تعمیر تجهیزات آکواریوم

آکواریوم یکی از لوازمی که برخی از ما در منزل خود داریم و یا در برخی رستوران ها و مکان های عمومی دیده ایم. محفظه ای شیشه ای در اندازه و ابعاد مختلف که انواع ماهی های زیبای رنگی در آن وجود دارد. برای اینکه ماهی ها بتوانند طولانی مدت در این محفظه بمانند و شرایط دریا شبیه سازی شود نیاز هست که در کنار این محفظه شیشه ای تجهیراتی قرار داده شود تا شرایط آب را از نظر میزان اکسیزن، دما و … کنترل کند و متعادل نگه دارد.

برای داشتن یک آکواریوم خوب و زیبا، شما باید یک زیستگاه مناسب برای ماهی خود ایجاد کنید و برای این کار باید از ابزارهای مناسب استفاده کنید. دانستن اینکه چگونه تجهیزات آکواریوم شما کار می کند و چرا شما به آن نیاز دارید، شانس موفقیت شما را به شدت افزایش می دهد. به محض اینکه ماهی به یک آکواریوم اضافه می شود، فرایندهای طبیعی تنفس و هضم، محصولاتی را تولید می کند که آب را آلوده می کنند. دیگر منابع آلودگی نیز وجود دارند. بزرگترین چالش در حفظ آکواریوم کنترل میزان این آلودگی ها است تا ماهیان شما یک محیط سالم داشته باشند. یکی از چیزهایی که برای حل آن نیاز دارید، یک سیستم تصفیه آکواریوم موثر است. در بسیاری از موارد، تصفیه آکواریوم جزء پیچیده ترین و مشکل تر از ماهیگیری است. شما ممکن است فرض کنید که هدف اصلی فیلتراسیون حذف بقایای شناور در آب است تا باعث آلودگی آب نشود. در حالی که این درست است، این تنها بخشی از داستان است. فرآیند فیلتراسیون مکانیکی است. اگر فیلتراسیون مکانیکی کافی باشد، ماده جامد بسیار کمی در آب شناور خواهد شد. با این حال، فقط به این دلیل که آب را به نظر تمیز می کند، به این معنی نیست که برای ماهی ها امن است. بیشترین آلودگی که کیفیت آب را از بین می برد، دیده نمی شود. برای حذف آن، دو نوع دیگر فیلتراسیون مورد نیاز است: فیلتراسیون شیمیایی و فیلتراسیون بیولوژیکی.

تنها زمانی که فیلتراسیون مكانيكي، شيميايي و بيولوژيك در دسترس باشد ميتواند محيطي واقعا سالم براي ماهيان حفظ شود. Aquarists اغلب با استفاده از دو فیلتر مختلف به منظور ارائه این سه نوع فیلتراسیون استفاده می کنند. فیلتر کردن آکواریوم مکانیکی با حرکت آب از طریق نوعی از مواد که مانند غربالگری عمل می کند، جامدات را جذب می کند و آنها را از آب حذف می کند. در حالت ایده آل، فیلتر مكانيكی موثر، ذرات را به اندازه های بسيار كوچک حذف می كند، اما در اینجا نوعی مبادله و غربالگری وجود دارد. ذرات کوچکتر توسط فیلتر حذف می شود بنابراین سریعتر مواد فیلتر را می پوشانند. از آنجا که فیلتر بسته شده توسط مواد به شدت میزان جریان آب را از طریق آن کاهش می دهد، فیلتر باید تمیز و یا تغییر داده شوند. هر چه فیلتر چذب مؤثرتری در جذب ذرات کوچک داشته باشد، بیشتر به تعویض فیلتر نیاز دارید. به همین دلیل، مواد فیلتر بیشتر طراحی شده اند که فقط جامدات بزرگتر و قابل رویت را جذب کنند.فیلتر آکواریوم شیمیایی مورد نیاز است زیرا تعدادی از ترکیبات نامرئی، در آب آکواریوم جمع می شوند و نمی توانند با فیلتراسیون مکانیکی حذف شوند.

موارد ذکر شده در اینجا قطعاتی از تجهیزات و اجزای سازنده است که برای تنظیم و اجرای یک سیستم آکواریوم آب شور و یا سیستم تانک است.

آکواریوم / مخزن
بسته به نظر شما اندازه محفظ می تواند هر اندازه ای باشد و جنس آن اکریلیک یا شیشه ای.

روشنایی
نوع نورپردازی که انتخاب می کنید براساس نوع سیستم مورد نظر شما تنظیم می شود و همچنین نوع حیواناتی که در آن نگهداری می شود.

اسکیمر ها، فیلترها و تجهیزات تصفیه
یک بار دیگر، نوع سیستم شما تنظیم می شود که به شما کمک می کند تا نوع فیلتر و سیستم تصفیه را انتخاب کنید.

Power head
با توجه به اندازه آکواریوم شما، استفاده از یک یا چند Powerhead یک راه عالی برای ارائه گردش آب خوب در سراسر سیستم است.

صخره محل زیست و بستر
در اینجا شما باید تصمیم بگیرید که چه نوع موادی را در پایین محفظه می خواهید و همچنین اینکه آیا می خواهید با یک محیط زنده یا غیر زندگی شروع کنید.
صخره محل زیست نقش مهمی در مخزن دریایی بازی می کند. بسیاری از حیوانات دریایی، ماهی، به طور خاص، می توانند کاملا محلی باشند. مهم است که پناهگاه های زیادی را فراهم آوریم یا جایی که حیوانات می توانند در مخفی کردن، خوابیدن و جلوگیری از مشکلات بالقوه پرخاشگری از سایر هم محفظه ای های خود در فضای محدود آکواریوم رفتار کنند.

نمک دریایی / نمک و آب سنج
نمکهای دریایی چیزی است که آکواریوم را آبیاری دریایی یا آکواریوم دریایی می سازد. همچنین به عنوان یک تستر شوری اشاره می شود، این مورد میزان جاذبه یا نمک خاص آب را اندازه گیری می کند.

بخاری و دماسنج
برای آکواریوم های کوچک، یک بخاری کار خوبی می کند، اما برای سیستم های بزرگتر، استفاده از چند واحد توصیه می شود. با استفاده از چوب، سنسور دیجیتال از راه دور چند منظوره، و بسیاری از انواع دیگر از واحد ها برای انتخاب، مواد یک دماسنج ساخته شده است یکی از عوامل مهم در انتخاب است. 

پمپ هوا و سنگ های هوایی
فقط مورد نیاز است اگر شما قصد دارید یک قطعه از تجهیزات را که نیاز به این اقلام دارد، مانند یک شمارنده جریان پروتئینی، را اجرا کنید.

کیت تست، مکمل ها و مکمل ها
برای سیستم های مخزن سنگ و ریف زنده، کلسیم (a.k.a. limewater / kalkwasser) باید اضافه شود. دیگر ویتامین های مكمل یا افزودنی هایی كه برای سلامتی ساكنان ساحلی خاصی كه می توانند نگهداری كنند مفید است، از جمله یك یك پروتئین برای پوست های خشك است.

ابزارهای تعمیر و نگهداری
این دسته شامل مواردی است که شامل دستگیره های دست ساز مانند سطل های پلاستیکی و یا ظروف سطوح مختلف، ابزارهای تمیز کردن مخزن مانند لوله / شیلنگ سیفون، جاروبرقی جلبک یا آهنربا، و همچنین شبکه های با اندازه های مختلف، قطعات جایگزین تجهیزات یدکی و غیره. 

در صورت بروز مشکل در سیستم الکترونیکی مربوط به تجهیزات آکواریوم خود می توانید با واحد تعمیرات مجتمع فنی الکترونیک تهران تماس حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید تا توسط متخصصین این مرکز عیب یابی و رفع شود.

لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستان ها می توانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمت گزار مناسبی برای ایشان باشیم.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱ 

آدرس» تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟