عیب یابی و تعمیرات مودم

اینترنت به یکی از جدایی ناپذیرترین مسائل در زندگی امروزه ما بدل شده است، استفاده از اینترنت دیگر  محدود به مسائل شخصی و وب گردی نیست و استفاده ای بسیار جدی در زندگی بشر دارد هرچند هم که در اوایل پیدایش نیز همین طور بوده و برای مقاصد علمی – نظامی به وجود آمد تا مراکز دولتی و علمی بتوانند اطلاعات و یافته های خود را با یکدیگر در میان بگذارند.  رفته رفته این  شبکه کوچک گسترده تر و گسترده تر شد و تا حدی که امروزه تمامی زندگی بشر در هر نقطه ای را گرفته و ما به صورت وابسته به اینترنت زندگی خود را ادامه میدهیم. دست آودهای اینترنت یا همان شبکه جهانی برای بشر بسیار بزرگ بوده است و کمک های بسیار شگرفی به پیشرفت آدمی کرده است.

اتصال به اینترنت

ابزارهای شبکه و اتصالات اینترنتی

ابزارهای مختلفی همگام با پیشرفت اینترنت به وجودآمده است که همه ما میتوانیم بنابر نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب و استفاده کنیم. از جمله این ابزارها م توان به مودم و کارت شبکه اشاره کرد. اکثر کامپیوترهای مدرن مجهز به مودم، کارت شبکه یا هر دو هستند. هدف اولیه هر یک اجازه دسترسی به اینترنت است، اما بسیاری از کاربران تفاوت بین این دو را نمی دانند.

کارت شبکه

یک کارت شبکه (همچنین به عنوان یک کارت شبکه رابط، NIC، آداپتور شبکه یا کارت اترنت شناخته می شود) برای اتصال یک کامپیوتر به یک شبکه با سرعت بالا استفاده می شود. اگر کامپیوتر خانگی شما در شبکه محلی قرار داشته باشد (یا اگر قصد استفاده از DSL، کابل، فیوز یا خدمات اینترنت ماهواره ای را داشته باشید)، شما باید یک NIC را نصب کنید اگر در mobo وجود نداشته باشد. Network_cardامروزه اکثر NIC ها هنوز از پروتکل سریع اترنت ۱۰/۱۰۰ Mbps استفاده می کنند، اما استاندارد Ethernet 1000 مگابیت در Gigabit Ethernet در حال پیشرفت است. در حال حاضر، کارت های گیگابیت اترنت هنوز هم کمی گران تر از کارت های ۱۰/۱۰۰ Mbps؛ اما با کاهش قیمت ها، Gigabit Ethernet به استاندارد جدید تبدیل خواهد شد. بیشتر مووبس های جدید (mobos) آنها را به صورت ساخته شده در داخل دارند. تقریبا هر NIC با درایور های تمام نسخه های اخیر ویندوز آمده است. اگر قصد دارید یک سیستم عامل دیگر مانند لینوکس، BSD و غیره نصب کنید، اطمینان حاصل کنید که NIC شما با سیستم عامل مورد نظر شما کار می کند.

مودم

کلمه “مودم” کوتاه شده “modulator / demodulator” است. یک مودم داده های دیجیتال رایانه را به داده های آنالوگ تبدیل می کند که می تواند از طریق POTS (سرویس تلفن قدیمی) فرستاده شود و داده های آنالوگ ورودی را به داده های دیجیتالی تبدیل می کند که کامپیوتر می تواند با آن کار کند. بسیاری از افراد دیگر از مودم های شماره گیری یا همان dial-up استفاده نمی کنند.مودم آنها عمدتا توسط افرادی که به آنها نیاز دارند استفاده می شود، زیرا آنها هیچ جایگزینی به جز شماره گیری ندارند (معمولا به این دلیل که در مناطق خاص و ایزوله ای زندگی می کنند که در آن پهنای باند موجود نیست) یا به دلیل اتصال به شبکه هایی که نیاز به اتصال تلفنی دارند به دلایل امنیتی.

ارزان ترین مودم ها واقعا مودم نیستند. در عوض، آنها از نرم افزار و منابع سیستم کامپیوتر شما استفاده می کنند تا داده ها را تعدیل و تخریب کنند.  مودم های با کیفیت بهتر دارای کنترل های داخلی هستند که کار بر روی کارت را انجام می دهند. آنها یک اتصال سریع تر، با ثبات تر و قابل اعتماد تر از مودم های ارزان قیمت را تولید می کنند. مودم های خارجی که به یک سری کامپیوتر یا پورت USB متصل می شوند نیز در دسترس هستند. اگر قصد دارید یک سیستم عامل دیگری غیر از ویندوز نصب کنید، پس مطمئن شوید که مودم شما با سیستم عامل مورد نظر شما کار می کند قبل از اینکه پولی برای مودم بگذارید.

NIC های مجتمع شده و مودم ها

بسیاری از مادربرد ها کارت های شبکه و/یا مودم های یکپارچه یا مجتمع شده (درون ساخته شده) دارند (گرچه مودم ها کمتر رایج هستند زیرا تعداد کمتری از کاربران اینترنتی از خدمات تلفنی و dial-up استفاده می کنند). کیفیت این گستره آداپتورهای درون ساخته شده، بستگی به کیفیت و قیمت برد دارد. اگر یک مادربرد با مودم داخلی یا NIC انتخاب کنید، اطمینان حاصل کنید که امکان توسعه اسلات (اضافه کردن) برای کارت پس از فروش وجود دارد، فقط در مورد دستگاه onboard همیشه کار نمی کند یا رضایت بخش نیست. یک بار دیگر، به یاد داشته باشید که دستگاه های بر روی سیستم با در نظر گرفتن ویندوز طراحی شده و ممکن است با سایر سیستم عامل ها کار نکند.

برخی از مودم های کابلی قادر به پشتیبانی از سرعت تا ۳۰ مگابیت در ثانیه هستند، گرچه اغلب ارائه دهندگان اینترنت کابلی تنها بسته های تا ۶ مگابیت در ثانیه را ارائه می دهند. NIC ها بسیار سریعتر هستند، برخی از سرعت های سرعت ۱ گیگابیت در ثانیه (۱۰۲۴ مگابیت در ثانیه) یا بیشتر هستند. از آنجا که مودم ها باید داده ها را از طریق آنالوگ به دیجیتال تبدیل کنند و اغلب این داده ها را به یک سرور چندین مایل انتقال می دهند، آنها بیشتر از کارت های شبکه خطا دارند. NIC ها نقش ساده ای در شبکه ایفا می کنند و به احتمال زیاد به اشتباه عمل می کنند.

مشکلات مربوط به کارت شبکه و مودم

هر وسیله الکترونیکی و دیجیتالی زمانی که عملکرد درستی نداشته باشند به خوبی این نقص را نشان می دهند و می توان متوجه شد که ایرادی در کار است. این موارد در کامپیوترها حساس تر است و با کوچکترین اختلال و عدم کارکرد درست پی می بریم که سیستم ما مشکلی دارد چرا که همه اجزا از هم تأثیر می گیرند و اگر بخشی به خوبی کار نکن بقیه بخش ها را هم به مرور تحت تأثیر قرار می دهند. زمانی که می گوییم شبکه مشکل دارد، یعنی یک بخش از شبکه قطع شده و میان دو دستگاه ارتباط برقرار نمی‌شود. این مشکل می‌تواند در روتر بی‌سیم یا مودم ADSL اینترنت یا هر دستگاه دیگر متصل به شبکه وجود داشته باشد. اگر‌چه بیشتر مشکلات شبکه به نوع ارتباط و آدرس IP و تنظیمات نادرست مربوط است. گاهی ممکن است کابل شبکه به خوبی متصل نشده باشد که باعث قطعی شبکه و اینترنت شده باشد. گاهی ممکن است کارت شبکه متناسب با سیستم عاملی که روی سیستم خود نصب کرده ایم نباشد در این صورت یا باید کارت شبکه تعویض شود یا سیستم عامل! در برخی مواقع هم ممکن است ایراد از خود کارت باشد. مودم نیز دچار خرابی ها و مشکلاتی می شود که نمی شود به اینترنت متصل شد. ممکن است مشکل از سیم کشی های داخلی خود سیستم باشد و خرابی هایی را به همراه داشته باشد. یا ممکن است سیم کشی بیرون مشکل داشته باشد که شما نمی توانید متصل شوید. مودم نسل جدید نیاز به استفاده برای مثال (در صورتیک هاز خط تلفن استفاده می شود) تلفن های نسل جدید هستن و اگر از تلفن های قدیمی استفاده شود سیستم کار نخواهد کرد. 

و بسیاری موارد دیگر که در صورت بروز خرابی در سیستم کارت شبکه و مودم خود می توانید با متخصصین واحد تعمیرات کامپیوتر تماس حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید که نسبت به رفع ایراد دستگاه شما اقدام شود.

تلفن تماس:۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

آدرس» تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟