تعمیرات دستگاه لمینت

حتمأ برای شما هم پیش آمده است که می خواستید برگه ای که در اختیار دارید و برای شما بسیار مهم است که به خوبی نگه داری شود و آسی نبیند. برای مثال تقدیر نامه ای در اختیار دارید و یا برگه ای که از نظر قدمت قدیمی است و حمل و نقل و دست زدن به آن به آسیب می زند. برای محافظت از آن روش های بسیاری وجود دارد. استفاده ازکاورهای پلاستیکی، قاب گرفتن و … . یک روش دیگر هم وجود دارد که به خوبی از برگه محافظت می کند و با استفاده از دستگاه لمینت است که پوششی پلاستیکی را به دور کاغذ یا کارت مورد نظر شما می کشد و با حرارت ان را فیکس می کند و به این ترتیب برگه مورد نظر شما نه تنها دارای پوشش مناسب است بلکه امکان خم شدن آن هم وجود ندارد و نگران این نیستید که مثل قاب های شیشه ای بشکند و آسیب برساند.

لامیناتور یا دستگاه لمینت زن به صورت ساده دستگاهی است که با دو قطعه پلاستیکی همراه با کاغذ در میان آن ها کار می کند. دلیل اول برای لمینیت کردن این است که لمینیت کیفیت مواد را حفظ می کند. این یک مانع محافظ در برابر رطوبت، لکه ها و اثر انگشت است. همچنین کاغذ را ضخیم و سفت می کند و از برش و برش آن جلوگیری می کند. مواد محکم که از دستگاه لمینیت خارج می شود، کار مردم را برای نگهداری یا قرار دادن روی دیوار و یا دیگر سطوح آسان می کند، مانند پوسترها، آگهی ها، اطلاعیه ها، نقشه ها، دستورالعمل ها و نشانه هایی که در دفاتر و مدارس استفاده می شود. لاینرها یا دستگاه لمینت شخصی برای عکس ها، کارت های کسب و کار، شناسه ها، دستورالعمل ها، اسکرپابوکینگ و غیره مفید هستند. بسته به آنچه مورد استفاده قرار می گیرد، انواع مختلف لاینرها در بازار وجود دارد. این می تواند برای دفاتر، مدارس، کسب و کار، شرکت های بزرگ و یا برای استفاده شخصی در خانه مناسب باشد.

دستگاه لمینت

طبق عملکرد، دو طبقه بندی کلی لامیناتور وجود دارد. نوع دستگاه شما بستگی به نوع موادی که شما برای لمینیت کردن استفاده می کنید، وجود دارد.

ماشین های لمینیت داغ: این ها از صفحات یا غلطک ها برای انجام کار استفاده می کنند. عملکرد بیشتر این لامیناتورها به این صورت است که کاربر ماده مورد نظر را که معمولا کاغذ برای لمینت کردن است در بسته لمینت قرار می دهد و بعد بسته یا کیسه را در دستگاه قرار می دهد تا توسط گرما و فشار لمینت شود. کیسه دارای امتیازی است که در صورتی که گرما بیش از حد شد از برگه شما محافظت می کند.

ماشین های لمینیت سرد: این مواد برای مواردی که در زمانی که معرض حرارت قرار می گیرند مانند عکس ها، اسناد قدیمی و ضعیف، وینیل یا پلاستیک آسیب می بینند، استفاده می شود. این دستگاه با استفاده از انرژی حاصل از فشار تولید شده توسط صفحات یا غلطک های آن به منظور ایجاد ورقه لمینیت، به مواد در هر دو طرف می چسبد. رول لمینیت سرد تنوع بسیاری داشته که انواع زیر در ایران پرکاربرد تر است.

– رول لمینیت سرد براق

– رول لمینیت سرد مات – ماسه ای – شنی

– رول لمینیت سرد چرمی

-رول لمینیت سرد ۳D

در انتخاب دستگاه لمینت برای خود باید به مواردی توجه کرد و بر طبق آن دستگاه مورد نظر خود را خریداری کنید تا بهترین استفاده را داشته باشید و هزینه معقولی را پرداخت نمایید. با توجه به نوع کاری که انجام می دهید می توانید تعیین کنید که دستگاه لمینت در چه اندازه و سایزی نیاز دارید که متناسب با آن خریداری کنید برای مثال اگر در حد کارهای شخصی خود و استفاده از کاغذهای در اندازه A4 می خواهید از آن استفاده کنید مسلمأ لمینت های در اندازه کوچک و یا دستی برای شما مناسب است. گذشته از اندازه ای که شما باید در نظر داشته باشید تعداد دفعات استفاده از این دستگاه هم از دیگر ویژگی هایی است که باید مد نظر داشته باشید چرا که اگر به صورت حرفه ای و در زیمنه کاری دارید استفاده می کنید مسلمأ انواع معمولی مناسب شما نخواهد بود. از این رو این مهمترین مواردی هستند که باید در نظر داشته باشید تا بتوانید از دستگاه خود بهره کافی را ببرید و بهترین خروجی را داشته باشید و عمر مفید دستگاه شما هم حفظ شود.

خرابی های دستگاه لمینت

دستگاه ها و ماشین های اداری از جمله لوازمی هستند که به دلیل نوع کاری که انجام می دهند و در طول روز از آن ها استفاده بسیار می شود، بیشتر در معرض خرابی و بروز مشکل و اختلال قرار می گیرند. از این رو در درجه اول باید تمامی مواردی که به عنوان راهنمای استفاده از دستگاه جهت استفاده حداکثری از دستگاه برای ما نوشته شده و بیان شده است رعایت شود که در غیر این صورت دستگاه یا زود خراب می شود یا کارایی آن کم شده و ضرر متوجه ما می شود. چرا که در اداره ها و مراکز خدماتی یکی از مهمترین مواردی که باید توجه داشت کارکرد درست و دقیق لوازم است. دستگاه لمینت زن هم از این قواعد مستثنی نیست و باید به خوبی و با حفظ شرایط از آن استفاده کرد. اما بعضأ مواردی پیش می آید که خارج از کنترل ما بوده و یا بعد از مدت زمان طولانی و استفاده زیاد از دستگاه در عملکرد دستگاه اختلالی پیش آمده است که باید به متخصص مربوطه سپرده شود تا عیب یابی و رفع شود. از جمله مشکلاتی که برای دستگاه پیش می آید این است که در مورد لمینت زن های داغ ممکن است حرارت به اندازه مناسب نباسد برای مثال کمتر باشد که به خوبی لمینت نشود و یا بیش اندازه داغ می کند که به کاغذ هم آسیب می رساند که در این حالت باید باید چک شود که تنظیمات مربوط به آن به جه صورت است یا بهم خورده است یا در مدار یا قطعه مورد نظر مشکل به وجود آمده است. ممکن است به خوبی فشار وارد نشود و باید صفحات و یا غلطک چک شود و بسیاری موارد دیگر که نشان دهنده این است که دستگاه مثل قبل به خوبی کار نمی کند. در صورت بروز کوچکترین مشکل باید با متخصص تماس بگیرید تا سریعأ اقدام به رفع آن شود وگرنه صدمات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

در صورت بروز خرابی در دستگاه لمینت زن خود می توانید به واحد تعمیرات لوازم اداری مجتمع فنی الکترونیک تهران مراجعه نمایید تا توسط متخصصین این مرکز عیب یابی و رفع شود.

آدرس» لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستانها میتوانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمتگزار مناسبی برای ایشان باشیم.
آدرس:تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
تلفن تماس:۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟