تعمیرات پاور سرور

یک منبع تغذیه برای تبدیل برق دیوار/ خطی AC به DC استفاده می شود، که می تواند برای اجزای مختلف پاور در یک سرور توزیع و استفاده شود، مانند مادربرد و هارد دیسک. این فرآیند تبدیل دارای سربارهایی است که به شکل گرما می آید و کارایی کلی سیستم را کاهش می دهد. هر چه منبع تغذیه کارآمدتر باشد و دارای بازدهی بالاتری باشد، گرمای کمتری تولید می شود. به بیان ساده، کارایی منبع تغذیه مقدار انرژی است که به اجزایی که نیاز دارند برق دریافت کنند به خوبی برق رسانی کند. باقی مانده از انرژی به عنوان حرارت داده می شود. فراموش نکنید که یک منبع تغذیه به سادگی باید کار کند، بنابراین یک هزینه عملیاتی پایه وجود دارد که باید به طور کلی مورد استفاده قرار گیرد. به این دیلی است که در بالای معیار کارایی قرار دارد. 

پاور سرور

بسیاری از سرورهای یکبار مصرف برای به کار بردن پیک های متقاضی پتانسیل از پیش ساخته هستند. این به این معنی است که این سرورها تا زیر خصوصیاتی که برای آن ها گفته می شود عمل می کنند و هرگز در محدوده کارایی بالاتر خود در منبع تغذیه به علت این حقیقت که منبع های تغذیه به حدهای آن ها هل داده نمی شوند، عمل نمی کنند. هنگام اضافه کردن منابع برق اضافی به مخلوط، نمایش کارایی حتی بدتر می شود. به یاد بیاورید استفاده از واحد منبع تغدیه پایین تر (PSU) برابر با کارایی PSU پایین تر است، بنابراین پخش کردن بار بین دو PSU شرایطی را ایجاد می کند که در آن PSU ها به طور متوسط در سطوح پایین تر کار می کنند. 

در حال حاضر این را در نظر بگیرید: آیا شما سرورهای با منابع قدرت بسیار بالا را اجرا می کنید، اما آنها را در سطح کارآمد اجرا نمی کنید؟ اگر شما در مورد آنچه که در واقع عمل می کنید مطمئن نیستید، می توانید نرخ PSU را در سرور خود با آنچه که شما واقعا با استفاده از یک دستگاه مانند یک متر اندازه گیری توان مصرفی وات می توانید مشاهده کنید، مقایسه کنید. آیا این منبع تغذیه ۱۰۰۰ وات در سرور شما بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ وات بر اساس پیکربندی سختافزاری و مشخصات استفاده آن انجام می شود؟ اگر نه، سرور شما در وسط منحنی قدرت اجرا نمی شود، که به اصطلاح نقظه شیرین (sweet spot) است (توجه: فقط به این خاطر که PSU شما برای ۱۰۰۰W نرخ گذاری شده است به این معنی نیست که همیشه ۱۰۰۰ وات را می کشد، بلکه فقط برق لازم برای راه اندازی سیستم را می کشد، که ممکن است بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ وات باشد.)

کیفیت منابع تغذیه سرور تمایل به ماندن موثر حتی در بار بالا دارند و همیشه در مسیر بزرگ (massive way) از بین نمی روند. تغییرات اخیر به فن آوری هایی مانند مجازی سازی می تواند تاثیر قابل توجهی در عملکرد پاور سرور فردی داشته باشد. پاور سرورسرورها که به عنوان میزبان مجازی قرار داده می شوند، با سخت افزار بیشتری مورد استفاده قرار می گیرند که بسیار سخت تر از سخت افزار در سرورهای تک کاربر است. به عنوان مثال، این میزبان ها احتمال بیشتری برای ورود به نقطه شیرین کارایی PSU دارند. زمانی که شما این قابلیت را برای کاهش تعداد سرورهایی که از پاور استفاده می کنند اضافه می کنید،  می توانید ببینید که فعالیت های فردی شروع به اضافه کردن  انرژی واقعی  برای ذخیره کردن آن می کنند. علاوه بر این، منابع تغذیه جدیدتر بسیار کارآمد تر از همتایان سال های گذشته خود است، که اغلب به میزان کارایی بیش از ۹۰٪ می رسد.

پاور سرور یکی از مهم ترین قسمت های سرور می باشد، که نقش مهمی در کارکرد و سلامت یک سرور را بر عهده دارد، از این رو می گوییم از مهمترین قسمت های سرور می باشد چون، پاور سرور ولتاژهای مادربرد، رم، سی پی یو، هارد، کارت های روی مادربرد را تامین می کند. پاورهای مربوط به کامپیوتر با پاور سرورها متفاوت بوده و چون وار مقوله سرور می شوند از حساسیت بالایی برخوردار هستند پاور سرور در نوسانات برق، نویز های شبکه و حتی گاهی به دلیل نبودن ارت و برگشت برق از یو پی اس  ها صدمه می بیند بنابراین باید به خاطر اهمیتی که دارند سریعأ عیب یابی و رفع شوند تا در صورتی که قابل تعمیر نباشند، تعویض صورت گیرد.  علت تفاوتی که بین پاورهای معمولی و پاور سرور وجود دارد در طراحی مدار آن ها می باشد.ترکیب پاورهای مختلف در یک سرور این توانایی را دارد که باعث محدودیت یا غیرفعال شدن برخی از ویژگی‌های پاور شود. برای جلوگیری از یان امر و برای اینکه اطمینان پیدا کنیم که از تمامی ویژگی‌های پاور استفاده می شود، باید تمامی پاورهای یک سرور، دارای خروجی‌های یکسان و نرخ کارایی یکسان باشند.

تعمیرات پاور سرور

خرابی های پاور سرور

پاور سرور همان طوری که ذکر شد به دلیل حساسیت و اهمیتی که دارد با نوع معمولی متفاوت بوده و شرایط خاصی برای نگداری آن باید قرار داد و به خوبی عملکرد آن زیر نظر باشد تا به خوبی کار کند تا سرور ما همواره کار کند و دچار قعطی برق رسانی نشود. اما به دلایل مختلفی ممکن است پاور سرور کارایی همیشگی خود را نداشته باشد که این امر منجر به بروز ضررهایی بعضأ جبران ناپذیر خواهد شد. از جمله مشکلاتی که برای پاور سرور ممکن است رخ دهد می توان این موارد را برای ان برشمرد: خاموشی ناگهان پاور سرور، روشن نشدن پاور سرور (که خود وابسته به عوامل مختلفی است که باید بررسی شود)، اختلال در ولتاژهای پاور سرور، افت ولتاژ پاور سرور، نوسان ولتاژ در خروجی پاور سرور، بالا نرفتن دور فن پاور سرور، صدای نویز و سوت در پاور،  قطع شدن پاور سرور با اتصال به ولتاژ یو پی اس و بسیاری موارد دیگر که نشان از عدم کارکرد رست پاور سرور می باشد و باید به متخصص در این زمینه سپرده شود تا عیب یابی و رفع شود.

مجتمع فنی الکترونیک تهران به عنوان یکی از قویترین مراکز تعمیرات و آموزش تعمیرات تجهیزات الکترونیکی و دیجیتالی در سطح کشور می باشد که می توانید در صورت بروز خرابی در سیستم پاور سرور خود به این مرکز مراجعه نمایید تا توسط متخصصین متبحر این مرکز مشکل پاور سرور شما عیب یابی و رفع شود.

آدرس» لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستانها میتوانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمتگزار مناسبی برای ایشان باشیم.
آدرس:تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
تلفن تماس:۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟