تعمیر آون تستر

اگر سری به فروشگاه های لوازم خانگی بزنید متوجه می شوید که لوازم بسیاری وجود دارند که تا چند سال پیش از آن ها خبری نبوده است اما الان انواع و اقسام دستگاه ها به بازار آمده اند که هر کدام کاری را انجام می دهند و انجام آن را برای ما ساده تر می کنند. در گذشته لوازم برقی آشپزخانه محدود به چند قلم بود اما امروزه تا تخم مرغ آب پزکن و گوشت کوب برقی و … هم آمده است که مزیت ها و معایبی هم دارند.

در گذشته ها نان و برخی از غذاها و خوراک ها را در تنور می پختند و همه تنور در دسترس نداشتند. کم کم که علم و تکونولوژی در کنار هم قرار گرفتند دستگاه هایی به وجود آمد که باعث شد تقریبأ همه از آن بتوانند استفاده کنند. اولین نسل از تنورهای جدید را می توان در مورد گازهای فر دار مشاهده کرد. بعده ها به دلیل مشکلات حمل و نقل و وزن و نداشتن کیفیت خوب فرها و مشکلاتی که همراه آن بود، فرها از گازها جدا شده و به صورت وسیله ای مستقل به فروش می رسند که خود انواع مختلفی دارد.یکی از این نوع فرها را می توان آون تستر نامید که علاوه بر اینکه می توان از آن به عنوان فر استفاده کرد، امکان تست و گرم کردن نان و … را هم فراهم می کند. آون‌ توسترهای قدیمی در انواع مدل‌ های خطی یا همان توسترهای نان بودند که بیشتر با نان‌های خشتی مانند و مربعی خارجی جور در می‌آیند اما امروزه این محصولات گسترش زیادی پیدا کرده‌اند و در تولیدات جدید توسترها یا فرهای برقی رومیزی جالبی تولید کرده اند که هیچ شباهتی به انواع قدیمی خود ندارند.

آون توستر وسیله ای است که برای تهیه طیف گسترده ای از غذاها استفاده می شود. توستر اغلب به عنوان یک جایگزین مناسب برای گرم کردن غذا است، آون توستر گرم می کند، می پزد و برشته می کند. به طور معمول، آون توستر گرمای سریعتری تولید می کند که البته این گرما با استفاده از کنترلر ها مدیریت می شود و علت این سریع گرم شدن آن اندازه کوچک آن است.عملکرد آن در کل بهتر از مایکروفر است و نگرانی هایی که در مورد سلامت غذا با استفاده از مایکروفر وجود دارد در مورد آون تسترها نیست چرا بعضأ در آن ها از المنت استفاده می شود. اما این مورد باعث می شود که مصرف برق بالایی داشته باشند.

از جمله ویژگی های آون توسترها می توان به این نکته اشاره کرد که کار با آن ها ساده است و پیچیدگی دکمه ای مایکروفر را ندارد و هر زمان که خواسته باشید می توانید در آون را باز کنید.  دکمه های کنترلی آون توستر از دو نوع مکانیکی و دیجیتالی ساخته شده است.  که از آن برای گرم کردن یا پخت سریع در آشپزخانه استفاده می شود. آون توستر استاندارد به اندازه ۱۵ تا ۲۲ اینچ و ارتفاع ۸ تا ۱۲ اینچ است.  در آون‌توسترها امکان تنظیمات نوع پخت بسیار راحت و متغیر است. در این تسترهای مدرن عموما اجزای مشخصی مانند المنت‌های پایین، المنت‌های بالا، جوجه گردان و فن کانوکشن وجود دارد که این تنظیمات قدرت عمل زیادی را برای پخت انواع غذا به شما می‌دهد. با این حال، این دستگاه کوچک همچنین برای استفاده سریع در تُست کردن، پختن و کباب کردن، سوخاری کردن مرغ و یا غذاهای مختلف استفاده می شود. این دستگاه شگفت انگیز می تواند براحتی سیب را بپزد یا نان تُست شده را تولید کند. آون های بزرگ طوری طراحی شده اند که بالای فضای پخت و پز اندازه مناسبی فاصله وجود دارد. و آون های کوچکتر شبیه توستر هستند و فضای کوچکتری دارند.

یک آون توستر انرژی و دمای بیشتری نسبت به یک آون معمولی دارد و قدرت بیشتری برای  تست کردن یا سرخ کردن دارد. یک آون توستر می تواند یک بشقاب را در مدت ۵ دقیقه تا ۱۷۰ درجه فارنهایت گرم کند. هر چند توستر دارای اشعه مادون قرمز برای ایجاد حرارت است، اما می توان گفت که این اشعه خطری برای بدن نداشته و مشکلی ایجاد نمی کند. اما توصیه می شود که هنگام استفاده از آن زیاد نزدیک آن نبوده و استفاده از آن را به حداقل برسانید. در برخی از توستر ها، با استفاده از ماژول های معمولی تنظیم از پیش تعیین شده،  انواع عناصر پخت و پز بهبود یافته و شما می توانید بر این روند نظارت داشته باشید. 

کارکرد اصلی هر توستر بسیار ساده است. یک توستر، از تابش اشعه مادون قرمز برای گرم کردن نان و مواد غذایی دیگر استفاده می کند. هنگامی که نان و مواد غذایی دیگر را درون توستر قرار می دهید، اشعه مادون قرمز ایجاد شده و این اشعه باعث گرم کردن نان و دیگر مواد می شود. معمول ترین روش ایجاد اشعه مادون قرمز، استفاده از سیم نیکروم در  قسمت پشت توستر است. زمانی که از توستر استفاده می کنید، معمولا بخش های حرارتی آن شروع به کار کرده و از طریق یک فن مخصوص، گرما در داخل آن ایجاد می شود. سیم نیکرو موجود در بخش های توستر، دارای مقاومت الکتریکی نسبتا بالایی نسبت به سیم مسی است، بنابراین برای گرم کردن نان و مواد غذایی دیگر، مقاومت بیشتری دارد. همچنین باید گفت که، زمانی که آلیاژ نیکروم گرم می شود اکسید نمی شود، اما سیم مسی، به سرعت در درجه حرارت اکسید و زنگ زده می شود. ساده ترین توستر ها دارای دو ورق میکا هستند که در سیم نیکروم پیچیده شده است. سیم های نیکروم به طور مستقیم به یک پلاگین متصل می شوند. 

خرابی های آون توستر

تعمیرات توستر : از جمله مهمترین مواردی که نشان دهنده وجود مشکل در سیستم آون توستر هست این است که المنت به خوبی گرم نمی شود یعنی دیرتر گرم می شود و یا زودتر و بیش از حد. تنظیمات دستگاه به هم بریزد و دکمهه ا به خوبی کار نکنند، و یا سیستم بر اساس تنظمیاتی که برای آن از طریق دکمه ها اعمال می کنیم عمل نمی کند و بسیاری موارد دیگر.

در صورت بروز خرابی در سیستم آون توستر خود می توانید با واحد تعمیرات لوازم خانگی مجتمع فنی الکترونیک تهران تماس بگیرید و یا مراجعه حضوری داشته باشید تا توسط متخصصین این مرکز عیب یابی و رفع شود.

لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستان ها می توانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمت گزار مناسبی برای ایشان باشیم.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس»تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

  

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟