تعمیر چرخ گوشت

پیشرفت علم و همگام شدن صنعت با آن باعث ظهور اسباب و لوازمی شده است که انجام برخی از کارهای را برای ما ساده تر و راحتتر و سریعتر می کند و بعضأ با دقت بالاتری انجام می شود و خطای انسانی در آن وجود ندارد. این قبیل لوازم را در جای جای زندگی خود می توانیم ببینیم. از درب بازکن منزل تا گوشی های تلفن همراه خود که با استفاده از آن ها می توان به روند کار سرعت بخشید. از این دست لوازم را بیشتر می توان در محیط آشپزخانه مشاهده کرد. برای مثال مخلوط کن، غذاساز، سرخ کن و … . یکی از لوازمی که شاید بتوان گفت تقریبأ در همه خانه ها موجود است چرخ گوشت هست.

یک چرخ گوشت یک ماشین است که گوشت را به قطعات کوچک تبدیل می کند و آن را از طریق سوراخ های بسیار کوچک به بیرون می فرستد. در گذشته های دور با استفاده از چاقوهای تیز گوشت را به قطعات ریز خورد می کردند و یا با استفاده از سنگ های سنگین له می کردند. بعده ها چرخ گوشت های دستی درست شد که دارای یک دستگیره چرخان، تیغه جهت خرد کردن بود و امروزه با مدل های مختلف برقی آن مواجه هستیم که کافی است با روشن کردن کلید دستگاه، شروع به کار کند و بر اساس نوع فیلتر خروجی که برای آن قرار داده ایم گوشت را در اندازه های مختلف داریم. بر حسب تیغه و فیلتری که چرخ گوشت ها دارند به انواع مختلف دسته بندی می شوند. با استفاده از چرخ گوشت می توان برخی از غذاها مانند سوسیس را درست کرد و ساختار آن را ایجاد کرد. قطعات سوسیس و کبه ساز و فرم دهنده این چرخ گوشت به شما کمک می کند تا گوشت را در اشکال مختلف شکل داده و متناسب با نیاز خود از آن بهره ببرید.  قدرت چرخ گوشت ها بر حسب وات سنجیده می شود و معمولا قیمت چرخ گوشت ها در بازار برای مصرف کنندگان ملاک انتخاب کیفیت می باشد و نکته دیگری که معمولا مصرف کنندگان به آن توجه بیشتری می کنند فلزی بودن دستگاه و وزن آن است و معتقد هستند که چرخ گوشت های سبک تر از چرخ دنده ها و قطعات پلاستیک استفاده کرده اند که زودتر خراب می شود.

برای حفظ و نگهداری از چرخ گوشت باید نکاتی را رعایت کنیم که در جهت افزایش عمر آن مفید است. برای مثال می توان گفت که استفاده طولانی مدت و بدون وقفه از چرخ گوشی به موتور آن فشار وارد می کند و بعد از مدتی باعث از کار افتادن آن می شود. هنگام استفاده از چرخ گوشی بهتر از گوشت را به تکه های کوچکتر تقسیم کنیم تا فشار به چرخ دنده چرخ گوشی نیاید و باعث داغ شدن موتور و مدار آن نشود. از چرخ کردن سبزیحات و میوه جات به واسطه آبی که دارند با چرخ گوشت اجتناب کنید چرا که آب موجود در آن ها احتمالا در اجزای داخلی رخنه کند و مدار را بسوزاند. البته اگر چرخ گوشت شما دستی است استفاده از آن برای میوه جات و سبزیحات موردی ندارد. قطعات یخ زده گوشت و یا مواد سفت را با چرخ گوشت چرخ نکنید. بهتر است بگذارید کمی نرم شوند و بعد اقدام به چرخ کردن نمایید تا به موتور دستگاه فشار نیاید.  بعد از هر بار استفاده از چرخ گوشت محفظه و تیغه‌های داخلی آن را به خوبی پاک کنید و اجازه ندهید کوچک ترین ذره‌ای از گوشت یا چربی درون محفظه دستگاه باقی بماند. هنگام خرید چرخ گوشت دقت کنید تیغه‌ها و صفحات برش درون دستگاه ضد زنگ باشد. ضد زنگ بودن این قطعات مانع از زنگ زدن و فرسودگی بعد از شست وشوهای مکرر می‌شود.

یکی از نکاتی که هنگام استفاده از چرخ گوشت باید رعایت شود این است که برای وارد کردن گوشت در دهانه چرخ حتمأ از گوشت کوب مخصوص آن استفاده کنید و شی دیگر مثلا قاشق را درون آن قرار ندهید چرا که این کار ممکن است منجر به کشیده شدن قاشق به داخل تیغه مارپیچ کند و قاشق گیر کند و پره و دستگاه را از بین ببرد. بنابراین هنگام استفاده از دستگاه نکات مربوط به نگهداری از آن را به دقت مطالعه فرمایید و بعد اقدام به کار با دستگاه کنید. چرخ گوشت ها بر اساس قدرت واتی که در اختیار دارند دسته بندی می شوند و با توجه به نوع استفاده انتخاب می شوند. شرکت های تولید کننده لوازم الکترونیکی بسیاری وجود دارند که در کنار تولید لوازم خانگی دیگر  چرخ گوشت هم تولید می کنند و از کیفیت ها و قابلیت ها و مدل ها و رنگ های مختلفی برخوردارند که می توانیم بر اساس کار خود و بودجه ای که در نظر داریم هر کدام را که مدنظرمان است خریداری و استفاده کنیم.

خرابی های چرخ گوشت

چرخ گوشت از جمله لوازمی است که باید در حفظ و نگهداری از آن دقت کرد و با احتیاط از آن استفاده کرد. از جمله مشکلاتی که برای دستگاه ممکن است پیش آید می توان به روشن نشدن دستگاه، گیر کردن تیغه هنگام کار، خاموش شدن ناگهانی، لرزش بیش از اندازه هنگام کار، خورد نکردن گوشت مثل سابق ، داغ شدن بیش از اندازه و بسیاری موارد دیگر که نشان دهنده وجود مشکل در سیستم کارکرد چرخ گوشت است.

در صورت بروز خرابی در سیستم دستگاه چرخ گوشت خود، چه چرخ گوشتی که در منزل مورد استفاده قرار می دهید و یا در رستوران ها به کار می برید، می توانید با واحد تعمیرات لوازم خانگی مجتمع فنی الکترونیک تهران تماس حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید تا توسط متخصصین این مرکز عیب یابی و رفع شود.  

لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستان ها می توانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمت گزار مناسبی برای ایشان باشیم.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

آدرس»تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟