عیب  یابی و تعمیرات  لپ تاپ ایسر

استفاده از لپ تا ها امروزه یک  مسئله عادی و ضروری  بوده است که همه ما با اهداف مختلفی که البته این اهداف به  دو دسته ی کلی یعنی سرگرمی و کاری تقسیم میشود استفاده میکنیم. شرکت های بسیاری در زمینه تولید سیستم های کامپیوتری  – قطعات الکترونیکی و لپ تاپ فعالیت دارند که برندهای معروفی مانند سونی – ایسر – ایسوس  و … می باشد. ما در مورد لپ تاپ های بازار مشترک و چینی درجه سه هیچ نظری نداریم و پیشنهاد هم  میکنیم که به هیچ عنوان بازار مشترک خرداری نکیند.

باید بدانید که خرید لپ تاپ های اصلی و از شرکت های معتبر کاری اصولی بوده و در صورت  بروز مشکل برای لپ تاپ خود شما از انواع پشتیبانی ها برخوردار  خواهی بود که این در مورد دستگاه های بازار مشترک صدق نمی کند، ولی معنی این حرف این  نیست که لپ تاپ های شرکت های معتبر که در بالا به چندتا از آن ها اشاره شد دچار مشکلات و  خرابی نمی شود ولی  موضوع کیفیت در عملکرد دستگاه چه بعد از خرابی و یا قبل از مشکل می باشد  و همچنین پشتیبانی و تامین قطعات جهت تعمیرات.

و اما خرابی و مشکلات لپ تاپ های ایسر

همان طور که گفته شد حتی لپ تاپ هایی که محصول  شرکت ها و برندهای معثبر هستند نیز  دچار خرابی و مشکلاتی فنی می شوند  که باید مورد عیب یابی و تعمیرات قرار گیرند. ما در این بخش از وب سایت  مرکز تعمیرات میخواهیم به برخی از مشکلات و خرابی لپ تاپ های کمپانی ایسر بپردازیم و برخی از دلایل این خرابی و مشکلات را مشخص کنیم. البته  لازم به ذکر است که خرابی و مشکلات دستگاه های الکترونیکی را نمی توان با حدس و گمان پیدا کرد و باید حتما با استفاده  از راه های اصولی و دستگاه های مخصوص عیب یابی به پیدا کردن مشکل فنی یک لپ تاپ پرداخت ولی با این  حال اطلاعاتی که در اینجا آورده شده است و دلایلی که از مشکلات بازگو میشود همه بر اساس تجربیات تعمیراتی می باشد.

۱ – لپ تاپ خاموش شده و روشن  نمی شود

در بسیار از موارد و به حالت های مختلفی اتفاق می افتد به این گونه که لپ تاپ خاموش شده و دیگر روشن نمی شود. دلیل خاموش شدن و روشن نشدند لپ تاپ میتواند بسیار متفاوت باشد ولی طبق عیب یابی هایی که توسط این مرکز در این مرود صورت کرفته است بیشترین دلیل مربوط به خرابی مدار پاور بوده است  که خود مدار پاور دارای قطعات بسیاری می باشد که البته باید بدانید  که مدار پاور وظایف بسیار مهمی را هم عهده دار است و فقط اگر یکی از قطعات دچار خرابی شود مدار پاور خاوش شده  در نتیجه کل لپ تاپ روشن نخواهد شد تا مشکل مدار پاور برطرف گردد.

۲ – موس پد لپ تاپ از کار افتاده است و کار نمی کند.

موس پد یا با نام فنی تر ترک پد همان بخشی است که سیستم م وس را با حالت تاچ در اختیار کاربران قرار داده است، در بسیاری از موارد پیش می آید که این پد کار نمی کند و از کار میافتد که خود میتواند سه دلیل اصلی داشته باشد. ۱ – خرابی کلی قطعه موس پد ( در این صورت باید کل موس  پد تعویض گردد). ۲ – خرابی کابل فلت ( در بسیاری از لپ تاپ ها اتصال بین موس پد و مادربرد  لپ تاپ با استفاده از یک نوع کابل مسطح به نام فلت  صورت گرفته است که فرسودگی این کابل  می تواند یکی دیگر از دلایل کارنکردن موس پد باشد که به راحتی و با تعویض این کابل فلت میتوان مشکل را حل کرد.).۳ – خرابی درایور موس پد ( در ورودی کابل موس پد بر روی مادر برد یک درایور سخت افزار که آی سی می باشد قرار دارد که کار این درایور مدیریت  ارتباط بین موس پد و مادربرد لپ تاپ است، در بسیاری موارد این درایور خراب می شود که نتیجه قطع ارتباط موس پد با مادربرد و کار نکردن موس پد خواهد بود، از دلایل خرابی این درایور سخت افزار میتوان به نصب درایور نرم افزاری اشتباه اشاره کرد.).

۳ – از کار افتادن وای فای و بلوتوث

از دیگر مشکلاتی که البته بسیاری دیگر از لپ تاپ ها را نیز تهدید میکند این است که به یک باره  وای فای  و یا  بلوتوث از کار افتاده و دیگر لپ تاپ نمی تواند انتن وای فای را نشان دهد  و دریافت کند و ارتباطاات وای فای لپ تاپ قطع میشود . یکی از دلایل از کار افتادن وای فای خرابی و مشکل نرم افزاری می باشد. زمانی که ویندوز در لپ تاپ  نصب می شود همراه با وبندوز نرم افزارهایی به نام درایور نیز نصب می شود که وظیفه یا این درایور های نرم افزاری برقرار ارتباط بین سخت افزار و سیستم عامل می  باشد  و به عبارتی یک واسط است. وقتی خود این درایور نرم افزاری دچار خرابی شود ممکن است ارتباط ویندوز با آن ماژول مانند ماژول وای فای قطع شود که نتیجه دیگر نمی توانید از وای فای استفاده کنید .راه حل اول این است که درایور پاک شود و مجدد از درایور به روز تر استفاده شود که در این مورد تا ۵۰ درصد اوقات مشکل برطرف می شود. در صورتی که مشکل حل نشد باید  به دنبال ایراد سخت افزاری  باشیم که مشکلات سخت افزاری نیز متفاوت بوده  و تا زمان عیب یابی دقیق نمی توان در ورد خرابی نظر داد.

۴ – بالا  نیامدن ویندوز

از دیگر خرابی های رایج در بین لپ تاپ ها این است که ویندوز بالا نمی آید. البته همه میدانیم که در صورت بروز چنین مشکلی معمولا با تعویض ویندوز مشکل حل می شود و ایراد تا ۸۰ درصد خرابی خود ویندوز است که خرابی ویندوز خود دلایل بی شماری دارد از جمله ویوروسی شدن و دیگر مشکلات. ولی در ۲۰ درصد اوقات وقتی که میخواهیم اقدام  به نصب ویندوز کنیم مشاهده می شود که حتی ویندوز نصب نمی شود و یا اگر هم نصب شود مجددا  از کار افتاده و بعد از گذشت مدت زمانی مثلا ۱ روز از کار می افتد و بالا نمی آید. در چنین حالتی دیگر نمی توان گفت فقط ویندوز مشکل دارد زیرامشکل سخت افزاری می باشد. از آن جایی که تمامی فایل های نرم افزاری در کامپیوتر از جمله ویندوز بر روی هارد کامپیوتر نصب می شود پس خرابی هارد باعث این اتفاقات  میباشد و باید در صورت مشاهده چنین رفتاری در لپ تاپ هارد ان را مورد عیب یابی و بررسی  قرار داد تا در صورت خرابی هار یا  تعمیر و یا تعویض گردد.

مشکلاتی که در بالا  به آن ها اشارره کردیم از رایجترین خرابی در لپ تاپ ها می باشد که مراجعه جهت تعمیرات در این موارد از همه بیشتر است. شما نیز میتوانید در صورت مواجه  شدن با چنین  مشکلاتی یا هر مشکل دیگری با مراجعه و یا تماس با مرکز تعمیرات نسبت  به بطرف سازی ایرادات لپ تاپ خود اقدام نمایید.

تلفن تماس با واحد تعمیرات ایسر : ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

آدرس مراجعه :تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟