تعمیر کی وی ام (kvm)

در دنیای امروز که کار با رایانه ها اجتناب ناپذیر شده است، بسیاری از مراکز وجود دارد که از تعداد بیشماری کامپیوتر استفاده می کند و به عنوان سرور هم مورد استفاده قرار می گیرند. برای دسترسی و کنترل روی این کامپیوترها بعضأ نیاز است که تک تک بررسی شوند و به هر کدام مراجعه شود و آن را بررسی کنند. این یعنی به ازای هر کامپیوتر، یک ماوس، کیبورد، مانیتور و … . گذشته از هزینه زیادی که همراه دارد برای تهیه و نگهداری، وقت زیادی هم برای راه اندازی هر کدام خواهد گرفت. از این رو سوئیچ های KVM بسیار کاربردی و کاملاً اقتصادی هستند. معمولاً تکنسین های کامپیوتر از سوئیچ KVM برای سوئیچ کردن (جابجایی) از یک کامپیوتر یا سرور به کامپیوتر یا سرور دیگر استفاده می کنند. معمولاً این کار با یک کلید میانبر انجام می شود به طوری که تکنسین مربوطه به یک فرمان و به سرعت از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر دسترسی پیدا می کند.

kvm-switch

KVM کوتاه شده سوئیچ های صفحه کلید (keyboard)، ویدئو (video) و ماوس(mouse) است، یک دستگاه سخت افزاری است که شما را قادر می سازد یک صفحه کلید، موس و یک مانیتور را بین چندین کامپیوتر به اشتراک بگذارید. سوئیچ های KVM محیط را تمیزتر می سازد (از نظر شلوغی) و افرادی که نیاز دارند به چندین کامپیوتر دسترسی داشته باشند را قادر می سازد به این قابلیت دست پیدا کنند. سوئیچ های KVM اغلب در مراکز داده ای یافت می شوند که چندین سرور در یک قفسه قرار می گیرند.

برای سوئیچ KVM برای کار، شما همچنین باید کابل های اضافی برای هر کامپیوتری که شما می خواهید به سوئیچ KVM متصل شود نیاز دارید. این کابل ها معمولا از سوئیچ KVM اصلی جداگانه خریداری می شوند. برای تنظیم سوئیچ KVM، یک صفحه کلید، موس و مانیتور را به سوئیچ KVM وصل کنید و سپس از کابل اضافی برای اتصال هر یک از رایانه به سوئیچ KVM استفاده کنید. هنگامی که همه چیز متصل است، می توانید یک دکمه در جلوی سوئیچ KVM را فشار دهید تا بین هر یک از کامپیوترهاسوئیچ شود یا یک کلید کلیدی را در صفحه کلید فشار دهید تا کامپیوتر را عوض کند. هنگام خرید سوئیچ KVM، مطمئن شوید که یک سوئیچ KVMی را خریداری کنید که از سخت افزار مورد نظر برای استفاده از تمام رایانه هایتان پشتیبانی می کند. برای مثال، اکثر سوئیچ های KVM از پورت PS / 2 استفاده می کنند؛ اگر می خواهید از یک صفحه کلید یا ماوس USB استفاده کنید، مطمئن شوید که یک سوئیچ KVM که از USB پشتیبانی می کند و سپس آن را خریداری کنید. سوییچ های KVM بر اساس تعداد پورت ها ، اندازه Unit ها ، نوع پورت ها و حتی نوع CPU و … طبقه بندی می شوند. برخی از KVM ها قابلیت مدیریت شدن از طریق وب و پروتکل HTTP را نیز دارند. یکی از ویژگی های قابل توجه کی وی ام ها این است که فرقی نمی کند سیستم عامل کیس یا سرور شما چه باشد، چه از لینوکس استفاده کنید، یا ویندوز یا مک و چه ترکیبی از این ها در هر سیستم، کی وی ام KVM می تواند آن ها را به یک کنسول متصل کند تا امکان مدیریت و کنترل و سوئیچ کردن بین آن ها را به شما بدهد.

با فشار دادن یک دکمه در سوئیچ KVM، مدیر می تواند کنترل را از یک سرور به بعدی تغییر دهد. با استفاده از سوئیچ KVM می توانید در هزینه خرید یک صفحه کلید اختصاصی، مانیتور و ماوس برای هر رایانه صرفه جویی کنید،کار با کی وی ام فضای ذخیره سازی در اتاق سرور را محدود کنید و محدودیت های کابل را محدود کنید. کابل های سوئیچ KM نیز وجود دارد که به شما اجازه می دهد فقط یک صفحه کلید و موس را با دو رایانه که دو مانیتور جداگانه دارند به اشتراک بگذارید. چگونه می توانیم سوئیچ KVM خود را تنظیم کنیم؟

  • خاموش کردن تمام رایانه ها و مانیتورهایی که می خواهید به سوئیچ KVM متصل شوند.
  • آداپتور برق را به سوئیچ KVM وصل کنید.
  • کابل ویدئو را از مانیتور خود به پورت کنسول  ویدئو روی سوئیچ KVM وصل کنید.
  • مانیتورها را روشن کنید
  • صفحه کلید و ماوس خود را به کنسول PS / 2 یا پورت USB در سوئیچ KVM وصل کنید.
  • اگر قبلا انجام نداده اید، سوئیچ KVM را روی پورت ۱ تمرکز کنید.
  • کابل های ویدئویی را از PC1 به سوئیچ KVM وصل کنید.
  • کابل PS / 2 یا USB را از PC1 به PC1 PS / 2 یا پورت USB سوئیچ KVM وصل کنید.
  •  PC1 را روشن کنید. شما باید کامپیوتر را ببینید که سیستم عامل شما را در PC1 بارگذاری می کند.KVM
  • اطمینان حاصل کنید که ماوس و صفحه کلید می تواند PC1 را کنترل کند.
  • مراحل ۴ تا ۸ را برای هر کامپیوتر دیگری که میخواهید به سوئیچ KVM متصل شوید، تکرار کنید. کامپیوتر را در تمرکز نگه دارید تا مطمئن شوید که ماوس و صفحه کلید می تواند کامپیوتر را در مرحله ۸ کنترل کند.

همچنین یک سوئیچ KVM می تواند تجهیزات جانبی مانند ماوس و کیبورد را شبیه سازی کند. برای اینکه یک کامپیوتر یا سرور به خوبی کار کند باید سیگنالی از این تجهیزات (از قبیل ماوس و کیبورد) دریافت کند. سوئیچ های KVM دارای شبیه ساز هایی هستند که به گونه ای عمل می کنند که سیگنال مانیتور، ماوس و کیبورد را برای کامپیوتر یا سرور تولید می کنند به این ترتیب کامپیوتر یا سرور متوجه نمی شود که اکنون این تجهیزات جانبی متصل نیستند و از سرعت آن کاسته نخواهد شد.

تعمیرات کی وی ام

خرابی های کی وی ام (kvm)

با توجه به توضیخاتی که در مورد کی وی ام داده شد، متوجه می شویم که این دستگاه از چه اهمیت بالایی برخوردار است و باید به خوبی کار کند و کوچکترین مشکل در آن ممکن است خسارت جبران ناپذیری را ایجاد کند. از جمله مشکلاتی که این دستگاه ممکن است با آن رو به رو شود: روشن نشدن دستگاه، سوئیچ نشدن بین کامپیوترها توسط آن، عدم کارکرد درست پورت ها که ممکت است نیاز به تعویض داشته باشد. ممکن است برد این دستگاه با مشکلاتی مواجه شود که کارکرد درستی را به ما ارائه ندهد و بسیاری موارد دیگر که نشان دهنده وجود مشکل در سیستم کی وی ام است.

در صورت بروز خرابی در سیستم دستگاه کی وی ام خود می توانید با واحد تعمیرات مجتمع فنی الکترونیک تهران تماس حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید تا توسط متخصصین این مرکز عیب یابی و رفع شود. 

مدلهای زیر در الکترونیک تهران تعمیر میشوند:

  1. دی لینک D-link
  2. سیسکو sisco
  3. ترندنت Trendent
  4. تی پی لینک Tp-link
  5. جی نت Gnet
  6. سی نت Cnet
  7. ادیمکس Edimax
  8. توتولینک totolink
  9. لینکسیس Linksys

و…دیگر برندها بصورت کاملاً تخصصی در این مرکز انجام میپذیرد.

لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستان ها می توانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمت گزار مناسبی برای ایشان باشیم.
تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹
آدرس»تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟