تعمیرات تخصصی لپ تاپ های ایسوس

ایسوس یکی از برندهای پیشرفته در زمینه تولید تجهیزات الکترونیکی و کامپیوتری پیشرفته است که اجازه میدهد کاربران ان به راحتی و بدون  نگرانی به استفاده  از دستگاه های کامپیوتری خود بپردازند. امروزه نیز با الکترونیکی شدن دنیای بشریت دگرگونی های زیادی اتفاق افتاده است و ما شاهد تحولات زیادی در زمینه های مختلف هستیم و به عبارتی دیگر زندگی کاملا وابسته به الکترونیک و کامپیوترها میباشد. دیگر نمی توان کارها را بدون استفاده از کامپیوترها تصور کرد و مسئله به سمت یک دنیای دیجیتالی و فراتر از دیجیتالی پیش می رود.

ما در کارهای مختلفی از لپ تاپ ها استفاده میکنیم از کارهای ساده و سرگر می گرفته ات کارهایی  چون طراحی مهندسی و شبیه سازی و کامپیوتر در تمامی علوم  مورد استفاده قرار میگیرد. دانشجویان و مهندسین طراح نیز از کاربران مهم لپ تاپ ها هستند. مسئله ای مهم در این میان وجود دارد  آن بروز مشکلات فنی برای لپ تاپ ها می  باشد. در بسیاریاز مواردا لپ تاپ دچار خرابی هایی میشود که از کار کرد صحیح آن جلوگیری میکند و اجازه نمی دهد که لپ تاپ به  خوبی کار کند و این بزرگترین ترسی است که کاربران را نگران میکند. حتی میتوان گفت که بیشتر از خود خرابی لپ تاپ این خدمات فنی و تعمیراتی است که افراد را نگران میکند به عبارتی وقتی لپ تاپ دچار خرابی میشود کاربران بیشتر نگران آن هستند که آیا کامپیوترشان تعمیر خواهد شد و چه مراکزی وجود دارد که بتواند در کمترین زمان کیفیت خوبی را در زمینه تعمیراتی ارائه دهد و همه کاربران این گونه سوالات را از خود می پرسند.

و اما مشکلات و خرابی لپ تاپ های ایسوس

لپ تاپ های ایسوس یکی از برند های با  کیفیت لپ تاپ می باشند که در رقابت با دیگر برندها مانند سونی و … وجود دارد که از فناوری بالایی برخوردار می باشد  و شما با خرید  برند ایسوس قطعا پشیمان نخواهی شد چه خریدار تبلت های ایسوس  بوده باشید  و یا لپ تاپ های ایسوس قطعا از کیفیت بالای سخت افزاری و نرم افزاری آن رضایت کافی را خواهید داشت. مشکلاتی هستند در رابطه با لپ تاپ ها که بعضاً مشاهده شده است که در برخی برندها شاخص ترند ، یعنی برخیایرادات وجود دارند که بین  لپ تاپ ها عمومی نیستند و برندهایی خاص این نوع مشکل را بیشتر پیدا میکنند، هرچند که کمپانی ایسوس از برندهای معتبر و پیشرفته می باشد ولی تمامی دستگاه های الکترونیکی و کامپیوتری روزی به دلایل مختلفی دچار مشکلاتی خواهند شد که گاه این خرابی ها توسط کاربران و گاه خود به خود و به دلایل نقص  فنی برای دستگاه پیش می آید. ما در این بخش به مشکلات و برخی از خرابی لپ تاپ های ایسوس پرداخته ایم و بنابر تجربه ی تعمیراتی به دلایل احتمالی آن ها اشاره شده است.

کمپانی ایسوس لپ تاپ هایی که ارائه میدهد را سری بندی کرده است و هر لپ تاپی ممکن است به یک سری و یا همان خانواده ای خاص تعلق داشته باشند. در این بخش از مقاله ما میخواهیم در مورد  لپ تاپ N551 jx صحبت کنیم و برخی از مشکلات آن را بازگو  نماییم.

طبق نظر کاربران در انجمن های مختلفی که تبادل نظر کردده اند شاهد مشکلات بسیاری در این مدل از لپ تاپ های ایسوس بودهاند که از جمله ان ها میتوان به کند شدن آزار دهنده بعد از چند روز استفاده – طولانی تر شدن زمان نصب برنامه های کاربردی – نشان داده شدن صفحه آبی که در بین تعمیرکاران به صفحه مرگ  معرف است که خود به دلایل بسیار مختلفی اتفاق می افتد. خاموشی ناگهانی لپ تاپ و لود بسیار کند سیستم عامل از دیگر مشکلاتی است کاربران نیز در طی مراجعات برای تعمیرات لپ تاپ های خود  به  این مرکز خواستار تعمیرات آن شده اند.

یکی از بیشترین خرابی  که وجود دارد و کاربران از آن گله مند هستند خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ در حین کار بوده و دیگر ان که به یک باره صفحه آبی ( Blue page ) نمایش داده میشود و در نتیجه کامپیورت ریستارت میگردد که یک مشکل آزار دهند  است و باید دلیل آن را پیدا کرد. خب در ادامه به تشریح هرکدام از این مشکلات می پردازیم.

۱ – مسئله کند شدن لپ تاپ بعد از چند روز کارکردن

این مشکل بیشتر مربوط به هارد  و سیستم عامل می باشد و بخش های دیگر لپ تاپ در آن دخیل نیستند، سیستم عامل و هر نرم افزاری که در کامپیوتر نصب میشوند  در هارد لپ تاپ ذخیره میشود  و هر گونه ایراد و اشکال در هارد باعث خرابی و مشکلاتی بزرگ در بخش نرم افزاری خواهد شد. به همین دلیل  سیستم عامل نیز برو روی هارد نصب می شود و اگر برای  هارد نیز مشکلاتی پیش آید حتی سیستم عامل با مشکلاتی مواجه خواهد شد که یک از آن ها کند شدن سیستم است. در وحله ی بعدی  خرابی و مشکلات صرفاً نرم افزاری می باشد که در این مورد نصب یک نرم افزار غیراستاندارد – نصب کرک و یا مشکلات در  درایورها باعث کند شدن سیستم خواهد شد و اگر بررسی و رسیدگی نشود انی مشکل میتواند تا به از کارا فتادن کامپیوتر پیش رود.

۲ – مشکل صفحه آبی

این مشکل هم یکی از مشکلات بسیار عجیب است که برای کامپیوتر های لپ تاپ پیش  می آید، این ایراد نیز میتواند هم  به دلیل مشکلات سخت افزاری و  هم مشکلات  نرم افزاری بوده باشد. مسکلات نرم افزاری بیشتر شامل همان خرابی درایورها و یا کرک ها و همچنین خرابی سیستم عامل بوده باشد ولی در ادامه مشکلات سخت افزاری هم هستند که میتوانند باعث بروز این  نوع خرابی گردند، خرابی و مشکلات در رم  لپ تاپ – وجود مشکلات در بخش های اصلی مادربرد مانند تراشه های پردازنده مثل چیپ گرافیک و یا چیپ موسوم به  چیپ شمالی – وجود مشکل در هارد و … میتواند باشد.

این دو  مشکل همان طور که گفته شد از مهمترین مشکلاتی است که این سری از لپ تاپ ها با آن درگیر هستند که البته در اینجا لازم میدانهیم بگوییم که باگ های نرم افزاری در بایوس  لپ تاپ نیز میتواند دلیل  این مشکل بوده باشد که برای همین کمپانی ایسوس در وب سایت خود آپدیت هایی را برای بایوس این سری از لپ تاپ ها را منتشر کرده که میتوانید با مراجعه به وب سایت ایسوس و دانلود و به روز رسانی بایوس سیستم خود برخی ازاین مشکلات و خصوصاً مشکل صفحه آبی را حل نمایید. فراموش نکنید که اگر تا کنون تجربه ای در زمینه عملیات تعمیراتی مانند آپدیت بایوس ندارید به هیچ عنوان خودتان این کار را انجام ندهید زیرا کوچکترین اشتباه  میتواند باعث از کار افتادن لپ تاپ شما گردد و این کار باید به دست متخصصان و تکنسین  های مرکز تعمیرات انجام شود.

تلفن مشاوره و تعمیرات : ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس :تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟