عیب یابی و تعمیرات تخصصی تمامی برندهای لپ تاپ

استفاده از کامپیوترها در دنیای امروز یک ضرورت می باشد  و تمامی افراد در حیطه های مختلف اعم از  دانشجویان – مهندسین و حتی عموم مردم برای انجام هرچه سریع تر کارهای خود و با دقت بالا از کامپیوترها استفاده می کنند. با پیشرفت فناوری در زمینه ی  الکترونیک و دیجیتال و همچنین کوچکتر شدن دستگاه های الکترونیکی ما شاهد به وجود آمدن  کامپیوترهای مختلف در ابعاد و اندازه های سبکتر و کوچکتر و در عین حال قدرتمتدتر هستیم.

یکی از پر استفاده ترین نوع کامپیوترها که امروزه طرفا داران بسیار زیادی دارد لپ تاپ ها هستند که در مدل های مختلفی در بازار موجود هستند که افراد می توانند بنابر نوع کار خود و همچنین بودجه ای که در نظر دارد می تواند لپ تاپ مورد نیاز خود را خرداری کرده و مورد استفاده قرار دهد. در مورد خرید و فروش و پشتیبانی خدمات پس از فروش  تمامی مشتریان و خریداران لپ تاپ خدمات مناسبی را دریافت می کنند ولی مشکلی که در این بین وجود دارد و همه کاربران لپ تاپ را نگران می کند این است که آیا در صورت بروز مشکلات فنی به چه شکل و چه مراکزی میتوانند مشکل لپ تاپ را به معنای واقعی حل کنند و دستگاه به مانند روز اول بتواند  کار کند.

دستگاه ه ای الکترونیکی و دیجیتالی هم دچار مشکلاتی میشوند که گاه این مشکلات میتواند شدید و بغرنج بوده باشد و گاه میتواند ساده تر بوده و به راحتی حل شود ولی مسئله ای جدایی ناپذیر این است که تمامی دستگاه های الکترونیکی هرچقدر هم که گران قیمت باشند روزی دچار مشکلات مختلف فنی خواهند شد و باید در این صورت توسط افراد متخصص مورد عیب یابی و تعمیرات قرار گیرد. در مورد مشکلات و خرابی لپ تاپ ها در ادامه میخواهیم به چند مورد اشاره کنیم که بیشتر با این گونه مشکلات آشنا شوید و شاید هم برای لپ تاپ شما این مشکلات پیش امده باشد !

مشکلات و خرابی لپ تاپ ها :

  1. لپ تاپ خاموش شده و دیگر روشن نمی شود

در این مورد به دلایل مختلفی لپ  تاپ خاموش می شود و دیگر هرچقدر دکمه روشن ( پاور ) را می زنیم دستگاه روشن نمی شود و هرکاری میکنیم هم فایده ای ندارد. خب اولین چیزی که به فکر افراد و کاربران می رسد این است که لپ تاپ سوخته است. ولی همه خاموشی ها و عدم روشن شدن لپ تاپ دلیل بر سوختن  کلی دستگاه  نبوده و مشکلات مختلفی میتواند دلیل عدم روشن شدن لپ تاپ ها شود. در بسیاری موارد مدار پاور در لپ تاپ دچار مشکلات می شود و اجازه نمی دهد که برق باطری و یا آداپتور به خوبی به بخش های مختلف لپ تاپ برسد و نوسانات برق باعث خرابی بخشی از مادربرد مثلا خرابی wpm می شود که این مورد از اصلی ترین موارد خرابی و عدم روشن شدن لپ تاپ است.

۲٫ لپ تاپ مدام خود به خود ریستارت  می  شود

این خرابی از جمله مشکلاتی است که میتواند دلایل زیادی داشته باشد و ۱ دلیل برای ریستارت شدن لپ تاپ کافی نیست.به عنوان مثال حتی مشکلات در سیستم عامل می تواند باعث برروز این گونه مشکلات شود ، از جمله خرابی هارد دیسک و …. و باید به دقت دستگاه مورد  عیب یابی قرار گیرد.

۳٫ هنگ کردن و کند شدن لپ تاپ بعد از مدت زمانی

یکی از رایجترین مشکلات و خرابی که برای لپ تاپ ها پیش می آید این است که به مرور زمان دچار کندی میشود و این کند شدن به شدت افزایش پیدا کرده و به حدی میشرد که دیگر عملا کار کردن را مختل کرده و نمی توان حتی ساده ترین کارها را به راحتی انجام داد. اگر بخواهیم به دلایل این مشکل بپردازیم باید گفت مسائل زیادی  در این حالت درگیر هستند که میتوان به خرابی هارد دیسک – خرابی سیستم عامل – مشکلات در سیستم خنک کننده  و خرابی قطعات داخلی مانندد چیپ ست ها اشاره کرد. لازم به ذکر است  که حرارت بالا در اثر افت توان سیستم خنک کننده در مرور زمان یکی از اصلی ترین عوامل در بروز چنین مشکلات و خرابی هایی است که در ۷۰ درصد اوقات وقتی سیستم خنک کننده ترمیم می شود مجددا وضعیت لپ تاپ به حالت قبلی باز می گردد.

۴ . خرابی و مشکلات در نمایش تصاویر ( مشکل در صفحه نمایش لپ تاپ )

از دیگر خرابی های لپ تاپ ها عدم نمایش  مناسب تصاویر می باشد که در واقع کیفیت پنل پایین آمده و تصاویر یا به صورت شطرنجی و یا به حالت های نامناسب نمایش داده میشود. از دلایل این مشکل و خرابی  در ابتدا می تواند درایور سخت نرم افزاری بوده باشد و وقتی چنین باشد که با عیب یابی مشخص می شود باید  درایور نرم افزاری به صورت کامل پاک شده و مجددا نسخه ای جدید و سازگار با کارت کرافیک لپ تاپ نصب شود که اگر با این روش مشکل برطرف نشد فقط  و فقط دو عامل میتواند دلیل این خرابی بوده باشد که یکی مشکلات سخت افزاری کارت گرافیک و دیگری مشکلات در خود پنل خواهد بود که میتوان مشکل هر دو را به راحتی برطرف کرد.

تعمیرات لپ تاپ

لپ تاپ ها از جمله دستگاه های حساسی هستند که عیب یابی و تعمیرات آن ها کار هرکسی با اطلاعات اندک نیست و به غیر از اطلاعات و دانش  و مهارت در زمینه عیب یابی و تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری کامپیوتر باید ابزارهای مناسب و مخصوصی را  جهت عیب یابی در اختیار داشت زیرا با هر چقدر دانش هم بدون  ابزار تعمیرات و عیب یابی دستگاه های دیجیتال امری غیر ممکن است. به عنوان مثال خود  لپ تاپ را اگر بخواهیم مورد عیب یابی قرار بدیم باید با استفاده  از دستگاه های مختلف عیب یابی مانند دیباگر بخش های مختلف را بررسی کرده و اطلاعات دریافتی را مورد تحلیل قرار دهیم تا بتوانیم مشکل را دقیقاً پیدا کنیم.

ضمناً برای دوره آموزش تعمیرات لپ تاپ نیز میتوانید با واحد آموزش الکترونیک تهران تماس حاصل فرمایید.

مرکز تعمیرات با تکیه بر دانش و گردهم آوری متخصصان علوم سخت افزار و نرم افزاری کار عیب یابی و تعمیرات تخصصی لپ تاپ در هر برندی را انجام می شد. در صورتی که لپ تاپ شما دچار هرگونه مشکلات و خرابی شود می توانید به راحتی با مراجعه به این مرکز تعمیراتی شاهد رفع تمامی خرابی ها شوید و از دستگاه خود به مانند روز اول استفاده کنید.

اطلاعات بیشتر : ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

آدرس مراجعه حضوری :تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟