تعمیرات پول شمار

دستگاه های بسیاری وجود دارد که از آن ها در مراکز اداری و شرکت ها و … استفاده می کنیم و علت استفاده از آن ها این است که کارها را سرعت می بخشند و به خوبی و با دقت بالاتری انجام می شود و از این رو خطای انسانی را کاهش داده و در وقت صرفه جویی می شود. یکی از لوازم اداری که مورد استفاده واقع می شود و کاربرد آن بیشتر در بانک ها صرافی هاست، دستگاه پول شمار می باشد.

currency-counting-machine

در گذشته شمارش پول کار طاقت فرسایی بود و زمان زیادی را هم میگرفت و اگر میزان اسکناس و سکه بیش از حد بود درصد وجود خطا در شمارش بالا می رفت و ممکن بود دسته بندی هایی که انجام می شود به تعداد درستی در آن وجود نداشته باشد. زمانی که از بانگ تقاضای وجه نقد می کنیم یه بار این وجه نقد توسط متصدی بانک شماش می شود و هم توسط مشتری که بدون دستگاه پول شما مسلمأ زمان بسیاری را صرف می کرد اما امروزه با وجود دستگاه های پول شمار این کار سریعتر انجام می شود و کارمند بانک با قرار دادن پول در دستگاه پول شما به کارهای دیگر  می پردازد و در این بازه کارها پیش می رود.

دستگاه پول شمار همانطور که از نام آن مشخص است به شمارش پول می پردازد که این پول  می تواند اسکناس باشد یا سکه. شمارنده ها ممکن است صرفا مکانیکی باشند یا از قطعات الکترونیکی استفاده کنند. ماشین ها معمولا تعداد کل پول راحساب می کنند و یا تعداد بسته های مخصوص برای بسته بندی و ذخیره سازی را حساب می کنند. انواع مختلفی از پول شمارها در بازار وجود دارد که گذشته از اینکه شرکت های مختلفی آن ها را تولید می کنند از لحاظ عملکرد و ساختاری هم متفاوت هستند. برخی از این دستگاه های پول شمار معمولی ترین آن هاست و صرفأ پول ها را شمارش می کند. برخی از دستگاه های علاوه بر شمارش  پول و محاسبه تعداد اسکانس های شمارش شده مبلغ کل آن را نیز محاسبه می کنند. برخی دیگر دارای سنسور تعیین اندازه اسکناسی که قرار می دهیم هستند و متناسب با آن در چرخه شمارش قرار می گیرند. برخی از دستگاه ها علاوه بر شمارش پول دارای تستر اسکانس هم هستند که پول تقلبی را از اصل تشخیص می دهد. انواع پول شمارها برخی از پول شمار ها از فناوری اشعه ماورا بنفش (UV) و بعضی از فناوری سنسور جوهر مغناطیسی (MG) استفاده می کنند. به علت اینکه پول در طول روز در دست همگان جا به جا می شود با آلودگی همراه است و از این رو افرادی که دارای حساسیت های پوستی هستند دچار مشکل خواهند شد. برخی از دستگاه های پول شمار وجود دارند که دارای سیستم پاک سازی هستند و حتی می توان سایر اسناد را هم با آن پاک سازی کرد. دارا بودن فیلتر گرد و غبار در دستگاه های پول شمار باعث شده است که از پراکندگی گرد و غبار در محیط توسط شمارش وجه جلوگیری به عمل آید و همچنین از نفوذ گرد و غبار به داخل قطعات دستگاه نیز جلوگیری به عمل آید. همچنین برخی از پول شمارها وجو دارد که می توان سرعت شمارش را برای آن ها مشخص کرد که برای مثال در هر دقیقه چند برگه را شمارش کند.

برخی از دستگاه های پول شمار هستند که برای آن ها نحوه عملکرد و شمارش اسکناس را نو و کهنه بودن اسکناس مشخص می کند. برای مثال سرعت شمارش این نوع دستگاه ها برای اسکناس های استفاده شده کمتر است و زمان بیشتری را می برد چرا که اسکناس استفاده شده دارای چین چروک هستند و خب جای بیشتری را می گیرند و باید برای مثال در دو دوره اسکناس ها را قرار داد. برخی از این دستگاه ها قابلیت تشخیص اسکناس‌های نصفه و به هم چسبیده را دارا هستند. حتی می توان در برخی از دستگاه ها با استفاده از یک پیچ تنظیم کننده فاصله بین غلطک های انتقال اسکناس را برای شمارش اسکناس های چروک و یا با ضخامت های مختلف را تنظیم کرد. اغلب دستگاه های پول شمار به دلیل نیاز به انرژی بالا برای شمارش اسکناس با برق مستقیم کار می کنند. اما برخی از پول شمار هایی وجود دارند که مخصوصا فقط از باتری تغذیه می کنند. اما استفاده از این نوع پول شمارها توصیه نمی شود، زیرا کاهش سطح انرژی موجب اختلال در روند کار دستگاه پول شمار می شود. 

پول شمارها علاوه بر تفاوت در مشخصات فنی و نحوه کارکرد از نظر ساختاری نیز تفاوت هایی دارند که برای مثال می توان گفت دارای انواع ایستاده، رومیزی و… هستند که بنا به نیاز می توانید از یکی از مدل ها را انتخاب کنید. مدل ایستاده این دستگاه سایز بزرگ تری دارد و معمولا برای ادارات بزرگ، بانک ها و نهادها انتخاب می شود. پول شمارهای رومیزی ابعاد کوچک تری دارند و پول ها را به صورت آبشاری و از بالابه پایین یا ازچپ به راست می شمارند و معمولا برای مکان های کوچک مانند فروشگاها استفاده می شود. 

تعمیرات دستگاه پول شمار

خرابی های دستگاه پول شمار

از آنجایی که دستگاه پول شمار چون با مسایل و محاسبات مالی سر و کار دارد از این رو باید به خوبی کار کنند و کوچکترین خطا در کارکرد ان مشکلات بسیاری را به همراه خواهد داشت. از این رو باید همواره قبل از استفاده تمامی قسمت های چک شود که به خوبی کار می کند مخصوصأ سنسورهای آن. اما ممکن است در اثر کارکرد بسیار و عدم رسیدگی به آن برای مثال تمیز نکردن سنسورها با مشکلات و خرابی مواجه شود. از جمله خرابی هایی که برای دستگاه های پول شمار به وجود می آید می توان گفت که نمایشگر مربوط به نمایش تعداد اسکناس شمارش شده به خوبی کار نمی کند و نمایشگر یا کامل نشان نمی دهد یا در کل دیگر چیزی نمایش نمی دهد. غلطک شمارنده پول ها گاهأ گیر می کند و به خوبی شمارش نمی شود. در حین کار دستگاه از حرکت می ایستد. سنسورها به خوبی کار نمی کنند و بسیاری موارد دیگر که نشان از عدم کارایی درست دستگاه است. 

درصورت بروز خرابی در سیستم دستگاه پول شمار خود می توانید با واحد تعمیرات لوازم اداری مجتمع فنی الکترونیک تهران تما س حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید تا توسط متخصصین این مرکز عیب یابی و رفع شود.

آدرس» لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستانها میتوانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمتگزار مناسبی برای ایشان باشیم.
آدرس:تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
تلفن تماس:۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟