی است. چه چیزی کامپیوتر شخصی را از یک کامپیوتر صنعتی جدا می کند؟ اول از همه، کامپیوترهای صنعتی به طور خاص طراحی شده اند تا در مقابل سختی محیط  فروشگاه (مقاومت در برابر دمای، گرد و غبار، رطوبت، ارتعاش، ولتاژ بالا) که رایانه های تجاری برای این کار طراحی نشده اند، مقاومت کنند. رایانه های تجاری معمولا در یک محیط اداری استفاده می شوند، در حالی که رایانه های تعبیه شده صنعتی اغلب در برنامه های مدیریت انرژی مانند انرژی خورشیدی و ژنراتورهای باد استفاده می شود. اتوماسیون صنعتی یک برنامه رایج دیگر برای رایانه های صنعتی، به خصوص رباتیک و کنترل تولید است. برنامه های کاربردی دیگر که معمولا از رایانه های صنعتی استفاده می کنند عبارتند از IoT صنعتی، مدیریت حمل و نقل، تجهیزات پزشکی، هوا فضا، وسایل نقلیه بدون سرنشین و علامت های دیجیتال.

رایانه های تجاری به طور معمول آخرین سیستم عامل مانند Windows 12، OSX، Chrome یا Android را بر اساس نوع دستگاه اجرا می کنند. این سیستم عامل ها برای اجرای برنامه های تجاری قابل دسترس هستند که به طور مرتب به روز می شوند. رایانه های صنعتی معمولا سیستم عامل هایی مانند Windows 10، Windows IoT، Windows IoT Core یا لینوکس و بعضی اوقات یک سیستم عامل سفارشی را اجرا می کنند. آنها اغلب نرم افزار های سفارشی را اجرا می کنند و سیستم عامل هایشان باید سازگاری را برای حمایت از این برنامه ها حفظ کنند. آخرین کامپیوترهای تجاری از گزینه های I / O مانند Firewire (IEEE 1394) و USB استفاده می کنند. با این حال، کامپیوتر صنعتی قابل حملکامپیوترهای صنعتی معمولا به روش های ارتباطی سریال و ارتباط موازی متکی هستند، به ویژه اگر آن ها دارای یا باید از یک رابط صفحه لمسی پشتیبانی کنند. اکثر رایانه های تجاری دیگر از پورت سریال یا اسلات PCI استفاده نمی کنند، اما این ویژگی ها هنوز در رایانه های صنعتی رایج هستند که باید از نیازهای توسعه چندگانه پشتیبانی کنند. اکثر کامپیوترهای صنعتی نیز دارای پورت های سری (RS232، RS422 و RS485) هستند که نیاز به رابط کاربری با تجهیزات قدیمی دارند. علاوه بر این، ممکن است نیاز به پشتیبانی از اسلات های جدیدتر توسعه I / O مانند HD DisplayPort، نمایشگرهای متعدد، اترنت، نوع USB 2.0 و ۳٫۰، ورودی / خروجی عمومی (GPIO)، PCI Express و M.2 داشته باشند.

قبل از انتخاب “PC” برای کار و برنامه خود، همیشه باید به فاکتورهای زیر توجه داشته باشید: 

دما: به طور مناسب، کامپیوترهای صنعتی را می توان برای کار تا ۴۵ درجه سانتیگراد و بالاتر مورد استفاده قرار داد، در حالی که رایانه های تجاری و خانگی باید بسیار پایین تر از محدوده دمای ۳۵ درجه سانتی گراد باشند.

گرد و غبار: فن های خنک کننده، هنگامی که شاسی آن بیرون است، معمولا با فیلترهای خاصی برای جلوگیری از گرد و غبار و سایر آلودگی های مشابه ارائه می شوند. در سیستم هایی که دارای فشار مثبت  هوا در داخل شاسی هستند، شما همچنین می توانید این موارد را بدست بیاورید:
• جریان هوا به طور مداوم در داخل شاسی را تمیز می کند
• خنک سازی مستقیم رسانه های مغناطیسی (فلاپی دیسک، هارد دیسک، CDROM)، سیستم اجزا و منبع تغذیه

شوک / ارتعاش: درایوهای دیسک را می توان روی جذب کننده های شوک نصب کرد،که انزوا و انعطاف پذیری مکانیکی را فراهم می کند. 

رطوبت: محیط های ماشین ابزار (ماشین های سنگ زنی، ماشین های تراش، مراکز ماشینکاری، خطوط انتقال، و غیره) اغلب توسط آلاینده های مایع / خنک کننده ها تحت تاثیر قرار می گیرند، درحالی که اغلب دستگاه ها و ماشین ها خود می توانند به مقادیر رطوبت نسبی بالا دست پیدا کنند، که در آن کامپیوترهای شخصی و تجاری احتمالا نمی توانند نجات پیدا کنند!

منبع تغذیه: نوسان برق و سر و صدا در منبع تغذیه AC در کارخانه بسیار رایج هستند. کامپیوترها همیشه باید با تقریبا هر شرایطی با ولتاژ DC تمیز و پایدار عرضه شوند. 

EMI: زمین های مناسب، محافظ و طراحی الکتریکی، انعطاف پذیری مناسب و انطباق با استانداردهای الکتریکی بین المللی را تأیید می کنند.

محافظت IP / NEMAانواع کامپیوتر صنعتی

انعطاف پذیری و طول عمر: IPC یا همان کامپیوترهای صنعتی اغلب قابل گسترش (یعنی از لحاظ اسلات) نسبت به  رایانه های شخصی معمولی هستند، از جمله پشتیبانی از برنامه های قدیمی که نیاز به کار به طور یک پارچه برای ۵ یا حتی ۱۰ و بیشتر سال دارند (و نگهداری می شود)، اما در مورد کامپیوترهای شخصی زمانی که طول عمر و مدت استفاده از مادربرد و اجزا به پایان رسید قابل دسترسی نیستند. از لحاظ ارتقاء فن آوری و یا به سادگی با در دسترس بودن قطعات یدکی، این اساسا هزینه های بسیار پایینتری را نسبت به یک PC اداری نشان می دهد، که جبران سرمایه گذاری اولیه برای IPC است.

دسترسی آسان تر به داخل برای سرویس کردن (خرابی کمتر)

چه نوع برنامه ها می تواند توسط یک کامپیوتر صنعتی پشتیبانی شود؟
تمام بخش های بازار صنعتی معمول:
• کسب اطلاعات برای سنجش، کنترل آماری فرآیند و برنامه های کاربردی کنترل اتوماتیک ابزار ماشین
• کنترل کننده جداگانه یا شبکه برای جمع آوری داده ها
• مدیریت تجهیزات حمل و نقل، کنترل حرکت
• ساخت، کنترل کننده های سلولی
• اتوماسیون عمومی و برنامه های کاربردی کارخانه

تعمیرات کامپیوتر صنعتی

خرابی های کامپیوتر صنعتی

با توجه به مواردی که بالا عنوان شد خرابی های مربوط به تعمیرات کامپیوترهای صنعتی می تواند هم سخت افزاری باشد و هم نرم افزاری که عوامل متعددی را شامل می شود. در مورد سخت افزاری می توان گفت حداقل ممکن است شرایط محیطی خوبی وجود نداشته باشد و یا نوسانات شدید برق به قطعات آسیب برساند و … . انتقال فایل های نا امن باعث ویروسی شدن سیستم خواهد شد و این امر باعث هنگ کردن سیستم و عدم کارآیی درست آن می شود.

در این مرکز تعمیرات کامپیوترهای صنعتی از جمله

  • تعمیر کامپیوتر صنعتی دل Dell
  • تعمیرات کامپیوتر صنعتی زیمنس siemens
  • تعمیر کامپیوتر صنعتی اگزیومتک axiomtek
  • ادونتک Advantek
  • موگزا Moxa

و…توسط متخصصین حرفه ای سالهاست که انجام میپذیرد.

در صورت بروز خرابی در سیستم کامپیوتر صنعتی خود می توانید با واحد تعمیرات کامپیوتر مجتمع فنی الکترونیک تهران تماس حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید تا توسط متخصصین این مرکز عیب یابی و رفع شود.

لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستان ها می توانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمت گزار مناسبی برای ایشان باشیم. 
تلفن تماس:  ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱
آدرس» تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟