تعمیر فیش پرینتر

شرکت هایی در سراسر جهان هر روز به چاپگرها تکیه می کنند تا تمام انواع اقلام، از جمله قراردادها، رسید، برچسب های مدیریت دارایی و موارد دیگر را چاپ کنند. ضروری است که کسب و کارها را در مورد چاپگر و انتخاب مناسب برای نیازهای خاص خود آگاهی داشته باشند. به عنوان مثال، یک چاپگر جوهر افشان ممکن است عکس های با کیفیت بالا چاپ کند اما از قابلیت های بارکد و ساده چاپ بارکد ها برخوردار نیست. اگر در انبار، کارخانه یا تاسیسات صنعتی کار می کنید که نیاز به چاپ نوارها یا سایر رسانه ها است، احتمالا درد چاپ این با چاپگر لیزری را تجربه کرده اید. این قبیل چاپگرها برای این کار تولید مقدار زیادی زباله می کنند، و می تواند وقت گیر باشد. چاپگر حرارتی یک جایگزین عالی است که اجازه می دهد تا ضایعات کمتر، سهولت استفاده و چاپ سریع تر باشد. هنگامی که محیط کار به طور موثر برچسب گذاری می شود، کارگران ایمن تر و کارآمدتر هستند، بنابراین مهم است که ابزار مناسب برای این کار را داشته باشیم.

فیش پرینتر

پیشرفت های تکنولوژیکی و سرعت و کیفیت چاپ حرارتی این روش را به طور فزاینده ای در بنگاه های تجاری همه ارقام مورد استفاده قرار داده است. زمانیک ه به سینما یا تئاتر می روید، بلیط شما با چاپگر حرارتی چاپ شد. دریافت رسید از سفارش شما در فست فودها و …، خرید از فروشگاه ها که رسید و فاکتور اجناس خریداری شده را به شما می دهند و بسیاری موارد دیگر از چاپگر حرارتی یا فیش پرینتر استفاده می شود.

پرینتر حرارتی یک چاپگر است که برای تولید تصویر بر روی کاغذ از گرما استفاده می کند. با توجه به کیفیت چاپ، سرعت و پیشرفت های تکنولوژیکی، به طور فزاینده ای محبوب شده است و بیشتر در زمینه های هواپیمایی، بانکی، سرگرمی، خرده فروشی، مواد غذایی و صنایع بهداشتی استفاده می شود. چاپ حرارتی از جوهر یا تونر استفاده نمی کند بر خلاف بسیاری از انواع دیگر چاپ، اما به طور عمده به مقالات حرارتی برای تولید تصاویر بستگی دارد. به علت سرعت چاپ، آنها نیز بسیار آرام هستند.

مزایای چاپگرهای حرارتی:

۱٫ عدم دخالت کارتریج یا روبان ها و در نتیجه سازمان ها می توانند با استفاده از پرینتر حرارتی سرمایه گذاری کنند.
۲٫ استفاده آسان تر است چون دکمه های کمتر دارد و استفاده از نرم افزار درگیر وجود دارد.
۳٫ محبوب در محیط های به دور از سر و صدا و عالی برای دفاتر.
۴٫ به طور عمده ارزان و در مدل ها و اندازه های مختلف می آیند.
۵٫ کارایی و سریعتر در چاپ یکنواختی در مقایسه با دیگر انواع چاپ.
۶٫ بیشتر نسبت به چاپگرهای دیگر با دوام.

معایب چاپگرهای حرارتی:
۱٫ بر خلاف چاپگرهای استاندارد، پرینتر حرارتی معمولا رنگ ها را به خوبی چاپ نمی کند.
۲٫ اگر بیش از حد گرم شوند، جوهر مصرف شده بیشتر می شود و چاپ ممکن است دقیق نباشد.
۳٫ چاپگر ممکن است با گرمای بالای استفاده شده در هنگام چاپ آسیب دیده باشد، و اغلب در هنگام خراب شدن هزینه به تعمیر می رسد.ساختار فیش پرینتر

یک پرینتر حرارتی یک چاپگر بدون تماس است که از حرارت برای ثبت یک تصور روی کاغذ استفاده می کند. یک پرینتر حرارتی دارای چاپگر حاوی بسیاری از پین های گرمای مقاومتی است که بسته به نوع چاپگر انتقال حرارتی، جوهر بر اساس موم ذوب شده بر روی کاغذ معمولی یا نقاط سوختگی بر روی کاغذ با پوشش مخصوص پوشش داده می شود. یک ریز پردازنده تعیین می کند که کدام پین های گرمایش برای تولید تصویر چاپ گرم می شوند. سر چاپی تمام عرض کاغذ یا رسانه را به چاپ می کند. چاپگرهای انتقال حرارت برای چاپ نوارهای بارکد، برچسب ها، برچسب های قیمت و سایر کارهای چاپی ویژه مورد استفاده قرار می گیرند. دو نوع چاپگر حرارتی وجود دارد: انتقال حرارتی و حرارتی مستقیم.

حرارتی مستقیم: چاپگر حرارتی مستقیم تصویر را با سوزاندن نقطه روی کاغذ همانطور که کاغذ از روی سر گرم غلتک عبور می کند پوشش می دهند. چاپگرهای حرارتی مستقیم از روبان استفاده نمی کنند. دستگاه های فکس اولیه استفاده از چاپ حرارتی مستقیم استفاده می کردند.

بهترین استفاده برای چاپ حرارتی مستقیم برای تصاویر ساده مانند:

برچسب های حمل و نقل
رسید
چاپ بلیط
برنامه های مختلف بارکدپرینتر حرارتی

انتقال موم حرارتی: این نوع چاپگر از روبان حرارتی که شامل جوهر بر پایه موم است، استفاده می کند. گرما به روبان با استفاده از یک هد چاپگر حرارتی جوهر ذوب شده را به کاغذ منتقل می کند که بعد از سرد شدن به صورت دائم باقی می ماند. روبان معمولی انتقال حرارت شامل سه لایه است: مواد پایه، جوهر با گرما ذوب شده و پوشش روی قسمت چاپی مواد پایه. نوارهای انتقال حرارت رنگی و تک رنگ در دسترس هستند. توصیه می شود که سر چاپگر بین هر تغییر نوار با یک سواب پنبه و ایزوپروپیل الکل تمیز شود.

 هزینه چاپگر حرارتی بسته به اندازه چاپگر و ویژگی های آن متفاوت است. هزینه مواد مصرفی مانند کاغذ، روبان و چاپ سرها برای هر دو نوع پرینترها یکسان است. کیفیت چاپ بستگی به چاپگر، روبان، کاغذ و محیط اطراف آن دارد مانند جایی که چاپگر نگهداری می شود، درجه حرارت و رطوبت.

استفاده های معمول برای چاپگرهای حرارتی با استفاده از روش انتقال حرارتی:

مارک زدن لوله
شناسایی موجودی
شناسایی ابزار
برچسب های آموزشی
OSHA- سازگار با اعلان ها
هشدارهای ایمنی
برچسب های گواهینامه

تعمیرات فیش پرینتر

خرابی های فیش پرینتر

از جمله مشکلات رایج در مورد چنین پرینترهایی و در کل خانواده پرینترها را می توان اینگونه گفت: گیر کردن کاغذ در دستگاه، خوب چاپ نشدن سند مورد نظر، بهم ریختگی و قاطی شدن رنگ ها، عدم توزیع مناسب رنگ، خوب ذوب نشدن جوهر، خوب نشستن جوهر روی کاغذ، و بسیاری موارد دیگر که نشان دهنده وجود مشکل در دستگاه است.

در صورت بروز مشکل در سیستم دستگاه لیبل زن و یا فیش پرینتر خود می توانید با واحد تعمیرات تجهیزات اداری مجتمع فنی الکترونیک تهران تماس حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید تا توسط متخصصین این مرکز عیب یابی و رفع شود. 

لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستان ها می توانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمت گزار مناسبی برای ایشان باشیم.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس»تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟