تعمیرات آمپلی فایر

تقویت کننده، تقویت کننده الکترونیکی یا (غیر رسمی) amp یک دستگاه الکترونیکی است که می تواند قدرت سیگنال (ولتاژ یا جریان متغیر زمان) را افزایش دهد. این یک مدار الکترونیکی دو پورت است که از نیروی برق یک منبع تغذیه استفاده می کند تا دامنه سیگنال اعمال شده به پایانه های ورودی آن، برای تولید یک سیگنال دامنه نسبتا بیشتر در خروجی آن را افزایش دهد. مقدار تقویتی که توسط یک آمپلی فایر ارائه می شود با افزایش مقدار تقویت (بهره) آن اندازه گیری می شود: نسبت ولتاژ خروجی، جریان یا قدرت به ورودی. یک آمپلی فایر یک مدار است که دارای بهره قدرت بیشتر از یک است.Image result for amplifier

آمپلی فایر می تواند یک قطعه جداگانه ای از تجهیزات یا مدار الکتریکی موجود در دستگاه دیگری باشد. تقویت برای الکترونیک مدرن اساسی است، و تقویت کننده ها به طور گسترده در تقریبا تمام تجهیزات الکترونیکی استفاده می شود. تقویت کننده ها می توانند به روش های مختلف دسته بندی شوند. یکی از آن ها با فرکانس سیگنال الکترونیکی تقویت می شود. برای مثال، تقویت کننده های صوتی سیگنال هایی را در محدوده صوتی (صدا) کمتر از ۲۰ کیلوهرتز تقویت می کنند، تقویت کننده های RF تقویت فرکانس در محدوده فرکانس رادیویی بین ۲۰ کیلو و ۳۰۰ گیگاهرتز را تقویت می کنند، تقویت کننده های سروو و تقویت کننده های ابزار ممکن است با فرکانس های بسیار پایین تا پایین جریان مستقیم کار کنند. تقویت کننده ها همچنین می توانند توسط جایگاه فیزیکی آنها در زنجیره سیگنال طبقه بندی شوند؛ برای مثال، یک پیش تقویت کننده ممکن است از مراحل پردازش سیگنال دیگر اجزا جلوتر باشد.

در الکترونیک، تقویت کننده های سیگنال کوچک معمولا دستگاه های مورد استفاده هستند، زیرا آنها توانایی تقویت یک سیگنال ورودی نسبتا کوچک، به عنوان مثال از یک سنسور مانند دستگاه عکس، را به یک سیگنال خروجی بسیار بزرگتر برای رانندگی رله، لامپ یا برای مثال، بلندگو را دارند. اشکال بسیاری از مدارهای الکترونیکی طبقه بندی شده به عنوان تقویت کننده ها، از تقویت کننده های عملیاتی و تقویت کننده های سیگنال کوچک تا تقویت کننده های سیگنال و قدرت بزرگ وجود دارد. طبقه بندی آمپلی فایر بستگی به اندازه سیگنال، بزرگ یا کوچک، پیکربندی فیزیکی آن و نحوه پردازش سیگنال ورودی دارد، یعنی رابطه بین سیگنال ورودی و شار جریان در بار است.

تقویت کننده ها را می توان به عنوان یک جعبه یا بلوک ساده شامل دستگاه تقویت کننده مانند ترانزیستور دو قطبی، ترانزیستور اثر میدان یا تقویت کننده عملیاتی که دارای دو پایانه ورودی و دو پایانه خروجی (زمین مشترک است) با سیگنال خروجی بسیار بیشتر نسبت به سیگنال ورودی همانطور که “تقویت شده” شده است، تصور کرد. تقویت کننده سیگنال ایده آل، دارای سه ویژگی اصلی است: مقاومت ورودی یا (RIN)، مقاومت خروجی یا (ROUT) و البته تقویت البته معمولا به عنوان Gain یا (A) شناخته شده است. مهم نیست که مدار تقویت کننده چقدر پیچیده است، اما مدل تقویت کننده کلی نیز برای نشان دادن رابطه این سه ویژگی استفاده می شود. اگر شما بخواهید به طور منطقی ولتاژ ثابت دی الکتریک را افزایش دهید، می توانید از یک دستگاه الکترومغناطیسی که ترانسفوماتور نامیده می شود استفاده کنید.introduction to the amplifierبسیاری از ما یک خانه پر از ترانسفورماتور را بدون اینکه متوجه آن ها باشیم داریم. آنها به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند تا دستگاه های ولتاژ پایین مانند پخش کننده های MP3 و لپ تاپ ها را از منبع برق خانگی تامین کنند. آنها همچنین در پست های برق مورد استفاده قرار می گیرند تا برق بسیار بالایی را از نیروگاه ها به ولتاژ بسیار پایین که خانه ها و ادارات نیاز دارند، تبدیل کنند. در تمام این موارد روزمره، ترانسفورماتورها ولتاژهای بزرگ را به کوچکتر تبدیل می کنند (آنها ترانسفورماتور کاهنده (step-down) هستند)، اما ما همچنین می توانیم آنها را به روش مخالف (به عنوان “دستگاه های افزاینده (step-up)”) برای افزایش ولتاژ های کوچکتر به بزرگترها مورد استفاده قرار دهیم. 

اگر جریان ورودی به سادگی یک پالس مختصری از برق طراحی شده باشد تا چیزی را روشن یا خاموش کند، می توانید از یک رله الکترومغناطیسی برای تقویت آن استفاده کنید. یک رله از الکترومغناطیسی برای اتصال دو مدار الکتریکی با هم استفاده می کند به طوری که وقتی یک جریان کوچک جریان می یابد از طریق یک مدار، یک جریان بسیار بزرگتر از طریق دیگر جریان می یابد. با استفاده از یک رله، یک جریان الکتریکی کوچک می تواند چیزی را که به طور معمول نیاز به یک جریان بسیار بزرگتر برای کارکردن دارد، قدرتمند کند. به عنوان مثال، شما ممکن است یک سلول فوتوالکتریک (“چشم جادویی”) ایجاد کنید تا یک پرتو نور مادون قرمز نامرئی را در یک زنگ هشدار مزاحم دریافت کنید. هنگامی که کسی پرتو را می شکند، یک جریان کوچک به یک رله فرستاده می شود که به عمل ضربه می زند و جریان را بسیار بزرگتر می کند که زنگ زنگ در کنار یک خانه را زنگ می زند. جریان خروجی کوچک از یک سلول فوتوالکتریک به مراتب کوچکتر خواهد بود تا صدای زنگ را به تنهایی به صدا در آورد.

اگر میخواهید یک سیگنال نوسان را تقویت کنید، مانند یک سیگنال رادیو یا تلویزیون، صدای صدای کسی که خط تلفن را رد می کند یا ورودی از یک میکروفون در یک دستگاه شنوایی، شما معمولا از تقویت کننده مبتنی بر ترانزیستور استفاده می کنید. یک ترانزیستور دارای اتصالات سه سیم است که به نام یک پایه، یک فرستنده و یک گردآورنده است. هنگامی که جریان ورودی کوچک را بین پایه و امیتر تغذیه می کنید، جریان خروجی بسیار بزرگتری را بین جریان دهنده و جمع کننده جریان می گیرد. بنابراین در چیزی شبیه به شنوایی، به طور گسترده ای، می توانید خروجی را از میکروفون به پایه تغذیه کنید و از خروجی جمع کننده برای هدایت بلندگو استفاده کنید. قبل از اینکه ترانزیستورها در سال ۱۹۴۷ اختراع شدند، تقویت کننده های الکترونیکی بسیار بزرگتر به نام لوله های خلا (به اصطلاح “دریچه” در انگلستان) در مواردی مانند تلویزیون و رادیو استفاده می شد.

محدودیتی برای میزان تقویت کننده یک سیگنال بدون قطع کردن یا تحریف وجود دارد. یک راه برای کنار آمدن این است که اتصال بیش از یک آمپلی فایر را با هم بپیماییم، بنابراین خروجی از یک به یک ورودی بعدی و به همین ترتیب در یک زنجیره وارد می شود تا زمانی که به میزانی که مد نظر شماست تقویت داشته باشید. دستگاه هایی که این کار را انجام می دهند، تقویت کننده های چند مرحله ای هستند. برخی از انواع تجهیزات صوتی از دو تقویت کننده جداگانه استفاده می کنند که یک تقویت کننده پیش ساز (پیش آمپر) و تقویت کننده اصلی است. پیش تقویت کننده سیگنال اولیه را می گیرد و آن را به حداقل سطح ورودی تقویت کننده اصلی می رساند. تقویت کننده اصلی سپس سیگنال را به اندازه کافی برای تقویت بلندگوها افزایش می دهد. چنین چیزهایی مانند پخش کننده های ضبط کننده و پخش کننده های MP3 (از طریق دستگاه های استریوی بزرگ پخش شده) به طور معمول نیاز دارند که از قبل تقویت کننده داشته باشند.

Image result for amplifier

در صورت بروز خرابی در سیستم آمپلی فایر خود یا خرابی در آمپلی فایر سیستم خود می توانید با واحد تعمیرات صوتی و تصویری مجتمع فنی الکترونیک تهران تماس حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید.

تلفن تماس:۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

آدرس»تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳

 

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟