تعمیر اکسس پوینت

تکنولوژی Wi-Fi در ساله ای اخیر به طور قابل توجهی بهبود یافته است، اما این یکپارچه نیست، مخصوصا وقتی که وارد حوزه کسب و کار می شوند. فضاهای اداری بزرگ با ترافیک سنگین به طور معمول از نقاط دسترسی (اکسس پوینت) Wi-Fi استفاده می کنند، در حالی که دفاتر کوچک با کاربران محدود به احتمال زیاد روتر Wi-Fi و فزایش دهنده های برد (range extender) دارند. در یک شبکه محلی بی سیم (WLAN) یک نقطه دسترسی یک ایستگاه است که اطلاعات را ارسال و دریافت می کند (گاهی اوقات به عنوان فرستنده خوانده می شود). یک نقطه دسترسی (اکسس پوینت)، کاربران را به سایر کاربران در داخل شبکه متصل می کند و همچنین می تواند به عنوان نقطه اتصال بین WLAN و یک شبکه ثابت به کار رود. هر نقطه دسترسی می تواند چندین کاربر را در یک منطقه شبکه تعریف کند. به عنوان مثال اگر افرادی فراتر از محدوده یک نقطه دسترسی حرکت کنند، آنها به طور خودکار به یکی دیگر منتقل می شوند. یک WLAN کوچک ممکن است فقط نیاز به یک نقطه دسترسی واحد داشته باشد تعداد مورد نیاز به عنوان تابع از تعداد کاربران شبکه و اندازه فیزیکی شبکه افزایش می یابد.

AP

یک نقطه دسترسی بی سیم (WAP) یک دستگاه سخت افزاری یا گره پیکربندی شده در یک شبکه محلی (LAN) است که اجازه می دهد دستگاه های دارای قابلیت بی سیم و شبکه های سیمی از طریق یک استاندارد بی سیم، از جمله Wi-Fi یا بلوتوث، متصل شوند. WAP ها دارای فرستنده های رادیویی و آنتن هایی هستند که اتصال بین دستگاه ها و اینترنت یا شبکه را تسهیل می کنند. WAP نیز به عنوان یک نقطه کانونی (hotspot) شناخته شده است. نقاط دسترسی بی سیم (WAP) ممکن است برای اتصال شبکه در محیط های اداری استفاده شوند، و به کارکنان اجازه می دهد تا در هر کجا در دفتر کار می کنند، همچنان به یک شبکه متصل شوند. علاوه بر این، WAP ها اینترنت بی سیم را در مکان های عمومی مانند کافی شاپ ها، فرودگاه ها و ایستگاه های قطار فراهم می کنند. نقاط دسترسی بی سیم اغلب در مورد مجموعه ۸۰۲ از استانداردهای بی سیم، معمولا به عنوان Wi-Fi شناخته می شود. در حالی که استانداردهای بی سیم دیگری وجود دارد که اکثریت قریب به اتفاق، اصطلاحات Wi-Fi و WAP در آن ها مترادف هستند.
مزایای استفاده از نقاط دسترسی بی سیم (Wireless Access Points)WLAN
هنگامی که شما هر دوی اتصالات کارمندی و مهمانی با دسکتاپ، لپ تاپ، تلفن همراه وتبلت را دارید، ۲۰ دستگاه در یک شبکه بی سیم به سرعت بالا می آیند و نمایش داده می شوند. در ۶۰ اتصال همزمان، هر کدام از نقاط دسترسی، به شما امکان می دهد که تعداد دستگاه های پشتیبانی شده در شبکه خود را مقیاس بندی کنید. اما این تنها یکی از مزایای استفاده از این تقویت کننده های شبکه است – این نکات را در نظر بگیرید:
  • نقاط دسترسی کسب و کار را می توان نصب کرد هر جا که می توانید یک کابل اترنت را اجرا کنید. مدل های جدیدتر نیز با Power Over Ethernet Plus یا PoE + (Ethernet ترکیبی و سیم برق ترکیبی) سازگار هستند، بنابراین نیازی نیست که یک خط برق جداگانه یا یک خروجی را در نزدیکی نقطه دسترسی نصب کنید.
  • ویژگی های استاندارد اضافی شامل Captive Portal  و Access Control List  (ACL) می باشد، بنابراین می توانید دسترسی مهمان را بدون آسیب رساندن به امنیت شبکه محدود کنید و همچنین به راحتی کاربران را در شبکه Wi-Fi خود مدیریت کنید.
  • نقاط دسترسی ای  را انتخاب کنید که شامل یک ویژگی خوشه ای است که یک نقطه واحد است که مدیر IT می تواند به جای مجموعه ای از تنظیمات نقطه دسترسی جداگانه، یک شبکه Wi-Fi را به عنوان یک نهاد واحد مشاهده، راه اندازی، پیکربندی و ایمن نگه دارد.
چرا Access Points برای کسب و کار بهتر است؟اکسس پوینت
در حالی که افزایش دهنده های برد برای شبکه های Wi-Fi خانگی عالی هستند، آنها برای کسب و کارهای مدرن کارایی ندارند. این به این دلیل است که آنها فقط می توانند یک بار تعداد محدودی از دستگاه ها را پشتیبانی کنند، معمولا بیشتر از ۲۰ تا نمی شود. درحالی که افزایش دهنده های برد برای افزایش پوشش روتر Wi-Fi، پهنای باند موجود را افزایش نمی دهند. بسته به تعداد دستگاه هایی که به طور همزمان متصل کرده اید، یک افزایش دهنده برد ممکن است بتواند توزین اتصالات شما را کاهش دهد. از سوی دیگر نقاط دسترسی یا اکسس پوینت، می توانند بیش از ۶۰ اتصال همزمان را انجام دهند. با نصب کردن نقاط دسترسی (Access Point) در سراسر دفتر، کاربران می توانند از اتاق به اتاق آزادانه بدون وقفه و قطع شبکه با اتصال شبکه سر و کار داشته باشند. همانطور که آنها در سرتاسر ساختمان حرکت می کنند، دستگاه های خود را از یک نقطه دسترسی به سمت دیگر بدون قطع ارتباط تغییر و حرکت می دهند – حتی نمی فهمید که آنها بین شبکه ها جا به جا می شوند. 
اگر چه اتصالات Wi-Fi به طور فنی نیازی به استفاده از اکسس پوینت ندارند، شبکه های Wi-Fi را قادر می سازند تا به فاصله های بزرگتر و تعداد مشتریان مقیاس بندی شوند. نقاط دسترسی مدرن تا ۲۵۵ مشتری را پشتیبانی می کند، در حالی که تنها ۲۰ ساله پشتیبانی می کند. اکسس پوینت ها همچنین قابلیت عبور از یک شبکه Wi-Fi محلی را برای اتصال به دیگر شبکه های سیمی فراهم می کنند. امروزه برای جلوگیری از بروز مشکلات ناشی از کابل کشی زیاد و گسترده از شبکه های بی سیم استفاده می نمایند. می توان از روترهای بی سیم به جای اکسس پوینت استفاده کرد اما با محدودیت پوشش دهی مواجه خواهد بود. اما اگر نیاز به ایجاد یک شبکه ی بی سیم در مکانی بزرگ هست باید از کسس پوینت استفاده شود.
تعمیرات اکسس پوینت
خرابی های اکسس پوینت یا AP: 
از مشکلاتی که برای اکسس پوینت ممکن است رخ دهد می توان این موارد را نام برد که ممکن است دستگاه ها به اکسس پوینت متصل نشوند، یا اکسس پوینت به روتر متصل نمی شود، برد اکسس پوینت کم می شود، عدم اتصال به اینترنت، مشکلات سخت افزاری و کار نکردن دکمه هاف خرابی قطعات داخلی و خرابی و از مدار خارج شدن قطعات برد و … .

تعمیر اکسس پوینت

در صورت بروز خرابی در سیستم اکسس پوینت خود می توانید با واحد تعمیرات کامپیوتر مجتمع فنی اکترونیک تهران تماس حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید تا توسط متخصصین این مرکز عیب یابی و رفع شود. 
لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستان ها می توانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمت گزار مناسبی برای ایشان باشیم.
تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹
آدرس»تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳

 

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟