نظرات شما عزیزان مارا در ارائه هرچه بهتر مطالب یاری میکند.

آموزش تعمیرات مانیتور

یک مانیتور یک صفحه نمایش کامپیوتر الکترونیکی بصری است که شامل یک صفحه نمایش، مدار و مواردی است که در آن این مدار محصور شده است. مانیتورهای رایانه ای قدیمی تر از لوله های پرتوی کاتدی (CRT) استفاده کرده اند که آنها را بزرگ، سنگین و ناکارآمد ساخته است. در حال حاضر، مانیتورهای صفحه نمایش تخت روی صفحه نمایش، در دستگاه هایی مانند لپ تاپ ها، PDA ها و کامپیوترهای رومیزی استفاده می شود، زیرا آنها سبک تر و انرژی بیشتری دارند. مانیتور همچنین به عنوان یک صفحه نمایش یا یک صفحه نمایش بصری (VDU) شناخته می شود. مانیتور تکه ای از سخت افزار کامپیوتر است که اطلاعات ویدئویی و گرافیکی را که از طریق کارت گرافیک کامپیوتر تولید شده است نمایش می دهد. مانیتورها دستگاه های صفحه نمایش خارجی از کیس کامپیوتر هستند و از طریق یک کابل به یک پورت کارت گرافیک یا مادربرد متصل می شوند. حتی اگر مانیتور خارج از محل قرار گیری کامپیوتر اصلی قرار بگیرد، بخش مهمی از سیستم کامل است.

مانیتورها

ظهور تکنولوژی صفحه نمایش راه را برای تکامل مداوم مانیتور، چه در رایانه، تلویزیون، دستگاه های تلفن همراه و یا هر دستگاه دارای یک صفحه نمایش، را مسطح کرده است. رقیب فعلی برای تکنولوژی بالای سطح که برای دستگاه های صفحه نمایش استفاده می شود شامل Super LCD 3 (SLCD3) و Super AMOLED است. لازم به ذکر است که صفحه نمایش ال سی دی در واقع یک نوع صفحه نمایش ال سی دی است که از چراغ های LED به عنوان نور پس زمینه استفاده می کند. کیفیت عملکرد مانیتور با استفاده از چند عامل کلیدی ارزیابی می شود:

نسبت ابعاد: این نسبت طول عمودی به طول افقی مانیتور است (به عنوان مثال ۱۶: ۹ یا ۴: ۵).
Dot Pitch: این فاصله بین هر پیکسل در هر اینچ مربع است که نمایش داده می شود. فاصله کوتاه تر، در نتیجه تصاویر واضح تر است.
رزولوشن تصویر: همچنین به عنوان نقطه بر اینچ (DPI) شناخته می شود، این تعداد پیکسل ها را در هر اینچ خطی تعیین می کند. حداکثر تعداد پیکسل ها توسط Dot Pitch تعیین می شود. این تعیین تعداد پیکسل هایی است که صفحه نمایش روی آنها می تواند جای دهد.
اندازه: این جنبه توسط اندازه گیری قطر صفحه نمایش تعیین می شود.

مانیتورها بسیار شباهت به تلویزیون دارند اما معمولاً اطلاعات را با رزولوشن بسیار بالاتر نشان می دهند. همچنین بر خلاف تلویزیونها، مانیتورها معمولا بر روی یک دیوار نصب نمیشوند اما در عوض روی میز میزنند. مانیتورها را گاهی به عنوان یک صفحه نمایش، صفحه نمایش، صفحه نمایش ویدئویی، ترمینال نمایش تصویری، واحد نمایش ویدئو و یا صفحه نمایش ویدئویی می خوانند. یک مانیتور گاهی اوقات به اشتباه به عنوان کامپیوتر یاد می شود، اما مانند دیگر قطعات سخت افزاری کامپیوتر، مانند هارد دیسک، کارت گرافیک، و غیره آن هم ابزاری جداگانه است. از موارد اشتباهی که صورت می گیرد در مورد مانیتور و کامپیوتر به عنوان مثال می توان گفت، خاموش کردن کامپیوتر است که همان خاموش کردن مانیتور نیست. مهم است که این تمایز صورت بگیرد.

تعمیر مانیتور

مانیتور، بدون توجه به نوع آن، معمولا به یک پورت HDMI، DVI یا VGA متصل می شود. سایر اتصالات شامل USB، DisplayPort و Thunderbolt هستند. قبل از سرمایه گذاری در یک مانیتور جدید، مطمئن شوید که هر دو دستگاه از همان نوع اتصال پشتیبانی می کنند. به عنوان مثال، شما نمی خواهید یک مانیتور که فقط یک پورت HDMI دارد، خریداری کنید، هنگامی که کامپیوتر شما قادر به پذیرش تنها یک اتصال VGA است. اگر چه اکثر کارت های ویدئویی و مانیتور ها دارای پورت های مختلف هستند تا بتوانند با انواع مختلف هر دو دستگاه کار کنند، هنوز هم لازم است که سازگاری آنها بررسی شود. اگر شما نیاز داشته باشید که یک کابل قدیمی تر را به یک کابل جدیدتر متصل کنید (برای مثال HDMI به VGA) برای مثال، شما از یک مانیتور با یک اتصال VGA استفاده می کنید، و یک رایانه ای دارید که از HDMI استفاده می کند – آداپتورهایی برای این اهداف وجود دارد. مانیتورها توسط شرکت های به نامی و شرکت های الکترونیکی و دیجیتالی که در دنیا وجود دارند ساخته و عرضه می شود. از جمله این برندها می توان به مانیتورهای رایانه ای : Acer، Hanns-G، Dell، LG Electronics، Scepter، Samsung، HP، AOC اشاره کرد.

مانیتورها در دو نوع اصلی قرار می گیرند: ال سی دی یا CRT، اما دیگران مانند OLED نیز وجود دارند. مانیتورهای CRT بسیار شبیه به تلویزیون های قدیمی هستند و عمیق هستند. مانیتورهای LCD بسیار نازک تر هستند، از انرژی کمتری استفاده می کنند و کیفیت گرافیکی بیشتری را ارائه می دهند. تعمیرات مانیتورOLED یک پیشرفت در LCD است که حتی رنگ و زاویه دید بیشتری را ارائه می دهد اما همچنین نیاز به قدرت بیشتری دارد. مانیتورهای ال سی دی باعث از رده خارج شدن مانیتورهای CRT شدند به طوری که می توان گفت آن ها را به طور کامل از بین برده است و دلیل آن هم با توجه به کیفیت بالاتر، ریزپردازنده کوچکتر روی میز و کاهش قیمت مانیتورهای ال سی دی است. OLED، اگر چه جدیدتر است، هنوز گران تر است و بنابراین به طور گسترده ای استفاده نمی شود.

همه ما از اهمیت استفاده از مانیتورها اطلاع داریم و هیچ سیستم کامیپوتری بدون استفاده از مانیتور یا همان صفحه نمایش نمی تواند خروجی خود را نمایش دهد. مانیتورها یا می تواند برای کامپیوترها باشد و یا به عنوان صفحه نمایش دستگاه های دیجیتالی دیگر. از این رو این قبیل دستگاه ها باید به خوبی کار کنند تا خروجی  خود را به خوب ینمایش دهند. یک مانیتور خوب کاربر را همیشه راضی نگه می دارد چرا که بیشتر نگاه شخص به صفحه نمایش است و در صورتی که به خوبی کار نکتد برای او مکشل ساز می شود. از طرفی مانیتورها دستگاه هایی نیستند که خود شخص بتواند تعمیرات آن را انجام دهد از این رو متخصص در این زمینه باید وارد عمل شود.

آموزش تعمیرات مانیتور

مجتمع فنی الکترونیک تهران به عموان یکی از قویترین مراکز آموزش تعمیرات و تعمیرات لوازم الکترونیکی و دیجیتالی در سطح کشور برای آن دسته از علاقمندان یادگیری تعمیرات مانیتور اقدام به برگزاری دوره های آموزش تعمیرات مانیتور کرده است. برخی از مباحثی که در این دوره ها آموزش داده می شود به این صورت است:

  • آموزش الکترونیک مقدماتی
  • آشنایی با انواع مانیتورها
  • آشنایی با اجزای مانیتورها
  • آشنایی با عیوب مانیتورها
  • آموزش عیب یابی و رفع مشکل مانیتورها
  • و …

در صورت تمایل به شرکت در این دوره ها می توانید با واحد آموزش مجتمع فنی الکترونیک تهران تماس حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشه باشید.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

آدرس»تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳

آموزش تعمیرات مانیتور