نظرات شما عزیزان مارا در ارائه هرچه بهتر مطالب یاری میکند.

تعمیرات مانیتورهای پزشکی به صورت تخصصی

مانیتورهای صنعتی و پزشکی ,  این دو نام را زیاد میشنویم و افرادی هم هستند که روزانه سروکارشان با این  نوع از نمایشگرها است ، اما به راستی تفاوت یک مانیتور عادی و ادای یا یک صنعتی و یا پزشکی در چیست ؟ ما در این مقاله در مورد مانیتورهای پزشکی و خرابی و ئشملات ان ها صحبت خواهیم  کرد ولی در ابتدا بگذارید جواب سوال بالا را بدهیم.

تفاوت مانیتورهای صنعتی – پزشکی و معمولی

مانیتورهای عادی

ما روزانه از کامپیوتر استفاده های زیادی می کنیم که مانیتورها نیز همراه کامپیوترها هستند و مورد استفاده قرار می گیرند. مانیتورهای عادی همان هایی هستند که در ادارات و یا خانه هایمان مورد استفاده قرار می دهیم  و این مانیتورها در این نوع کاربری و کارهای عادی روزانه بسیار مورد استفاده و مفید هستند. از نظر قابلیت نیز مانیتورهای عادی دارای ورودی های مخصوص تصویر هستند که به دو نوع DVI و یا RGB دسته بندی می شوند که برخی مانیتورها فقط یکی از این ورودی ها را دارا هستند و برخی دیگر هر دو ورودی را دارند. از دیگر قابلیت های مانیتورهای معمولی امکان کنترل تصویر از نظر روشنایی – چیدمات و رزولوشن تا حدودی قابل قبول است که میتوانید تغییرات لازمه برای بهتر نمایش دادن تصویر بر روی مانیتور را انجام دهید ولی بیشتر از قابلیت های اشاره شده را نخواهید داشت و به عبارتی کاملتر کار مانیتورهای عادی نمایش تصاویر و استفاده در کنار کامپیوترها ات.

مانیتورهای پزشکی

استفاده از سیستم های الکترونیکی امروزه شاخه شاخه شده است و به گونه ای که برای انجام هر کاری ابزارو دستگا مخصوص به آن نیاز است. در مورد مانیتورها هم اوضاع به همین منوال است ، به عنوان مثال در امور پزشکی و در بخش تشخیص نمی توان از مانیتورهای عادی استفاده کرد زیرا بیشترین استفاده و حتی میتوان گفت هدف مانیتورهای پزشکی نمایش تصاویری مانند رادیولوژی و این گونه تصاویر است که برای بهتر نمایش داده شدن مانیتور باید دارای رزولوشن فوق العاده بالا به همراه شفافیت و کنتراست خوبی بوده باشد تا بتواند تصاویر پزشکی را به درستی نمایش دهد زیرا حتی کوچکترین خطا در نمایش تصاویر باعث تشخیص اشتباه و در نهایت خطر برای بیمار خواهد بود. از عمده ترین تفاوت در مانیتورهای عادی و پزشکی همین بخش نمایش تصاویر می باشد.

مانیتورهای صنعتی

و اما در اینجا می رسیم به مانیتورهای صنعتی !

مانیتورهای صنعتی دارای مدل ها و انواع مختلفی هستند که بنابرنیاز شرکت و  یا دستگاه استفاده کنند تهیه می شود، این مانیتورهای معمولا جهت نمایش وضعیت دستگاه ها به صورت انلاین و در لحظه و یا دادن دستورات جدید به دستگاه می باشد که این دستگاه می تواند یک دستگاه cnc -plc و …. باشد. از نظر اندازه این مانیتورها هم بسیار کوچک هستند و هم بسیار بزرگ که نوع بزرک آن ها جهت نمایش تصاویر در داخل شهرها – مراکز فروش و خدمات و …. مورد استفاده قرار می گیرند که البته مردم  بیشتر این نوع نمایشگرها را با نام تلویزیون های شهری می شناسند. البته تلویزیون شهری هم به صورت مجزا وجود  دارد  ولی کسی که اطلاعات کاملی از تفاوت مانیتورهای صنعتی بزرگ و تلویزیون های شهری ندارد این دو را باهم اشتباه خواهد گرفت و ان هم به دلیل شباهت زیاد ظاهری است.

ولی بیشترین استفاده مانیتورهای صنعتی در داخل شرکت های تولیدی و صنعتی می باشد که همان طور که گفته شد جهت دادن دستورات جدید به دستگاه و یا نمایش وضعیت دستگاه مانند بهش رله ها و وضعیت رله ها در نیروگاه ها و این نوع استفاده ها می باشد.

و اما در اینجا می پردازیم به موضوع اصلی  یعنی مشکلات و خرابی مانیتورهای پزشکی

مانیتورهای پزشکی نیز مانند دیگر ماتیتورها و دستگاه های الکترونیکی دچار مشکلات و خرابی هایی می شوند که باید در چنین حالتی به ان ها رسیدگی کرده و مشکلات مانیتور را برطرف نمود. عیب یابی و تعمیرات مانیتورهای پزشکی هم از سوی دیگر خود نیازمند  دانش و مهارت بالایی است زیرا تعمیرات ان مانند مانیتورهای عادی نیست و نیازمند استفاده از استفاده از تجهیزات پیشرفته ای می باشد.

یکی از رایجترین مشکلات در تعمیرات مانیتورهای پزشکی خرابی وو کد شدن تصویر می باشد که این مشکل دو دلیل اصلی دارد که یکی خرابی خود پنل و یا همان صفحه نمایش است و دیگری خرابی سیستم نور زمینه و یا همان بکلایت است که در ۷۰ درصد اوقات اینی بکلایت است که سوخته و باعث قطع شدن نور زمینه و یا ضعیف شدن ان می شود که در نتیجه تصویر خروجی کدر می  شود. با عیب یابی بهش بکلایت و تعویض بخش های سوخته  می توان مجددا کیفیت تصویری سابق را به مانیتور برگرداند. ولی در ۳۰ درصد اوقات نیز خرابی به دلیل مشکل خود پنل می باشد که در این مورد و به دلیل ساختاری که پنل دارد امکان تعمیر پنل وجود ندارد و باید تعویض شود و به همین دلیل نیز مانیتورهایی که پنل آن ها دچار خرابی شده است را تعویض می کنند.

از دیگر خرابی مانیتور های پزشکی نگرفتن ورودی تصویر در مانیتورها و یا عدم کارکردن منو می باشد، این مشکل هم مشکلی رایج در بین مانیتورهای پزشکی بوده که با تصال کابل تصویر به مانیتور شاهد آن هستیم که دیگر مانیتور تصویر دریافت نمی کند و تصویری نمایش نداده و با پیام عدم وجود سیگنال مواجه می شویم. دلیل نگرفتن تصویر می تواند خرابی سوکت بوده باشد که باید بررسی شود ولی مورد بعدی خرابی  درایورهای تصویر می باشد که نوعی قطعه ی الکترونیکی هستند که وظیفه ی پردازش اولیه سیگنال های تصویری  دریافتی از کابل را دارند.این درایورها معمولا به دلایل شوک های الکتریکی دچار سوختگی شده که باید تعویض گردند.

علل کارنکردن منو ها هم متفاوت  است و همیشه به یک دلیل نیست، یکی از دلایل خرابی پنل دکمه ها ( چه نوع لمسی و یا ضربه ای ) می باشد که بابد در مرحله ی اول عیب یابی این بخش مدنظر قرار گرفته  و بررسی شود. دلیل دیگر میتواند اختلال در بایوس بوده باشد که باید در این حالت نرم افزار بایوس تعویض گردد. بایوس یک آی س در داخل مانیتور است که وظیفه ی آن نگهداری نرم  افزار لازم برای کارکردن مانیتور است. هردستگاه الکترونیکی خصوصا دیجیتالی مانند مانیترو پزشکی نیازمند  دستوراعمل هایی برای کار کردن می باشد  که این دستوراعمل ها به صورت نرم افزارهای با حجم کم و سب در داخل آی سی های حافظه ای که بایوس نامیده می شوند نگهداری شده و  از ان جا فراخوانی می گردد تا مانیتور به درستی کار کند، در برخی موارد ( البته با احتمال بسیار کم ) بایوس دچار مشکلاتی می شود که باید در این صورت بعد از عیب یابی و تشخیص یا خود آی سی بایوس را تعویض کرد و یا نرم افزار داخل باوس را. زیرا هنگ کردن این نرم افزار از اصلی ترین  دلایل عدم کارکردن منو ها و یا عدم ذخیره  شدن منوها می باشد.

عیب یابی و تعمیرات تخصصی تمامی برند مانیتورهای پزشکی در این مرکز توسط تکنسین های مجرب و حرفه ای صورت  می گیرد. میتوانید جهت مشاوره در جهت خرابی مانیتور  خود با شماره ی زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن تماس : ۰۲۱۶۶۹۳۳۲۳۷

آدرس مراجعه :تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳

تعمیرات مانیتور پزشکی