تعمیر همزن برقی

ما از لوازم بسیاری امروزه برای کارهای روزمره خود استفاده می کنیم که کارها را برای ما سریعتر و آسانتر کرده است. لوازم الکترونیکی و دیجیتالی امروزه بسیار در اطراف ما هستند که تقریبأ می توان گفت در ۲ یا ۳ دهه پیش وجود نداشتند. لوازم خانگی و آشپزخانه بسیاری امروزه تولید می شوند که تنوع بسیاری دارند و این قبیل لوازم یا اتوماتیک هستند و یا دستی. از جمله این لوازم می توان به همزن برقی، مخلوط کن، غذاساز، چای ساز، قهو جوش و … اشاره کرد که با کارکرد آن ها بعضأ آشنایی دارین. برخی از لوازم هم هستند که در گذشته وجود داشتند ولی به صورت امروزی نبودند و امکانات محدودی را داشتند. برای مثال یخچال، ماشین لباس شویی و … امروزه به صورت اتوماتیک و قابل تنظیم هستند.

همزن برقی را بیشتر افرادی که با پختن شیرینی و کیک سروکار دارند می شناسند و می توان گفت وسیله ای که به روند کار و مخلوط کردن مواد سرعت می بخشد. در ابتدا برای مخلوط کردن مواد برای تهیه شیرینی و یا کیک از قاشق و همزن های دستی استفاده می شد که بعضأ هم امروزه وجود دارند و در صورتی که نیاز به هم زدن برای مدت طولانی و خلوط شدن زیاد نباشد می توان از آن ها استفاده کرد. اما برای حجم بالای مواد مسلمأ استفاده از این لوازم کارساز نیست و علاوه بر اینکه زمان را هدر می دهد ممکن است در کیفیت مواد هم اثر بگذارد. راهکاری که ارائه شد استفاده از همان همزن ها ولی در اندازه های بزرگتر بود ولی این قضیه هم دوام چندانی نداشت تا اینکه همزن هایی تولید شد که علاوه بر اینکه دستی بودند، با ساختاری که داشتند با یک چرخ دنده رابط یا قطع رابط سرعت چرخش را بالاتر می بردند و از آن استفاده می کردند.

با گذشت زمان و افزایش جمعیت و تقاضای بالا افراد برای مصرف شیرینی و کیک نیاز بود که کارها باز هم سریعتر انجام شود که نسل اولیه همزن های برقی روانه بازار شد که گذشته از اینکه با دست باید نگه داشته می شد اما همزن های آن توسط یک موتور برقی می چرخیدن و بعده ها پایه ای که این همزن ها روی آن قرار داده می شد هم به پایه و ظرف مخصوص متصل شد تا به صورت خودکار فرآیند هم زدن اتفاق بیافتد. 

همزن برقی را می توان به طور کلی از این قطعات تشکیل شده است: محفظه موتور، کلید،صفحه اتصال، بدنه یا قاب موتور، نگهدارنده چرخ دندهA، استاتور، روتور، چرخ دنده، واشر چرخ دنده ، نگهدارنده یا تاقان A، نگهدارنده چرخ دنده B ، پایه یا بدنه همزن، همزن، سیم رابط، بالا برنده، فنر بالا برنده، زغال، ترمینال زغال، نگهدارنده شفت یا محور، صفحه اتصال B، نگهدارنده یاتاقان B، صفحه مشخصات، یاتاقان بدون روغن. این ها اجزای کلی و سازنده همزن است که در کنار هم همزن برقی را تشکیل می دهند و در صورتنبودن یا خرابی یکی از ان ها کار دستگاه به هم می ریزد و به خوبی عمل نمی کند. از این رو در هر شرایطی باید دستگاه را به خوبی نگه داری کرد و با توجه به نکاتی که برای استفاده آن ذکر می شود استفاده بهینه ای را داشته باشیم و طول عمر دستگاه نیز بالاتر رود.

از جمله موارد و نکاتی که باید در حین استفاده از همزن های برقی مورد توجه قرار دهیم و رعاتی کنیم می توان به این موارد اشاره کرد: می دانیم که هر همزنی داری ظرفیتی است بنابراین نباید بیش از ظرفیت تعریف شده برای آن ماده گنجاند. این وسیله وضیفه هم ردن و مخلوط کردن مواد را بر عهده دارد از این رو نباید از مواد سخت استفاده کنیم تا آن ها خورد و بعد مخلوط کند. هنگامی کار با همزن نباید برای مدت طولانی روشن باشد و کار کرد زیرا به موتور ان آسیب وارد می شود و بعد از مدتی از کار می افتد بهتر است در دوره های بیشتر با مدت های کوتاه از همزن استفاده کرد ولی در کل بیش از سی دقیقه استفاده از آن توصیه نمی شود. هنگام هم زدن مواد مراقب باشید زمانی که پره های همزن در حال چرخش و کار هستند قاشق خود را داخل ظرف نکنیم و در صورت لوزم مراقب باشیم تا به پره ها گیر نکند. هرگز محفظه موتور را به منظور شست شو زیر آب نگیرید. و بسیاری نکات ایمنی که باید هنگام استفاده از همزن برقی رعایت شود.

خرابی های همزن برقی

زمانی که ما از همزن برقی استفاده می کنیم در صورتی که نکات ایمنی را رعایت کنیم باعث می شود تا از دستگاه خود به خوبی و برای مدت طولانی استفاده کنیم. اما بعضأ مواقعی پیش می آید که با اینکه نکات را رعایت کرده ایم اما با مشکلاتی دستگاه ما مواجه می شود و نمی توانیم استفاده لازم را ببریم. ممکن است همزن در ابتدا روشن نشود که باید در چنین مواقعی اتصال به پریز را چک کنیم و ببینیم آیا درست برقرار شده است یا خیر؟ ممکن است موتور دستگاه در حین کار خاموش شود و روشن نشود، موتور پره ها را به خوبی نچرخاند و به اصطلاح گیر کند. موتور با توجه به تنظیمات دوری که برای آن قرار می دهیم تغییر نکند و آرام بچرخد. پره ها به هم گیر کند و بسیاری موارد دیگر که ممکن است با آن مواجه شوید. 

در صورت بروز خرابی در دستگاه همزن خود می توانید با واحد تعمیرات لوازم خانگی مرکز تعمیرات الکترونیک تهران مجتمع فنی الکترونیک تهران به عنوان یکی از قویترین مراکز تعمیرات لوازم الکترونیکی و دیحیتالی در سطح کشور تماس حاصل فرمایید و یا مراجعه حضوری داشته باشید تا توسط متخصصین این مرکز عیب یابی و رفع شود. 

لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستان ها می توانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمت گزار مناسبی برای ایشان باشیم.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس»تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟