تعمیر دستگاه جوش اینورتر

دستگاه های جوشکاری برای اتصال فلزات و مواد دیگر استفاده می شوند.

انواع مختلفی از ماشین آلات جوشکاری و فرایندهای جوشکاری وجود دارد.

دستگاه جوش اینورتر یک نوع نسبتا جدید و نوآورانه جوشکاری است که در مقایسه با جوشکارهای معمول که اکثر ما به آن عادت کرده اند دارای مزایایی است.

جوشکار اینورتر با استفاده از تکنولوژی مبتنی بر سیلیکون پیشرفته در مقایسه با ترانسفورماتورهای سنگین مس / آلومینیوم و الكتریكی كه در جوشکارهای سنتی دیده می شود، استفاده می شود. هیچ کس این قضیه را انکار نمی کند که وقتی جوشکارهای اینورتر برای اولین بار معرفی شدند، مشکلات زیادی ایجاد شد که هر با ورود هر تکنولوژی جدیدی ایجاد می شود. با این حال، از آن زمان، تکنولوژی اینورتر تبدیل شده است به یک تکنولوژی قابل اعتماد، مقرون به صرفه و شایستگی های خود را دارد.

دستگاه های جوشکاری معمولا به عنوان جریان ثابت (CC) یا ولتاژ ثابت (CV) طبقه بندی می شوند. دستگاه جریان ثابت ولتاژ خروجی خود را برای حفظ جریان مداوم تغییر می دهد در حالی که یک دستگاه ولتاژ ثابت جریان خروجی خود را برای حفظ ولتاژ تنظیم نگه می دارد. جوشکاری قوس فلزی محافظ و گاز جوشکاری تنگستن با استفاده از یک منبع جریان ثابت و گاز جوشکاری قوس الکتریکی و جوش قوس فلورسنت معمولا از منابع ولتاژ ثابت استفاده می کنند اما جریان ثابت نیز با یک فیدر سیم سنجی ولتاژ امکان پذیر است. طبیعت ماشین CV توسط جوشکاری قوس فلزی گاز و جوشکاری قوس فلورسنت مورد نیاز است زیرا جوشکار قادر به کنترل دستی طول قوس نیست. اگر جوشکار با استفاده از یک ماشین CV برای جوش با جوش قوس الکتریکی محافظت شده تلاش کرد، نوسانات کوچک در فاصله قوس موجب نوسانات زیادی در خروجی دستگاه می شود. با ماشین CC ماشین جوشکار می تواند به تعداد ثابت آمپر به مواد جوش داده شده برسد بدون در نظر گرفتن فاصله قوس، اما فاصله بیش از حد باعث جوشکاری ضعیف می شود.

یکی از مزیت اصلی دستگاه هاب جوش اینورتر این است که کوچک، جمع و جور و قابل حمل است و می تواند مانند یک کیف کوچک کم وزن حمل شود. اینورترها از ترانسفورماتورهای بسیار کوچکتر استفاده می کنند و از این رو آن ها براق، جمع و جور، وزن نور و قابل حمل هستند. این در مقابله با یک دستگاه جوش معمولی است که به نظر بسیار سنگین است و نمی تواند در فضاهای باریکی قرار بگیرد. علاوه بر این، آن ها قدرت و توان و برق کمتری مصرف می کنند و می توانند با جریان طبیعی خانگی عمل کنند. مصرف کمتر انرژی به این معنی است که دستگاه جوش اینورتر می تواند به هر سوکت دی الکتریکی ۱۱۰v با جریان خانگی به جای جریان ولتاژ بالا وصل شود. این در مقابله با یک جوشکار معمولی است که به نظر بسیار سنگین است و نمی تواند در فضاهای باریکی قرار بگیرد. جوشکار اینورتر می تواند به هر سوکت دیواری ۱۱۰v معمولی که دارای جریان داخلی به جای جریان ولتاژ بالا است وصل شود و بنابراین نیاز به استفاده از یک ژنراتور صنعتی را از بین می برد. مصرف انرژی پایین به این معنی است که در هزینه کل انرژی صرفه جویی خواهد شد. علاوه بر این، دستگاه جوش اینورتر بهتر از طرف ژنراتورهانسبت به دستگاه جوش معمولی پذیرفته خواهد شد و این می تواند باعث شغل سریعتر و کاهش جوش های بدتر شود.

تعمیر دستگاه جوش اینورتر

از آنجا که قدرت خروجی اینورتر به صورت الکترونیکی تنظیم می شود، شما دارای طیف وسیعی از تنظیم کننده قدرت از ۱۰۰٪ هستید و این شما را قادر می سازد تا آن ها را با توجه به نیازهای خاص خود تنظیم کنید. به عنوان مثال، با توجه به دستگاه جوش های MIG گاهی اوقات تنظیم ۲ ممکن است به معنای قدرت ناکافی باشد و تنظیم ۳ ممکن است بیش از حد باشد. اینجا جوش اینورتر کمک می کند. البته این به این معنا نیست که دستگاه جوش اینورتر ایده آل و نهایی است و دستگاه ایده آل برای همه انواع نیازهای جوشکاری است. این واقعیت که یک دستگاه جوش اینورتر قادر به کار در جریان ولتاژ پایین است به علت اجزای الکترونیک پیشرفته است. در این استدلال معتبر است که جوشکار اینورتر نسبتا شکننده است و از این رو حساس به خرابی های مکرر است و همچنین استفاده از آن باعث افزایش هزینه بر هر آمپر می شود. از سوی دیگر یک دستگاه جوش معمولی دارای ساختار بسیار ساده و پایدار است و در بلندمدت قابل اعتمادتر خواهد بود. بدون ترس از تضاد، می توان گفت که جوشکاران سنتی، سرمایه گذاری بلند مدت ارزان تر خواهند داشت. اگر اندازه، ظاهر و وزن برای شما مشکل بزرگی نیست، یک دستگاه جوش معمولی احتمالا انتخاب مناسب است.

اما، در صورت عادل بودن، اگر شما می توانید هزینه های بیشتری را برای ویژگی هایی مانند قابلیت حمل و استفاده از جریان طبیعی خانوار بپردازید و مایل باشید برای حفظ واحد، خریدن یک دستگاه جوش اینورتر را در لیست خرید خود در نظر بگیرید. دستگاه جوش اینورتر راه حل هایی برای همه مسائل مربوط به جوشکاری ارائه نمی دهد، اما مطمئنا نقطه عطفی در پیشرفت تکنولوژی جوشکاری است.

خرابی های دستگاه جوش اینورتر

از جمله مشکلاتی که ممکن است برای دستگاه جوش اینورتر پیش آید را در اینجا به چند نمونه اشاره می کنیم: روشن نشدن ترانس جوش، جوش نزدن و روشن شدن چراغ قرمز و سبز دستگاه، چسبیدن الکترود بهنگام جوشکاری، تنظیم نشدن دستگاه برای جوشکاری های مختلف، نداشتن قوس الکتریکی جهت جوشکاری،عدم کارکرد ولوم ها و نمایشگر دستگاه و بسیاری موارد دیگر که ممکن است در حین کار با دستگاه بروز کند که نشان دهنده وجود مشکل در سیستم کارکرد دستگاه جوش اینورتر است. در چنین شرایطی باید به متخصص در این زمینه مراجعه نمایید تا به بررسی و رفع مشکل آن بپردازد.

در صورت بروز مشکل در سیستم دستگاه اینورتر خود می توانید با واحد تعمیرات مجتمع فنی ملی پایخت تماس حاصل فرمایید تا توسط متخصصین این مرکز عیب یابی و رفع شود.

لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستان ها می توانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمت گزار مناسبی برای ایشان باشیم.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس»تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟