تعمیر اتو بخار

لوازم بسیاری را امروزه در اطراف خود می بینیم که تا چند سال گذشته وجود نداشتند و بدو چن ان ها زندگی می کردیم. اما به توجه تغیرر سبک زندگی بشر و پیشرفت علم لزوم وجود برخی از ابزار و وسایل نیازش ایجاد شد و بنابراین وارد خط تولید و عرضه شدند. در این صنعت، صنعت لوازم خانگی یکی از صنایعی است که هر از گاهی دستگاه جدیدی را روانه بازار مصرفی می کند. یکی از لوازم مهم و پرکاربرد اتو ها هستند که انواع مختلفی دارند و روند روه به رشد و با کیفیت تری را پیموده اند. 

چند دهه پیش، هیچ دستگاه بخار موجود در بازار وجود نداشت. هر فردی از آهن های خشک برای لباس های خود استفاده می کردند. اما با پیشرفت تکنولوژی، اتوی بخار شروع به کسب محبوبیت کرد، زیرا در مواجهه  و از بین بردن چین و چروک از لباس هایمان در مقایسه با اتوی خشک بهتر بود. با این حال، این دومین هنوز هم در یک خانه مدرن جای دارد. بدیهی است که اتوی خشک بخش نگهداری آب را در طراحی خود ندارد. و این به این معنی است که نشتی آبی ندارد تا لکه ای روی لباس شما باقی بماند. اما در مورد اتوهای بخار این نشتی وجود دارد تا جایی که ممکن است به برد دستگاه نفوذ کند و منجر به خرابی و از دست رفتن دستگاه شود. گاهی اوقات آب نشتی از اتوی بخار باعث ایجاد لک بر روی لباس می شود و نمی توان آن را از بین برد. اما در مورد اتوی خشک می توانید از این جهت خیالتان آسوده باشد. 

با اتوی بخار، بخار از طریق سوراخ بخار بر روی کف اتو ایجاد می شود تا چروک های روی لباس هایتان برطرف شود. با استفاده از یک اسپری آب پاش می توان مشکل مربوط به اتوی خشک را بر طرف کرد.  شما می توانید از آهن بخار به عنوان یک آهن خشک استفاده کنید. شما فقط باید عملکرد بخار را غیر فعال کنید و مخزن آب را خالی کنید. دلیل این که شما ممکن است این کار را انجام دهید به این دلیل است که انواع خاصی از پارچه ها مناسب برای استفاده با عملکرد بخار نیستند. به عنوان مثال، ابریشم و ساتن باید با آهن خشک شود. یک اتو از چه اجزایی تشکیل شده است؟

صفحه تخت

ورق یا پایه تخت اتو، به شکل مسطح و تقریبا مثلثی است. فلز مدرن انتخابی برای صفحات آلومینیوم تخت پوشش داده شده با مواد غیر چوب است. ورق، که برای صاف کردن لباس چروکیده گرم می شود و به کار می رود، کاربر را قادر می سازد تا در مناطقی کوچک که نیاز به توجه بیشتری دارند تمرکز کند. برخی صفخات دارای سوراخ هایی هستند که برای انتقال گرما و بخار استفاده می شوند ولی برخی از اتوها دارای صفحه ای یکپارچه می باشند. صفحه های اتو زمانی که با خرابی ظاهری مواجه می شوند تنها به یکی از این سه روش رفع می شود.جلا داده شوند، پوشش داده شده با مواد غیر چوب PTFE، یا پوشش داده شده با فلز دیگر. چنین فلزاتی شامل فولاد ضد زنگ است.

ترموستات
اتوهای مدرن مسطح دارای ترموستات ساخته شده در آنها هستند تا کاربر بتواند دمای صفحه را کنترل کند. پارچه های ظریف تر به حرارت کم نیاز دارند، در حالی که پارچه های سنگین نیاز به حرارت بیشتری دارند. ترموستات اساسا یک چشمه ای است که با پاور در انتهای نصب شده روی یک صفحه فلزی در تماس است. الکتریسیته از طریق تماس ها برای گرم کردن ورق عبور می کند.

مخزن آب
آب برای ایجاد بخار در مخزن ذخیره می شود. هنگامی که یک کاربر یک دکمه روی اتو را فشار می دهد تا بخار را آزاد کند، آب بیش از حد گرم می شود و به عنوان بخار منتشر می شود.

دستگیره

همه اتوها دارای دستگیره هایی هستند که غیر قابل ذوب شدن هستند و روی آن ها دکمه ای تنظیم حرارت اتو تعبیه شده است و با استفاده از آن می شود اتو را حرکت داد و کارکرد آن را مشخص کرد.

قدرت
اکثر اتوها دارای سیم برق برای دسترسی به برق مورد نیاز برای گرم کردن آب برای تبدیل به بخار و برای گرم کردن ورق تخت برای رسیدن به درجه حرارت مورد نظر هستند. سیم برق ممکن است گاهی ناخوشایند برای حرکت آهن در اطراف آن باشد.

مونتاژ
هنگامی که تمام قطعات تولید می شوند، آهن بر روی خط مونتاژ خودکار مونتاژ می شود. ورق تنها اولین بخش در خط مونتاژ است. ترموستات بر روی صفحه قرار داده می شود یا به وسیله یک ربات به پلاستیک جوش داده شود. بر روی ترموستات، مخزن آب قرار می گیرد. این یک خط اتوماتیک با پیچ یا سایر اتصالات صنعتی به هم مرتبط می شوند. دسته و بدنه بر روی صفحه تخت، ترموستات و مخزن آب متصل شده و توسط پیچ ها ثابت می شود. گاهی اوقات این فرایند به صورت خودکار انجام می شود، اما همچنین می تواند به صورت دستی انجام شود. سیم برق آخرین قطعه ای است که باید اضافه شود. گاهی اوقات این فرایند به صورت خودکار انجام می شود، اما همچنین می تواند به صورت دستی انجام شود. پس از یک فرآیند تست خودکار، اتوها با دست بازرسی می شوند. حلقه های تکمیل شده به صورت جداگانه با دستورالعمل ها و اسناد دیگر به صورت دستی بسته بندی می شوند. (برای بعضی از شرکتها، این یک فرایند خودکار است.)

خرابی های اتوی بخار

داع نشدن اتو، داغ شدن بیش از حد اتو، عدم کارکردن بخش خروجی بخار، عمل نکردن دکمه ها، به هم خوردن تنظیمات ترموستات، قطع و وصلی در سیم اتو، نشتی آب از مخزن و اطراف اتو و بسیاری موارد دیگر که نشان دهنده وجود مشکل در سیستم اتو می باشد.

در صورت بروز مشکل در سیستم اتوی بخار خود می توانید با واحد تعمیرات لوازم خانگی مجتمع فنی الکترونیک تهران تماس حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید تا توسط متخصصین این مرکز عیب یابی و رفع شود.

لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستان ها می توانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمت گزار مناسبی برای ایشان باشیم.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱ 

آدرس»تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

 

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟