تعمیر دوربین دیجیتال عکاسی

یکی از کارهای لذت بخش و بعضأ نه چندان خوشایند به یاد آوری خاطرات است. برخی از خاطرات را می خواهیم همواره ثبت کنیم تا با مرور آن ها حس خوبی که داشته ایم را مجددأ تجربه کنیم. نوشتن خاطرات در دفترچه خاطرات یکی از روش های معمول هست. اما اگر در مکانی باشیم که بخواهیم لحظات ما هم ثبت شود از دوربین عکاسی استفاده می کنیم. در گذشته دوربینی وجود نداشته و بشر با ثبت تصویر در ذهن و طراحی آن بر روی چوب و سنگ و پارچه به صورت شماتیک ان لحظه را ثبت می کرده. دوربین ها هم از زمان اختراع آن ها تا به الان تغییرات بسیاری کرده اند و هم از نظر اندازه ظاهری و حجم تعداد عکسی که می توانند در خود نگه دارندتغییر کرده اند و هم امکاناتی که دارند.

دوربین های دیجیتال از سال ۱۹۷۵ ساخته شده اند، اما تا قرن حاضر فن آوری عکاسی دیجیتال در جریان اصلی قرار نگرفت. بر طبق ویکی پدیا، عکاسی دیجیتال یک نوع عکاسی است که از دوربین های حاوی آرایه ای از فوتودیتکتور الکترونیکی برای گرفتن تصاویر متمرکز بر یک لنز استفاده می کند، در مقایسه با قرار گرفتن در معرض فیلم عکاسی. تصاویر گرفته شده دیجیتالی می شوند و به عنوان یک فایل کامپیوتری برای پردازش دیجیتالی بیشتر، مشاهده نشریات دیجیتال یا چاپ ذخیره می شوند. بنابراین عکاسی دیجیتال صرفا فرآیند دیجیتالی است که توسط تصویر گرفته می شود. اما عناصر عکاسی و دستیابی به آنها یکسان هستند. دوربین دیجیتال همچنان در سرعت شاتر، دیافراگم و ISO برای نمایش استفاده می کند، همانطور که در عکاسی فیلم. عکاسی دیجیتال دارای مزایای زیادی نسبت به عکاسی فیلم سنتی است. عکس های دیجیتال مناسب هستند، به شما اجازه می دهد که فورا نتایج را مشاهده کنید، نیازی به هزینه های فیلم و … برای خرید و چاپ آنها نیست، و مناسب برای ویرایش نرم افزار و آپلود به صورت فایل در اینترنت است. همچنین بسیاری از ویژگی های اضافی موجود در دوربین های دیجیتال، از جمله تثبیت کننده تصویر، ویرایش تصویر در حال انجام، عملکرد اصلاح رنگ، حالت خودکار، و حالت پشت سر هم وجود دارد. بسیاری از این ها می توانند توسط نرم افزار ویرایش عکس مورد استفاده قرار گیرند و بنابراین می توان آنها را هنگامی که در یک دوربین قرار می گیرد غیر ضروری (و اغلب نادیده گرفت). حالت بریدن، حالت ماکرو و تثبیت کننده تصویر احتمالا مفید ترین ویژگی های اضافی و جانبی است. استفاده از دوربین های دیجیتالی دارای مزایایی است:

تصاویر را می توان فورا مشاهده کرد. شما می توانید تصویر را در پشت دوربین مشاهده کنید یا در صورت تماسل حذف کنید و یا بلافاصله آن را برای مشاهده در یک صفحه دانلود کنید. دوربین های دیجیتال به شما امکان کنترل بیشتر بر قرار گرفتن در معرض نور را می دهد. نه تنها می توانید سرعت شاتر و دیافراگم را تغییر دهید، در حال حاضر یک دوربین دیجیتال به شما اجازه می دهد فورا کنترل ISO، تعادل رنگ سفید و بیشتر را کنترل کنید. کارت حافظه، بسته به اندازه، می تواند هزاران تصویر را نگه داشته و قابل استفاده مجدد باشد. نیازی به خرید فیلم نیست. تصاویر را می توان بر روی کامپیوتر پردازش کرد، به جای اینکه منتظر باشید برای مدت ها طولانی تا فیلم شما را برای پردازش و چاپ آماده کنند. 

از جمله معایب استفاده از دوربین های عکاسی دیجیتالی می توان به این موارد اشاره کرد: هزینه های کلی می تواند بالاتر باشد. دوربین های دیجیتال با کیفیت بالا می توانند فوق العاده گران باشند. اگر می خواهید تصاویر خود را ویرایش کنید، همچنین به یک رایانه نیاز دارید. سپس هزینه کارت های حافظه، باتری ها و تصاویر چاپ را هم اضافه کنید. ویرایش عکس دیجیتال می تواند وقت گیر و مهارت دشوار برای استاد باشد. فناوری به سرعت در حال تغییر است و بهترین تکنولوژی دیجیتال ممکن است در سال آینده منسوخ شود. تصاویر دیجیتالی اغلب چاپ نشده اند. آنها روی یک کارت حافظه یا رایانه قرار می گیرند و هرگز چاپ نمی شوند. اگر  در اثر تصادف کامپیوتر شما دچار مشکل شود و یا فن آوری نزد شما قدیمی شود، تصاویر شما ممکن است از بین بروند. 

در دوربین های قدیمی تصاویر بر روی یک نوار فیلم چاپ می شود. فیلم یک پره ی پلاستیکی قابل انعطاف با مواد شیمیایی مخصوص (بر اساس ترکیبات نقره) است که به نور حساس هستند. برای جلوگیری از انفجار نور، این فیلم درون یک سیلندر پلاستیکی سخت و مقاوم به نور، چیزی که در دوربین قرار داده شده است، پیچیده شده است. وقتی می خواهید یک عکس با یک دوربین فیلم بگیرید، باید یک دکمه را فشار دهید. این یک مکانیسم به نام شاتر عمل می کند که یک سوراخ (دیافراگم) را در جلوی دوربین باز می کند و اجازه می دهد نور از طریق لنز وارد شود (یک قطعه ضخیم از شیشه یا پلاستیکی که در جلو قرار دارد). نور باعث واکنش هایی در مواد شیمیایی در فیلم می شود، بنابراین تصویر را در مقابل شما ذخیره می کند. دوربین های دیجیتال بسیار شبیه دوربین های معمولی فیلم هستند اما کارشان کاملا متفاوت است. هنگامی که دکمه را برای گرفتن یک عکس با یک دوربین دیجیتال فشار دهید، دیافراگم در جلوی دوربین باز می شود و نور را از طریق لنز جریان می دهد. تا اینجا روند کار مشابه با یک دوربین فیلم است. از این لحظه، اما همه چیز متفاوت است. هیچ فیلم در دوربین دیجیتال وجود ندارد. در عوض، یک قطعه تجهیزات الکترونیکی وجود دارد که اشعه های نور ورودی را جذب می کند و آنها را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کند. این آشکارساز نور یکی از دو نوع است: یک دستگاه شارژ (CCD) یا یک حسگر تصویر CMOS.

خرابی های دوربین دیجیتال عکاسی

دوربین های دیجیتالی به خاطر فناوری که در آن ها به کار رفته است دارای حساسیت و پیچیدگی بالایی هستند. عمده مشکلاتی که برای دوربین های دیجیتالی پیش می آید وجود مشکل در برد آن ها می باشد که منجر به عدم خروجی مورد نظر می شود. عمل نکردن شاتر، عدم ثیت تصاویر، سیاه شدن تصویر و عدم نمایش تصاویر و بسیاری موارد دیگر که نشان دهنده وجود مشکل در دوربین می باشد.

در صورت بروز خرابی در سیستم دوربین دیجیتال عکاسی خود می توانید با واحد تعمیرات لوازم صوتی و تصویری مجتمع فنی الکترونیک تهران تماس حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید تا توسط متخصصین این مرکز عیب یابی و رفع شود. 

لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستان ها می توانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمت گزار مناسبی برای ایشان باشیم.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس»تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟