تعمیر گوشت کوب برقی

گوشت کوب برقی از جمله لوازمی است که می توانیم در آشپزخانه پیدا کنیم و همانطور که از نام و عملکرد آن مشخص است بیشتر برای له کردن و مخلوط کردن مواد به کار می رود. این وسیله یکی از مجموعه لوازم خانگی است که الکترونیکی است و با روشن کردن شروع به کار می کند و با تیغه کوچکی که در پایه آن تعبیه شده است، ماده مورد نظر را خورد و مخلوط می کند. گوشت کوب برقی از جمله لوازم برقی و الکترونیکی است که می توان گفت هم اتوماتیک است و هم خیر. از این نظر اتوماتیک می نامیم که با روشن کردن فرآیندی که به آن سپرده می شود را اجرا می کند اما نیاز است که ما کنترلی را روی حرکات آن داشته باشیم و طول زمانی که دستگاه روشن است آن را حرکت دهیم تا به خوبی فرآیند انجام شود.

برخی از انوع گوشت کوب برقی فقط شامل دو دکمه جهت تعیین نوع چرخش تیغه هستند و برخی دیگر دارای دکمه چرخان که میزان دور تیغه و سرعت آن را می توانیم تعیین کنیم. برخی دیگر علاوه بر پایه حاوی تیغه های برنده، دارای دسته مخلوط کن برای مخلوط کردن مایعات برای مثال تهیه کیک است و هم چنین همراه با ظرفی که ماده مورد نظر را در آن می توان ریخت که مدرج است و می توان به این ترتیب میزان ماده ای که مد نظر هست را مشخص کرد. علاوه بر وجود تیغه در یکی از پایه های دستگاه گوشت کوب برقی، پایه ها و تیغه های جداگانه دیگری نیز برای کارهای دیگر، برای مثال خرد کردن مواد دیگر وجود دارد و از این رو می توان گفت دستگاه نسبتا کاملی برای انجام فرایندهای مخلوط کردن و له کردن است. اما باید توچه داشته باشید که استتفاده از این دستگاه محدودیت هایی دارد و اگر رعایت نشود، این دستگاه به خوبی کار نخواهد کرد و از بین می رود. برای مثال مدت زمان طولانی نباید دستگاه روشن باشد و مدام کار کند. بلکه باید در بازه های زمانی حداکثر ۲-۳ دقیقه خاموش شود و بعد ادامه کار را از سر گرفت. همچنین موادی که قرار است گوشت کوب برقی آن ها له یا مخلوط کند نباید خشک و سفت باشد بلکه مواد نرم و پخته شده را باید برای آن در نظر گرفت.

از جمله مزایایی که می توان گفت استفاده از گوشت کوب برقی نسبت به دیگر مخلوط کن ها دارد این است که، نیازی نیست ماده مورد نطر را در ظرفی جداگانه بریزیم و بعد مخلوط کنیم. بلکه با خود دستگاه می توانیم در ظرفی که می خواهیم غذا طبخ شود و یا طبخ شده، مواد را مخلوط کرد. به دلیل بدنه و پابه بلندی که دارد می توان در ظروف گود استفاده کرد. امکان شست و شوی آن بعد از مصرف راحتتر است و فقط نیاز است که تیغه و پایه نگه دارنده تیغه جدا شود و تمیز شود. از معایبی که می توان برای استفاده از گوش کوب برقی عنوان کرد این است که همواره باید آن را در دست گرفت و نمی توان گذاشت دستگاه به حال خود کار کند. نیم توان با استفاده از دستگاه، یخ را خورد کرد، ظرفیت استفاده از آن محدود است و تیغه نازک و حساس هستند. از این رو در صورتی که شما قصد مخلوط کردن مواد را دارید به نکاتی که گفته شد دقت کنید تا عمر دستگاه بالا برود.

اگر بخواهیم با تک تک اجزای گوشت کوب برقی آشنا شویم باید بگوییم یک گوشت کوب برقی به طور کلی شامل این اجزا می باشد: کاسه که مواد را می توان داخل آنریخت و مخلوط و له کرد که البته شما می توانید فرآیند مربوط به له کردن را در ظرف اصلی خود غذا نیز انجام دهید. هزار خار، موتو گوشت کوب برقی، تیره پره گوشت کوب، پایه تیغه پره گوشت کوب برقی، کوبل، گیربکس خرد کن گوشت کوب برقی، دنده خروجی، دنده روندو، ذغال مربوط به موتور گوشت کوب برقی برای زمانی که موتور فقط ذغال آن سوخته باشد، کوبل سر موتو. این موارد جزئیات و قطعات یک گوشت کوب برقی بود. هر قسمت از مواد یاد شده در صورتی که با مشکل مواجه شود، می توان به راحتی تعویض کرد و اگر قابل تعمیر باشد به دست متخصص سپرد تا تعویض و تعمیر شود.

خرابی های گوشت کوب برقی:

گوشت کوب برقی نیز مانند بسیاری از لوازمی که امروزه در اطراف ماست و الکترونیکی و دیجیتالی است در صورتی که به خوبی استفاده نشود و نکات مربوط به آن رعایت نشود با مشکلات فنی مواجه خواهد شد و باید یا قطعات آن تعویض شوند و یا تعمیر. در مورد گوشت کوب برقی می توان گفت که در صورتی که از مواد خیلی خشک و سفت استفاده شود، به موتور فشار وارد می آورد و موجب سوختگی و از کار آفتادگ ان می شود و باید موتور را کاملا تعویض کرد. از طرفی هنگام شستشو باید دقت کنید که اجزا کاملا خشک باشد و بعد به هم متصل کنید. چرا که وجود رطوبت باعث ایجاد جرقه شده و موتور را از کار می اندازد. اما گاهی تمامی موارد ملاحظه شده است و برای مثال دور چرخش موتور به خوبی عمل نمی کند و گاهی کند می شود. در چنین شرایطی باید به متخصص مراجعه کنید تا به غیب یابی بپردازد چرا که ممکن است قطعه ای در برد مدار از کار افتاده باشد و اگر شما بیشتر فشار وارد کنید موتور بسوزد و کارایی نداشته باشد. بنابراین در صورت بروز کوچکترین مشکل در مورد نحوه عملکرد دستگاه گوشت کوب برقی باید قبل از هر کاری به متخصص تعمیرکار حرفه ای مراجعه شود تا به بهترین شکل بررسی و رفع کند. گاهی ممکن است مشل مربوط به شکسته شدن تیغه باشد که می توانید با مراجعه به نمایندگی یا مراکز مجاز فروش لوازم جانبی گوشت کوب برقی قطعه مورد نظر را تهیه و مجدداً استفاده کنید.

در صورت بروز هر گونه خرابی در سیستم دستگاه گوشت کوب برقی خود می توانید با واحد لوازم خانگی مجتمع فنی الکترونیک تهران تماس حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید تا در اسرع وقت مشکل شما بررسی و رفع شود.

لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستان ها می توانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمت گزار مناسبی برای ایشان باشیم.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

آدرس»تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟