عیب یابی و تعمیرات لپ تاپ های hp

برند hp سال هاست که در ایران شناخته شده است و ایم معروفیت بیشتر در زمینه لپ تاپ های این شرکت و همچنین ماشین های اداری ان مانند پرینترهایش شناخته شده است. حتی می توان گفت بیشترین شناخت برند hp و به اصطلاح جا افتادن این برند بیشتر با ورود پرینترهای آن به ایران اتفاق افتاد. دستگاه های hp مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری دچار مشکلات و خرابی هایی میشوند که باید تاکید کنیم خرابی یک دستگاه الکترونیکی به منظور و دلیل بد  بودن آن برند نیست و همه ما از کیفیت  بالای hp خبردار هستیم ، ولی این ماهیت دستگاه های الکترونیکی است که دچار مشکلات فنی میشوند. ولی برخی از مشکلات در برخی برندها بیشتر دیده میشود که ما در این  بخش در مورد مشکلات لپ تاپ hp  صحبت  خواهیم کرد.

و اما مشکلات و خرابی  لپ تاپ های hp

از مدت ها پیش کاربرانی گزارش کرده بودند که لپ تاپ hp خصوصا در باتری آن حرارت بالایی تولید میکند و به حد زیادی داغ میشود، به همین دلیل بسیاری از کاربران نگرانآن بودند که لپ تاپ دچار آتش سوزی نشود زیرا داغ شدن باتری های شارژی به دلیل  ماهیت آن ها میتواند خطر آتش سوزی را در پی داشته باشد.قبلا حتی گزارش هایی از کاربران مبنی بر آتش گرفتن گرفتن این لپ تاپ ها داده بودند ولی از طرف خود شرکت hp مورد تایید قرار نگرفته بود، ولی بعد از مدت ها خود شرکت اچ پی نیز  مشکل داغ شدن تا حد آتش گرفتن باطری های hp را تایید کرد که این موضوع نشان میدهد که این مشکل در بخش باتری لپ تاپ های hp وجود دارد، سوالی که الان ممکن است برای شما پیش بیاید این  است که آیا این مشکل در همه مدل ها و سری های لپ تاپ های اچ پی وجود دارد؟

ProBook، Envy ،Presario ،Pavilion مدل هایی هستند که به گزارش کاربران بیشتر خطر را در داغ شدن دارند ولی ما خودمان نمی توانیم تایید کنیم که این مشکل در مدل های ذکر شده را خود شرکت hp تایید کرده است یا خیر ؟! ولی به هر حال بنابر تجربه خود که در این مرکز تعمیراتی  در مورد لپ تاپ های hp داریم این  مشکل  یعنی داغ شدن باتری و حتی آتش  گرفتن آن نیز حتی تا کنون دیده نشده است ، البته مراجعاتی داشته ایم که به دلیل داغ شدن بیش از حد بخش  باتری و حتی پشت لپ تاپ بوده است ولی بعد از عیب یابی و برسی ها متوجه شده ایم که یا باتری خراب بوده  است که با تعویض باطری  ( تعویض به موقع ) مشکل حل شده و دیگر لپ تاپ مشتری داغ نشده است، و یا بخش فن و یا همان خنک کننده به دلایلی درست  کار نمی کرده است ( مثلا به دلیل وجود پرزها و گردو خاک زیاد فن به خوبی کار نمی کرده است ) که بعد از برطرف کردن مشکل دیگر حرارت لپ تاپ به حالت غیر عادی نرسیده و در حد نرمال و قابل انتظار بوده است. همچنین از دیگر دلایل داغ شدن پشت لپ  تاپ های hp کهنه شدن موارد خنک کننده بر روی آی سی و یا پردازنده بوده که بعد از نو سازی دیگر مشکل حرارت بالا در لپ تاپ وجود نداشته است.

به  احتمال زیاد ما فکر میکنیم مشکلی کوچک ولی  عجیب وجود دارد که برخی کاربران در لپ تاپ خود  دارند که باعث ایجاد  حرارت بالا میشود و باید  به دقت بسیار بالایی این مشکل را پیدا کرد وگر نه از اسا س لپ تاپ های hp کارکردی بسیار عالی دارند. بد نیست بگوییم که خود ما در اطراف مانند دوستان و آشنایان خود افراد زیادی را داریم که از لپ تاپ های hp و اتفاقا مدل هایی که به عنوان مدل های مشکل دار گزارش شده اند  استفاده میکنند ولی تا به حال هیچ گونه مشکل و خرابی از این بابت  و خطر ساز بوده گزارش نشده است، البته خرابی ها و مشکلاتی داشته است ولی خرابی و حرارت بالا در حد آتش سوزی را مشاهده نکردیم.

پیشنهاد مرکز تعمیرات به شما در مورد لپ  تاپ های hp

همان طور که در بالا توضیح داده شد بسیاری از مشکلات که باعث ایجاد حرارت بالا در لپ تاپ ها می شوند دیلایل منطقی دارند و قابل حل هستند، برای جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی بهتر است وقتی احساس کردید  که لپ تاپ شما بیش از حد قبلی  داغ میشود دیگر استفاده از لپ تاپ را متوقف کرده و دستگاه را به مرکز تعمیرات جهت عیب یابی انتقال دهید تا مورد بررسی قرار بگیرد و تمامی میشکلات احتمالی در خصوص باطری و یا بخش های دیگر مرتفع گردد، اطمینان داریم که مشکلاتی که باعث حرارت بالا میشود به راحتی قابل برطرف سازی است و برای همین جای نگرانی نیست فقط چیزی که در این میان مهم است توجه شما کاربران است که وقتی حرارت بالا و غیر عادی در لپ تاپ خود مشاهده کردید فورا دستگاه را به  مراکز تعمیراتی ببرید و مشکل را با تکنسین ها در میان بگذارید.

یک مسئله ی بسیار مهم !!!

متاسفانه در ایران هر کسی که کمی نام قطعات الکترونیک را میشنود به ناخود آگاه خود را تعمیرکار حرفه ای تصور میکند و این روند در کشور ما به صورت عجیبی وجود دارد( هدف ما به هیچ عنوان در این بخش تبلیغ این  مرکز تعمیراتی نیست خواهشا اشتباه نگیرید این ها تجربه هایی هستند که روزانه با آن ها درگیر هستیم ) و با کمی سرمایه و خرید وسایل تعمیراتی در یک مغازه و یا دفتر شروع می کنند به کار تعمیرات و مردم هم  بنابر اعتمادی که در تبلیغات ان اه مشاهده میکنند برای تعیمرات دستگاه های خود به این مراکز رجوع میکنند و نه تنها دستگاهشان تعمیر نمی شود بلکه ما شاهد بسیاری موارد بوده ایم که کلا دستگاه از کار افتاده و خاموش شده است. کار تعمیرات واقعا به سال ها تجربه – به دانش واقعی و قوی در مورد الکترونیک و همچنین مهارت و تخصص خوبی نمی گوییم بالا به مهارت خوبی نیاز دارد که با یکی دوماه به دست نخواهد آمد، بنابراین خواهش ما از شما این است که قبل  از این که دستگاه خود را به دست تعمیرگاه هایی بسپارید در مورد سوابق واقعی ( نه آنی که در وب سایتهایشان و یا تبلیغاتشان وجود دارد) ان ها تحقیق واقعی به عمل بیاورید تا از کارنامه کاری ان ها اطمینان حاصل کنید و همچنین حتما در زمان تحویل دستگاه از آن مرکز رسید رسمی و ماشینی دریافت کنید تا کارتان قابل  پی گیری بوده باشد. در بسیاری موارد ما مشاهده کرده ایم که دستگاه چه لپ تاپ و یا موبایل و تبلت  مشکلی کوچک داشته و به راحتی قابل برطرف کردن بوده است ولی به دست افراد غیر حرفه ای به وضعیتی دچار شده که دیگر غیر قابل تعمیر میباشد. چنین ماجرایی را در مورد یک گوشی موبایل در اینجا بخوانید.

شما میتوانید جهت تعمیرات و عیب یابی لپ تاپ های hp به مرکز تعمیرات تهران که زیر مجموعه ای از مجتمع فنی الکترونیک تهران می باشد مراجعه نمایید.

تلفن تماس و مشاوره : ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس :تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟