نظرات شما عزیزان مارا در ارائه هرچه بهتر مطالب یاری میکند.

تعمیرات تخصصی بردهای الکترونیکی

امروزه الکترونیک تمامی جنبه های زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است و ما شاهد دستگاه های مختلف الکترونیکی در زمینه های مختلف هستیم که طراحی و ساخته می شوند.تمامی بخش های نظیر پزشکی – صنعت – ارتباطات و … همه با استفاده از تجهیزات الکترونیکی طراحی و پیاده  سازی شده است. خب چیزی که مردم از دستگاه های الکترونیکی میدانند ( منظور کاربران ) دید ظاهری و استفاده ای هست که از دستگاه می کنند ولی وقتی  یک متخصص الکترونیک یک دستگاه الکترونیکی را می بیند بیشتر به معماری ان توجه دارد و با دید  این که کار کردن دستگاه چگونه است ؟ و معماری آن به چه شکل است می پردازد.

ما در اینجا هم برای شما عزیزان و برای  این که کمی اطلاعات در مورد  ساختار دستگاه های الکترونیکی به دست بیاورید در مورد ساختار درونی برخی از دستگاه های الکترونیکی  صحبت خواهیم کرد.در وحله ی اول بهتر است بدانید که همه دستگاه  های الکترونیکی از بردها و قطعات الکترونیکی ساخته شده اند که به اصطلاح بردهای الکترونیکی نامیده می شوند. در واقع یک برد  الکترونیکی صفحه ای مخصوص است که قطعاتی مانند دیودها – خازن ها و یا مقاومت ها بر روی این برد به صورت منظم قرا می گیرد و در نهایت یک سیستم یکپارچه را ایجاد کرده و به این طریق یک دستگاه میتواند کار کند.

خرابی و مشکلاتی که بردهای الکترونیکی را تهدید میکند.

بردهای الکترونیکی و در کل دستگاه های الکترونیکی دچار اشکالات فنی و به اصطلاح خرابی های مختلفی می شوند که باید توسط تکنسن ها و به عبارتی تعمیرکاران حرفه ای و کاربلد مورد عیب یابی قرار گرفته و تعمیرگردد. مشکلاتی که برای بردهای الکترونیکی پیش می آید به گونه های مختلفی تقسیم میشود که این تفاوت ها به کارکرد و به عبارتی بهتر به ماهیت دستگاه بر میگیردد و برای همین مشکلات بردهای الکترونیکی یکی نیست، حتی در برخی از بردهای الکترونیکی پیشرفته ممکن است مشکلات به یک شکل جلوه کند ولی بعد از عیب یابی مشخص می شود که دلیل خرابی کاملا باهم  متفاوت است و این مورد تعمیرات دستگاه های الکترونیکی را کمی پیچیده میکند.

البته افرادی که تجربیات خوبی دارتد در زمینه تعمیرات بردها و دستگاه های الکترونیکی با چالشی به مراتب کمتر در زمینه عیب یابی مواجه هستند تا افرادی که اطلاعات زیادی ندارند و در اصل هم باید افراد کاربلد دست به تعمیرات این نوع بردها بزند و وقتی فردی بدون اطلاعات کافی بخواهد دستگاه الکترونیکی را تعمیر کند ممکن است دستگاه را دچار خرابی های بیشتری کند بنابراین  کار درست این است که افراد حرفه ای در این زمینه فعالیت کنند. البته لازم به ذکر است که اگر شما نیز ار علاقه مندان به الکترونیک هستید و میخواهید که به یک تعمیرکار حرفه ای دستگاه های الکترونیکی تبدیل شوید به راحتی میتوانید با یادگیری و گذراندن دوره های آموزشی و همچنین تمرینات زیاد  تمام دانش و مهارت کافی در زمینه الکترونیک را به دست آورید. در ادامه میخواهیم به خرابی یک دستگاه الکترونیکی  بپردازیم و دستگاه انتخابی ما بررد آسانسور است.

خب خود آسنانسور نیازی به تعریف ندارد و همه ما میدانیم که چیست و چه کاربردی دارد و میخواهیم در مورد  بخش الکترونیکی آن بپردازیم. بهتر است بدانید که آسانسور دارای یک بخش اصلی و فرماندهی الکترونیکی می باشد که این بخش وظیفه ی کنترل موتور را دارد که موتور به نوبه ی خود کابین آسانسور را حرکت داده و در بین طبقات مختلف انتقال  می دهد.

تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳

۰۲۱۶۶۹۰۴۲۰۲

تعمیرات برد الکترونیکی