تعمیر هدفون

گوش دادن به موسیقی یکی از لذت ها و سرگرمی ها و تفریحات شخصی محسوب می شود از این رو اگر خودمان تنها باشیم می توانیم صدای دستگاه پخش کننده را زیاد کنیم و از شنیدن موسیقی لذت ببریم. اما اگر در مکانی هستیم که تنها متعلق به ما نیست و یا مکان عمومی است که تمایلی به شنیدن آن چه ما گوش می دهیم ندارند باید از هدفون استفاده کنیم و خودمان به تنهایی گوش بدهیم.

هدفون ها که گاهی اوقات به عنوان هدست هم خوانده می شوند، یک دستگاه سخت افزاری هستند که می توانند به یک کامپیوتر، لپ تاپ، گوشی هوشمند، پخش کننده mp3 یا دستگاه دیگری وصل شوند تا به طور خصوصی به صدا بدون اینکه مزاحم کسی در مجاورت مان شویم گوش دهیم. آنها دستگاه های وصل کردن و پخش شدن هستند و قبل از استفاده هیچ نوع نصب نیاز ندارند. هدفون یک جفت بلندگو کوچک است که برای گوش دادن به صدا از یک رایانه، پخش کننده موسیقی یا دیگر دستگاه های الکترونیکی استفاده می شود. هدفون در ابتدا شامل یک بلندگو برای هر یک از گوش ها بود که توسط یک نوار در سر قرار میگرفت. در حالی که این سبک هنوز در حال استفاده است، هدفون های مدرن نیز در فرمت بسیار کوچکتر قرار می گیرند که در گوش قرار می گیرند و به طور معمول گوشی نامیده می شوند. هدفون های روزمره می توانند بی سیم یا سیمی باشند. هدفون ها در مقابل بلندگو ها طراحی شده اند که صدایی را که می تواند توسط هرکسی در این منطقه شنیده شود تولید می کند. باولین جفت هدفون های صوتی توسط ناتانیل بالدوین در سال ۱۹۱۰ اختراع شد. هدفون اوایل ساده بوده و به عنوان یک دستگاه خروجی صدای گوشی بدون الکترونیک پیچیده استفاده شده است.  نیروی دریایی ایالات متحده دستور داد که ۱۰۰ جفت از این هدفون ها را اولویت بندی کند، زیرا آن ها مزایای بالقوه را به رسمیت شناختند، علی رغم اینکه بسیاری از مردم در مورد سودمندی آنها شک دارند.

هدفون ها در اشکال و سبک های مختلف قرار دارند. سبک سنتی هدفون ها دارای ۲ گوشی هستند که با بندی به هم متصل هستند و روی سر قرار می گیرند. این نوع هدفون دارای فایبر گلاس با پارچه ای در اطراف گوش ها برای ایجاد راحتی در اطراف گوش شما و یک نوار فلزی پلاستیکی یا فلزی بین هر گوشی است. این گروه بر روی سر شما قرار می گیرد. اساسی ترین نوع هدفون، گوشه ها، کوچک و متناسب با گوش شما است. آنها معمولا به شکل خاصی به شکل مناسب در گوش شما شکل می گیرند. بعضی از گوشواره ها دارای چندین مجموعه از درج های لاستیکی با اندازه های مختلف هستند که بر روی گوش ها نصب می شود. بسته به اندازه گوش کاربر، آنها می توانند اندازه درج لاستیکی را که به کانال گوشیشان مناسب است، انتخاب کنند.

مانند بلندگوها، هدفون دارای مبدل هایی هستند که یک سیگنال صوتی را به امواج صوتی تبدیل می کنند. هدفون هایی که به یک پورت صوتی آنالوگ وصل می شوند (مانند جک صوتی ۳٫۵ میلی متری) فرآیند آنالوگ صوتی را انجام می دهند. هدفون هایی که به یک پورت دیجیتال متصل می شوند، مانند پورت USB یا Lightning، صدای دیجتالی را پردازش می کنند . هدفون دیجیتال همچنین باید یک مبدل دیجیتال به آنالوگ یا DAC را برای تولید خروجی آنالوگ تولید کند. در حالی که هدفون ها همانند بلندگوهای تکاملی عمل می کنند، خروجی آنها به طور قابل توجهی متفاوت است. اسپیکرها یا بلندگوها باید دامنه کافی برای صدایی که از دور قابل شنیدن است تولید کنند. هدفون فقط باید امواج صوتی چند میلی متر را به گوشه گوش خود ارسال کنند. بنابراین اجزای هدفون بسیار کوچکتر و اغلب دقیق تر از اجزای بلندگو هستند. حتی اگر خروجی صدای اسپیکرها بسیار پایین تر از بلندگوهای مستقل باشد، برای هدفونی که نزدیک به گوش شماست صدا را بلندتر پخش می کند. اکثر هدفون ها حتی از فرکانس فرکانس ۲۰ هرتز تا ۲۰،۰۰۰ هرتز پشتیبانی می کنند. با این حال، باس کمتر قابل توجه است زیرا آنها هوا را به اندازه کافی حرکت نمی دهند.

هدفون ها در اشکال و اندازه های مختلف قرار می گیرند، اما انواع مختلفی از آنها در زیر آمده است.

در گوش – گوشی که به راحتی در کانال گوش شما قرار می گیرد. به طور معمول دارای انتهای لاستیکی است که به آنها کمک می کند تا در گوش شما قرار گیرد.

گوش ها – گوشی هایی که در لبه گو ش شما قرار می گیرند. اغلب همراه با گوشی های هوشمند و پخش کننده های رسانه ای قابل حمل است.

روی گوش – هدفون که بر گوش شما قرار می گیرد، اما تمام گوش را در بر نمی گیرد. به انزوا کردن صداهای بیرونی کمک می کند.

هدفون هایی که کل گوش را می گیرند، همچنین “هدفون های گوشه” یا “circumaural” نامیده می شود؛ در نسخه های باز و بسته آمده است نسخه های باز اجازه می دهد همه سر و صدای خارج را هم بشنوید، در حالی که نسخه های بسته صداهای خارجی محدود می کند.

لغو نویز – یک محیط برای گوش دادن بدون صدای اضافی و آرام با لغو سر و صدای بیرونی ایجاد می کند؛ حاوی میکروفن است که صداهای خارجی را تشخیص می دهد و شکل موج مخالف را به گوش شما می فرستد تا “لغو” سر و صدا باشد؛ در همه انواع فاکتورهای فرم موجود است.

خرابی های هدفون

گوشی های هدفون همانطور که گفته شد دارای اندازه و انواع گوناگون با قابلیت های مختلفی هستند که کاربردهای گوناگونی دارند. از جمله مشکلاتی که برای هدفون ها به وجود می آید این است که صدا را به خوبی منتقل نمی کنند و همراه با نویز و قطع و وصلی است یا به طور کلی هیچ صدایی را منتقل نمی کنند. در چنین شرایطی ممکن است سیم های داخلی دچار پارگی شده باشند که باید بررسی شود و یا ممکن است مشکل در سیم اتصال و انتقال باشد. اگر هدفون شما از نوع بلوتوثی باشد ممکن است در مدار گیرنده و فرستنده مشکل وجود داشته باشد و بسیاری موارد دیگر.

در صورت بروز خرابی در هدفون خود می توانید با واحد تعمیرات لوازم صوتی و تصویری مجتمع فنی الکترونیک تهران تماس حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید تا توسط متخصصین این مرکز عیب یابی و رفع شود.

لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستان ها می توانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمت گزار مناسبی برای ایشان باشیم.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱ 

آدرس»تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳

 

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟