Msi

دنیای امروز بیشتر بر اساس کار با کامپیوتر استوار است و حجم عظیمی از کارها و انتقال و حفظ و نگهداری و محاسبات داده ها و اطلاعات توسط کامیپوترها صورت می گیرد به گونه ای که نمی توان لحظه ای را تصور کرد که کامپیوترها خاموش شوند چون در این صورت تمامی کارها متوقف می شوند و اختلالات بزرگی صورت می گیرد. کامیپوترهای نسل قدیم بسیار بزرگ بودند و فضای بسیاری را اشغال می کردند و از طرفی حافظه کمتری داشتند و در حد مگابایت بوده و سرعت محاسبات و ذخیره سازی اطلاعات بسیار کند بوده اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی حجم کامپیوترها بسیار کاهش یافته ولی در عوض حافظه نگهداری و پردازش و سرعت محسبات بسیار بالا رفته و همچنان در حال بهبود است.اولین کامپیوتر مکانیکی که توسط چارلز بابیگ در سال ۱۸۲۲ ساخته شده است، واقعا شبیه به چیزی است که اکثر کامپیوترها امروز را در نظر می گیرند.

کامپیوترهای خانگی که به PC شناخته می شوند نسل اول کامپیوترهایی بودند که در اختیار مردمان برای استفاده شخصی قرار گرفت کم کم با گسترش نیاز به استفاده از کامپیوترها نسل بعدی روانه بازار شد که کامپیوترهای قابل حمل بودند وبه عنوان لپ تاپ شناخته شدند.ibm5100 IBM 5100 اولین کامپیوتر قابل حمل است که در سپتامبر سال ۱۹۷۵ منتشر شد. این کامپیوتر با وزن ۵۵ پوند و صفحه نمایش CRT 5 اینچی، درایو نوار، پردازنده PALM 1.9 مگاهرتز و ۶۴ کیلوبایت RAM را داشت. در تصویر یک آگهی از IBM 5100 گرفته شده از شماره ۱۹۷۵ نشریه علمی امریکا است. اولین کامپیوتر یا لپ تاپ قابل حمل قابل حمل Osborne I است که در آوریل ۱۹۸۱ منتشر شد و توسط Adam Osborne توسعه یافت. Osborne I وزن ۲۴٫۵ پوند، نمایشگر ۵ اینچی، ۶۴ کیلو بایت حافظه، دو درایو فلاپی ۵/۱/۴ “داشت، سیستم عامل CP / M 2.2 را اجرا کرد، شامل مودم بود و هزینه ۱۷۹۵ دلار آمریکا بود.شرکت  آی بی ام بعده ها IBM PC Division (PCD) را در سال ۱۹۸۴ منتشر کرد، اولین کامپیوتر قابل حمل که وزن آن ۳۰ پوند بود. در سال ۱۹۸۶، IBM PCD اعلام کرد اولین کامپیوتر لپ تاپ، PC Convertible با وزن ۱۲ پوند است. در نهایت، در سال ۱۹۹۴ این شرکت،  IBM ThinkPad 775CD را معرفی کرد، اولین نوت بوک با یک CD-ROM مجتمع.  

اولین لپ تاپ اپل، Macintosh Portable، در سپتامبر ۱۹۸۹ منتشر شد. با توجه به اندازه و هزینه آن (تقریبا ۶۵۰۰ دلار)، بسیار محبوب نبود. اپل رویکرد خود را در مورد توسعه لپ تاپ تغییر داد و در اکتبر ۱۹۹۱، خطوط PowerBook لپ تاپ ها را منتشر کرد. آنها PowerBook 100، PowerBook 140 و PowerBook 170 را که بهتر در بازار کامپیوتر بازخورد داشتند، منتشر کردند.

تعمیرات لپ تاپ

بسته به نوع نیاز و کاربری ای که دارید می توانید تصمیم بگیرید که آیا کامیپوترهای دستکتاپی برای شما مناسب است یا لپ تاپ ها بنابراین در نهایت این به عهده شماست که از کدام نوع استفاده می کنید. اگر نوع کار شما به گونه است که نیاز به محاسبات بسیار یا انجام عملیات های سنگین که مدت زمان زیادی را می گیرد را دارد مسلمأ کامپیوترهای دسکتاپی یا همان PC ها برای شما مناسب است اما اگر کارهای سبکتری مد نظر شماست می توانید از لپ تاپ استفاده کنید و البته این نکته نیز باید ذکر شود که خود لپ تاپ ها هم از نظر ویژگی متفاوت هستند. از انواع لپ تاپ از ابتدا تا به امروز می توان به این موارد اشاره کرد: لپ تاپ های سنی که شکل معمولی هست که امروزه از آن استفاده می کنیم که صفحه نمایش آن در یک سمت و صفحه کلید یا کیبورد آن در سمت مخالف است و تاشو است. Sub notebook یا ultra portable یک لپ تاپ طراحی شده و با تاکید بر قابلیت حمل (اندازه کوچک، وزن کم و عمر باتری عمدتا طولانی تر) است. نوت بوک یک لپ تاپ ارزان قیمت، سبک وزن و انرژی کارآمد است که به ویژه برای ارتباطات بی سیم و دسترسی به اینترنت مناسب است. یک لپ تاپ جایگزین دسکتاپ یک کلاس از دستگاه بزرگ است که در درجه اول برای استفاده از تلفن همراه در نظر گرفته نشده است. نوع دیگر، یک لپ تاپ نیرومند طراحی شده است که تا به صورت قابل اعتمادی در شرایط استفاده سخت مثل ارتعاشات قوی، دماهای بسیار بالا و محیط های مرطوب و گرد و غبار عمل کند. نوع دیگر لپ تاپ مخصوص کسب و کار است که برای محیط کار طراحی شده است. عمومأ آن را مقاومتی، با ویژگی های ظاهری مشتری پسند و مناسب برای محیط کار، مانند صدای با وضوح بالا که اجازه می دهد دستگاه برای بهره وری خالص استفاده شود.

این قبیل نوع از لپ تاپ ها طراحی و تولید شده اند تا متناسب با نوع کاری که مد نظر ما است یکی را انتخاب کنیم تا بالاترین کارایی را برای ما داشته باشد. شرکت های بسیاری هم در زمینه تولید لپ تاپ هستند و بسیار هم شناخته شده هستند. مانند اچ پی، دل ، سونی و … شرکت ام اس آی (MSI) هم از جمله شرکت های شناخته شده در این زمینه است که لپ تاپ های آن طرفداران خاص خود را دارد.

تعمیرات لپ تاپ msi

تعمیر لپ تاپ MSI

لپ تاپ های MSI هم مانند لپ تاپ های دیگر شرایط خاصی را برای نگهداری دارند تا بتوانند به خوبی کار کنند و نیاز مصرف کننده را برآورده کنند. اگر این شرایط محقق نشود مسلماً کارایی خود را از دست می دهد و نمی تواند به خوبی از عهده وظایف خود بر آید. از جمله مواردی که می توان نام برد که نشان از وجود مشکل یا خرابی در سیستم لپ تاپ است می توان به این موارد اشاره کرد که برای مثال سیستم ممکن است به سختی لود شود و به اصطلاح بالا بیاید در این موقع ممکن است ایراد نرم افزاری یا سخت افزاری باشد. فن لپ تاپ به شدت موقع کار درگیر است و یا سیستم را خنک نمی کند که باید هیتسینک آن بررسی شود و در صورت نیاز هم تمیز شود و خمیر سیلیکون آن تعویض شود. وجود مشکل در DVD رایتر از دیگر مشکلات است که برای مثال سی دی  یا دی وی دی ای که می گذاریم را سیستم نمی خواند که ممکن است اپتیک آن ضعیف شده باشید یا خراب شده باشد و … که در تمامی این موارد تعمیرات لپ تاپ ام اس آی msi باید به متخصص متبحر مراجعه شود تا پس از عیب یابی آن را رفع کند.

در صورت بروز خرابی در سیستم لپ تاپ خود می توانید با واحد تعمیرات لپ تاپ مجتمع فنی الکترونیک تهران تماس حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

آدرس»تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟