تعمیرات ویدئو پروژکتور

همه می دانند زندگی واقعی چیزی شبیه به تلویزیون است – احتمالا چون صفحه نمایش تلویزیون بسیار کوچکتر از آنچه ما در اطراف ما می بینیم است. شما نمی توانید اندازه طبیعی مردم، ماشین ها، کوسه ها، درخت هاو آسمان خراش ها را روی شیشه جلوی جعبه بالاتر از  (۳۰cm (12 inches حتی اگر بخواهید نمایش دهید. اما اگر می خواهید سرگرمی خود را بیشتر احساس کنید که به وافعیت نزدیک تر باشد، یکی از گزینه ها این است که تلویزیون خود را به یک پروژکتور تبدیل کنید که تصاویر غول پیکر تلویزیونی را روی دیوار نمایش دهد. تماشای تلویزیون به این شیوه بیشتر شبیه تماشای یک فیلم در سینما است منتها همراه با آسایش و حفظ حریم خصوصی خانه شما. تلویزیون پروجکشن نیز در جلسات کسب و کار و سخنرانی دانشگاه بسیار مفید است که در آن یک اتاق پر از مردم نیاز به تماشای یک عکس در همان زمان دارند. شما می توانید از آن برای نشان دادن تصاویر تلویزیونی، فیلم ها و ضبط های دی وی دی یا حتی خروجی از صفحه کامپیوتر استفاده کنید. اجازه دهید نگاهی دقیق تر به انواع پروژکتور های تلویزیون و نحوه کار آنها داشته باشیم.

ویدئو پروژکتورها

ویدئو پروژکتور یک دستگاه الکترونیکی است که سیگنال های صوتی / تصویری ورودی را دریافت می کند و ویدئو را بر روی هر سطح صاف، که اغلب یک صفحه نمایش پروژکتور سفید یا نقره ای است، به عنوان خروجی نمایش می دهد. پروژکتورهای تصویری امکان ایجاد تصاویر بزرگ بدون نیاز به یک صفحه نمایش الکترونیکی مشابه را دارند. آنها اغلب هنگام نمایش برای مخاطبان در مکان های بزرگتر مانند تئاتر، کنفرانس ها و سخنرانی ها استفاده می شوند. به زبان ساده  شما یک منبع نور دارید، تصویری را در مقابل آن قرار می دهید، و تصویر سایه ای از شی به دیوار در مقابل شما پرتاب می شود. اگر شی را در اطراف حرکت دهید، یک تصویر متحرک ایجاد می کنید.

یک ویدئو پروژکتور از یک منبع ورودی ویدئویی به صورت داخلی روی یک صفحه کوچک استفاده می کند. نور از طریق صفحه نمایش تابانده می شود و سپس توسط یک لنز یا چند لنز متمرکز شده و به یک سطح در یک فاصله معین نمایش داده می شود. اکثر پروژکتورهای امروزی پروژکتورهای دیجیتال هستند. فن آوری هایی که معمولا در ویدئو پروژکتورها مورد استفاده قرار می گیرندویدئو پروژکتور و ارائه عمومی شامل نورپردازی نور دیجیتال (DLP)، نمایش کریستال مایع (ال سی دی) و کریستال مایع روی سیلیکون (LCoS) است. ویدئو پروژکتورها می توانند از منابع مختلف نور مانند چراغ های جیوه با فشار بالا، دیود نور (LED)، دیود لیزر و سیستم های دیود هیبرید LED / لیزر استفاده کنند. مصرف کنندگان به دنبال یک طیف وسیعی از ویژگی های وابسته به نحوه استفاده از ویدئو پروژکتور هستند. این شامل روشنایی، کنتراست، رزولوشن، کیفیت رنگ و عمق کانونی است. اگر یک اتاق کوچک باشد، ممکن است یک ویدئو پروژکتور با عمق کانونی کوتاه، که همچنین به عنوان یک پرتاب کوتاه شناخته شود، نیاز باشد. اگر یک پروژکتور در محیط روشن استفاده شود، مقادیر روشنایی و کنتراست حیاتی است. هنگامی که کیفیت تصویر مهم است، مانند ارائه و سرگرمی، وضوح بالا و کیفیت رنگ مناسب است. وضوح بالا نیز می تواند مانع دیدن فضای بین پیکسل ها توسط بیننده ها شود، همچنین به عنوان اثر صفحه نمایش شناخته می شود. 

استفاده کمتر از ویدئو پروژکتور در هدست های تقویت شده و نمایشگرهای سرپایی (HUD) است. در بعضی از HUD ها و هدست های واقعیت افزوده مانند Google Glass یا مایکروسافت Hololens، به نظر می رسد که تصویری که فرد می بیند به خاطر استفاده از پروژکتورها و آینه های کوچک، فاصله بیشتری از چشم داشته باشد. علاوه بر این، پروژکتور های تصویری را می توان برای تصاویر سه بعدی، همچنین به عنوان تصویربرداری استریو شناخته می شود.

نحوه کار کرد:

دو نوع اساسی از طرح و تصویر وجود دارد. اگر نور پشت سر شما باشد و صفحه نمایش در مقابل شما باشد، تصویر را از طریق طرح پیش رو (تصویر جلو) ایجاد می کنید. شما همچنین می توانید تصاویر طرح ریزی شده را به شیوه ای متفاوت بسازید. شما ممکن است در شب در خیابانی راه بروید و سایه های افراد را ببینید که در نور در خانه در حال حرکت هستند. front-back-projection-comparedدر این حال؛ منبع نور و شی طرح ریزی شده پشت صفحه نمایش هستند (پرده ها) و شما در جهت مخالف چیزی که به عنوان طرح پشتی شناخته می شود را می بینید. عکس: در طرح روبرو (سمت چپ)، تصویر در مقابل شما طرح ریزی و نمایش داده شده است. شما می بینید نور از روی صفحه نمایش به چشم شما منعکس شده است. در طرح عقب (راست)، تصویر از طریق صفحه نمایش از پشت  آن طرح ریزی شده است. نوری که شما می بیند به طور مستقیم از طریق صفحه نمایش می گیرید. 

تکنولوژی پشت پروژکتور ال سی دی در سال ۲۰۱۲ نزدیک به سه دهه گذشته است، اما یکی از تکنولوژی های پیشرفته دیجیتال، همراه با پروژکتور های دیجیتال نور پردازش (DLP) است. Inventor Gene Dolgoff اولین پروژکتور ال سی دی در سال ۱۹۸۴ را توسعه داد و هر دو اپسون و سونی همچنان تکنولوژی را در پروژکتورهای ۲۱st Century بکار می برند. پروژکتورهای ال سی دی کمی متفاوت عمل می کنند. پرتو نور با شدت بالا از طریق هزاران انتقال پیکسل در یک صفحه LCD به جای گذر از طریق یک فریم از فیلم شفاف حرکت می کند. و این پروژکتورها فقط از یک صفحه LCD واحد استفاده نمی کنند – آنها از سه صفحه استفاده می کنند، به همین دلیل آنها نیز پروژکتور های ۳LCD نامیده می شوند. نور به سه رنگ تقسیم می شود و سپس از طریق سه ال سی دی به قبل از ترکیب مجدد با یک منشور حرکت می کند تا تصویر واضح و رنگی مورد نظر روی صفحه نمایش را تولید کند.

تعمیرات ویدئو پروژکتور

خرابی های ویدئو پروژکتور

از جمله مواردی که نشان دهنده وجود مشکل در ویدئو پروژکتور است این است که تصویری که به عنوان خروجی نمایش داده می شود کیفیت لازم را ندارد در صورتی که قبلا به خوبی نمایش داده می شد. از عدم نمایش خوب می تواند به شکل تاری، به ریختگی تصاویر، ادغام شدن رنگ ها و نمایش رنگ ها غیر از آن چیزی که در تصویر اصلی است، وجود هاله ای از رنگ سه گانه سبز و قرمز و آبی و موارد دیگر. عدم نمایش تصویر بر روی پرده و یا صفحه نمایش و بسیاری موارد دیگر که نیان دهند وجود مشکل در ویدئو پروژکتور است.

در صورت بروز خرابی در سیسیتم ویدئو پروژکتور خود می توانید با واحد تعمیرات لوازم صوتی و تصویری مجتمع فنی الکترونیک تهران تماس حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید.
لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستان ها می توانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمت گزار مناسبی برای ایشان باشیم. 

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱
آدرس» تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟