تعمیر ماشین حساب مهندسی

 قبل از اختراع ماشین حساب مدرن، مردم از ابزارهای دیگر برای محاسبه استفاده می کردند. به عنوان از انگشتان دست خود برای محاسبه استفاده می کرند با از اشیا موجود در اطرافشانو یا به عنوان مثال پیرفته تر، استفاده از چرتکه، یکی از اجداد ماشین حساب است. در نهایت، در دهه ۱۹۶۰، پیشرفت در مدارهای یکپارچه منجر به توسعه ماشین حساب الکترونیکی شد. چندین شرکت الکترونیک و مخترعان ممکن است اولین بار در مورد توسعه ماشین حساب الکترونیک ادعا کنند. شرکت ژاپنی Sharp گفته است که نخستین ماشین حساب رومیزی، CS-10A را در سال ۱۹۶۴ ایجاد کرده است. این مدل مانند یک صندوق پول نقد و هزینه ای حدود یک دستگاه ماشین متوسط را داشت. در سال ۱۹۶۷ شرکت Texas Instruments آنچه را که به عنوان اولین ماشین حساب قابل حمل و دستی شناخته شده است – دستگاهی است که می تواند جمع، تفریق، ضرب، و تقسیم کند- را در یک پروژه که شرکت به نام “Cal Tech” انجام داد، گسترش داد.

ماشین حساب مهندسی

با استفاده از فناوری Cal Tech، کانن اولین ماشین حساب دستی برای استفاده تجاری، که در سال ۱۹۷۰ با قیمت ۴۰۰ دلار عرضه شد، به بازار عرضه کرد. چند سال بعد تبدیل به یک مسابقه بین تولیدکنندگان شد تا ماشین حساب کوچکتر، ارزانتر و ارزانتر شود . در سال ۱۹۷۲ مخترع بریتانیایی، سر کلوین سینکلر، مدیر اجرایی شرکت سینکلر، Sinclair را معرفی کرد که به نظر بسیاری از آن ها اولین ماشین حساب جیبی ارزان قیمت است. ضخامت آن در حد یک بسته سیگار بود.

یک دستگاه سخت افزاری الکترونیکی یا نرم افزاری که قادر به انجام محاسبات ریاضی مانند افزودن، ضرب، تفریق یا تقسیم است. کمپانی Casio Computer اولین ماشین حساب الکترونیکی را در سال ۱۹۵۷ توسعه داده است. از آن به بعد، ماشین حساب ها در اندازه های مختلفی قرار گرفته اند و همچنین در اکثر سیستم عامل ها بر روی رایانه ها، همچنین گوشی های هوشمند و تبلت ها ساخته شده اند. ماشین حساب ها انواع مختلفی دارند که بسته به نوع کاربری ای که از آن ها انتظار می رود در دسته ای مختلفی دسته بندی می شوند. ساده ترین ماشین حساب ها می توانند تنها اضافه کردن، تفریق، ضرب، و تقسیم را انجام دهند. ماشین حساب های پیچیده تر می توانند عملیات نمایشی، ریشه، لگاریتم، توابع مثلثاتی و توابع هذلولی را اداره کنند. در داخل، برخی از ماشین حساب ها در واقع با انجام فرایندهای تکمیلی، تمام این توابع را انجام می دهند.چرتکه

اکثر ماشین حساب این روزها نیاز به برق دارند تا کار کنند. ماشین حساب قابل حمل، و باتری خور در بین مهندسان و دانشجویان مهندسی محبوب است. پیش از سال ۱۹۷۰، شکل ظاهری اولیه و بسیار ابتدائی ماشین حساب،خط کش مهندسی بود. این شامل یک میله چوبی بود که اسلاید نامیده می شد که می توانست در داخل و خارج از جفت میله تقویت شده حرکت کند. هر دو اسلاید و جفت بیرونی اسلات کالیبراسیون مقیاس عددی را داشتند. یک آستین متحرک، شفاف به نام مکان نما مورد استفاده قرار گرفت تا اعداد را روی مقیاس ها قرار دهد. قانون اسلاید نیازی به هیچ منبع انرژی نداشت، اما دقت آن محدود بود، و لازم بود که از یک منحنی یادگیری صعود کنید تا بتوانید مهارت استفاده از آن را یاد بگیرید. این قبیل ماشین حساب های اولیه، به نام چرتکه، هنوز هم در برخی مناطق ناحیه خاور دور استفاده می شود.

Abacus یا همان چرتکه از گروه های مهره ای برای نشان دادن اعداد استفاده می کند. مهره ها در چند ردیف موازی قرار می گیرند و می توانند به بالا و پایین حرکت کنند تا عملیات ریاضی را نشان دهند. گفته شده است که یک کاربر abacus یا چرتکه ماهر می تواند برخی از محاسبات را به همان سرعت به عنوان یک فرد مجهز به ماشین حساب باتری دار انجام دهد. همانطور که ماشین حساب در دهه ۱۹۷۰ پیشرفت کرد، آنها توانستند محاسبات مربوط به متغیرهای (ناشناخته) را انجام دهند. این اولین کامپیوترهای شخصی بود. رایانه های شخصی امروز می توانند چنین عملیاتی را انجام دهند و اکثر آنها با برنامه ماشین حساب مجازی ارائه می شوند که به نظر می رسد بر روی صفحه نمایش مانند ماشین حساب دستی است. دکمه ها با اشاره و کلیک کردن فعال می شوند. از لحاظ تئوری، یک کامپیوتر مدرن یک ماشین حساب است که با عدد دودویی کار می کند و حافظه بسیار بزرگتری دارد. اما به لحاظ عملی، یک کامپیوتر به مراتب بیش از یک ماشین حساب صرفا به دلیل طیف گسترده ای از وظایف غیر محاسباتی است که می تواند انجام دهد.

ماشین حساب های علمی به طور گسترده در شرایطی که نیاز به دسترسی سریع به برخی از توابع ریاضی، به ویژه کسانی که به یک جدول در ریاضی مثل توابع مثلثاتی یا لگاریتم نیازمند بودند،calculator-Blog مورد استفاده قرار گرفتند. آنها همچنین برای محاسبه اعداد بسیار زیاد یا بسیار کوچک استفاده می شوند، مانند برخی از جنبه های نجوم، فیزیک و شیمی. آنها اغلب برای کلاس های ریاضی از سطح دبیرستان از طریق کالج مورد نیاز هستند و معمولا در مورد بسیاری از آزمون های استاندارد شده که شامل ریاضیات و موضوعات علمی هستند، برخی از مدل های پیشرفته شامل ویژگی هایی هستند که باعث می شود مشکل در صفحه کتاب درسی به ورودی ماشین حساب تبدیل شود. برخی از ماشین حساب حتی اجازه ویرایش متن ساده و برنامه نویسی را می دهد.

بسیاری از ماشین حساب های مدرن دارای یک پوشش پلاستیکی با دوام و با جلوه های ساده در جلو هستند که اجازه می دهد تا لاستیک از طریق فشار آوردن بر مدار مثل کنترل تلویزیون حرکت کند. با فشار دادن یک دکمه، یک مدار در زیر لاستیک کامل می شود که امواج الکتریکی را از طریق یک مدار که در زیر دکمه قرارد دارد کنتقل کند. این ضربه ها از طریق ریزپردازنده ردیابی می شوند که اطلاعات را تفسیر می کند و یک اطلاعات قابل خواندن و قابل نمایش را به صفحه نمایش ماشین حساب می فرستد.

تعمیرات ماشین حساب مهندسی

خرابی های ماشین حساب مهندسی

ماشین حساب شبیه به یک کامپیوتر است منتها با عملکرد محدود. بروز مشکلات در برد الکتریکی آن به سبب استفاده نادرست مثلا فشار بیش از اندازه وارد کردن به دکمه ها یا ضربه، یا ریختن مایعات روی آن و … باعث مختل شدن عملکرد می شود. نداشتن تصویر درپنل نمایشگر، عمل نکردن برخی از دکمه ها و … از دیگر مواردی است که می توان نام برد.

در صورت بروز مشکل در سیستم ماشین حساب خود می توانید با واحد تعمیرات تجهیزات اداری مجتمع فنی الکترونیک تهران تماس حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید تا توسط متخصصین این مرکز عیب یابی و رفع شود.

لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستان ها می توانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمت گزار مناسبی برای ایشان باشیم.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس» تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳

 

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟