نظرات شما عزیزان مارا در ارائه هرچه بهتر مطالب یاری میکند.

عیب یابی  و تعمیرات بردهای مخابراتی

ارتباطات امروزه  از مهمترین مسائلی است که وجود دارد و واقعا نمی توان جامع امروز را بدون سیستم ارتباطات و مخابرات تصور کرد زیرا دنیای امروز شدید به ارتباطات و اطلاعات و همچنین الکترونیک وابسته است. در این راسنا و همگام با پیشرفت های صنعتی در زمینه های کامپیوتر و الکترونیک ما شاهد پیشرفت های بزرگی  در علوم و صنعت در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم .

شرکت های مخابراتی سهم بزرگی در پیشرفت و پیاده سازی زیر ساخت های ارتباطی را عهده دار هستند و تمامی پشتیبانی های فنی چه نرم افزاری و یا  سخت افزاری توسط این شرکت ها صورت  می گیرد. همان طور که اشاره شد الکترونیک نیز  سهم زیادی در ارائه سیستم های سخت افزاری را دارد.یک نمونه از این ابزارها و بستر های سخت افزاری میتوان به ادواتی مانند مودم  ها و  یا روترها  – سوئیچرهای شبکه – سرورها و سیستم های پردازشی و یا آنتن های گیرنده و فرستنده اشاره کرد که در راستای ایجاد یک سیستم ارتباطی پایدار فعال هستند.

با توجه به وابستگی که دنیای امروز به ابزارهای الکترونیکی و ارتباطی دارند بروز هرگونه اشکال و خرابی در این سیستم ها میتواند ضررهای زیادی را وار آورد که باید در کمترین زمان ممکن جلوی این گونه ضررها گرفته شود و به همین  دلیل  بسیاری از سازمان ها و موسسات در تلاش هستد تا بتوانند با استخدام افراد مختلف در زمینه  عیب یابی و تعمیرات بتوانند کارهایی مانند عیب یایبی را انجام دهند که سیستم همچنان پایدار بماند.و خب میدانید که خرابی جزء جدایی ناپذیر دستگاه های الکترونیکی و کامپیوتری است و نباید این مسئله  را نادیده  گرفت که بدون نظارت هر نوع سیستمی  هرچقدر هم عالی باشد ممکن است دچار اختلالات مختلفی شود  که نیازمند رسیدگی افراد تکنسین در زمینه برطرف سازی مشکل است.

در بسیاری موارد و بسیاری از تجهیزات بخش های داخلی مانند بردهای الکترونیکی هستند که دچار خرابی های مختلفی می شونهد و برخی مواقع به دلیل این که دستگاه از نظر حجمی بسیار بزرگ است نمی توان خود دستگاه را حمل کرد ولی به دلیل ساختار بخش بندی داخلی که دارد به راحتی میتوان بخش  معیوب را  از دستگاه جدا کرده و آن را  عیب  یابی و تعمیر کرد. در تجهیزات مخابراتی و پیشرفته به دلیل سهولت در انجام کار نوع طراحی به صورت بخش بخش است مثلا  برد و مدار پردازش سیگنال  با بخش  و یا برد مدیریت انتن و تفکیک سیگنال مجزا بوده و با  استفاده از رابط های کابلی و یا ماژول های بیسیم به یکدیگر متصل هستند، این نوع ساختار باعث می شود که مثلاً در صورتی که تشخیص داده شود که پردازش سیگنال انجام نمی شود به راحتی میتوان تشخیص داد که مدار و یا برد پردازنده ی سیگنال دچار خرابی شده  است و به این ترتیب بدون فوت وقت می توان  به عیب یابی بخش اصلی دستگاه  مشغول شده و مشکل را برطرف نمد تا دستگاه بتواندمجددا  به کار خود ادامه دهد.

در زیر به برخی از مهمترین تجهیزات مخابراتی اشاره میکنیم که در این مرکز عیب یابی و تعمیر می شوند :

  • دستگاه های اسپکتروم
  • دستگاه های آنالیزینگ سیگنال
  • ماژول های ارتباطی و مدیریت ارتباطات کابلی و بی سیم
  • ماژول های فیبر نوری
  • ماژول های رادیویی
  • مودم ها و روترهای شبکه وسیع
  • جعبه های آنتن های گیرنده و فرستنده
  • Optical Adaptors
  • آنتن های GSM
  • و…..

خرابی هایی که برای این دستگاه های اتفاق می افتد بسیار متفاوت بوده و واقعاً در یک مقاله نمی توان آن را را برشمرد زیرا هرکدام از این دستگاه ها و مشکلات ان ها خود نیازمند آموزش و مقالاتی کامل است که بتوان در مورد ان ها توضیح داد. ولی با تمام این مسئله ما در اینجا به یکی از اصلی ترین مشکلات تجهیزات مخاربراتی اشاره میکنیم و در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

دستگاه اسپکتروم جهت سنجش میزان انتن دهی دل ها و شنود سیگنال ها

میدیانید که دکل ها و فرستنده ها و یا  گیرنده ها از اصلی ترین بخش در تجهیزات مخابراتی هستند که خرابی و ضعف در این دکل ها و فرستنده ها میتواند باعث ضعف در خدمات دهی بوده که وظیفه ی مخابرات تعمیر و رفع مشکلات سریع در این خصوص می باشد. برای تست و به اصطلاح شنود سیگنال های رادیویی دکل ها دستگاه های مختلفی طراحی شده و  مورد استفاده قرار می گیرد که در این راستا یک نوع سیستم به نام اسپکتروم وجود دارد که وظیفه ی این دستگاه  تست وسنجش میزان سیگنال های مخابراتی یک منطقه می باشد که میتواند سیگنال های دیتا – ارتباطات رادیویی و  همچنین آلودگی رادیویی و یا برد سیگنال ها را  بسنجد و به این ترتیب مهندسین می توانند در صورت مشاهده ضعف در ارسال و دریافت و یا ارتباطات نقطه ی دکل مورد نظر را پیدا کرده و نسبت به تعمیرات  و برطرف سازی مشکل ان اقدام کنند.

موضوع مهم این است که خود این دستگاه باید بتواند به درستی کار کند تا بتوان با تکیه به اسپکتروم کار عیب یابی و تعمیرات فرستنده ها و گیرنده ها را انجام داد.ولی به دلایل مختلفی دستگاه اسپکتروم به مشکلاتی فنی بر می خورد و خود نمی تواند سنجش صحیح انجام داده و نیتجه این که نمی توان به درستی مشکل را پیدا کرد.

تعمیرات و عیب یابی تمامی تجهیزات مخابراتی و بردهالی الکترونیکی در این مرکز انجام می شود . همچنین آماده ی عقد قرار داد  جهت پشتیبانی فنی در جهت تعمیرات تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی با شرکت های بزرگ هستیم.

تلفن تماس : ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس :تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳

تعمیرات بردهای مخابراتی