تعمیر ساندویچ ساز

همواره یکی از دغدغه های بشری خوردن غذا و طبخ آن بوده است. از زمانی که انسان فهمید می شود برخی مواد را با هم ترکیب کرد تا غذا درست شود تا به امروز روش های مختلفی را برای طبخ غذا پیش گرفته است. فراهم کردن مواد غذایی و طبخ آن با توجه به شرایط کنونی زندگی بشر همراه شده است و با توجه به نوع فعالیت و زمان اندکی که انسان دارد غذاها و روش های سریعی برای طبخ و استفاده از غذا ایجاد شده است تا در کمترین زمان ممکن بهترین را در دسترس داشته باشیم. از این رو  فست فودها ایجاد شده اند که انواع غذاها را در کمتر از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه طبخ و آماده سرو می کنند. 

ساندویچ-میکر-تک-صفحه

ساندویچ یکی از غذاهای سریع و خوش خوراک است که انواع محتلفی دارد و به شیوه های مختلفی هم تولید می شود. استفاده از این نوع عذا به حدی گسترش یافت که دستگاهی اختصاصأ به همین نام ایجاد شده است تا با استفاده از آن بتوان ساندویچی گرم و تازه درست کنیم و از آن لذت ببریم. ساندویچ ساز نام دستگاهی است که می توان توسط آن نه تنها ساندویچ های گرم داشت بلکه در طبخ برخی از مواد هم کمک می کند. ساندویچ ساز دارای اندازهه ای مختلفی است و بنا بر تعداد و نوع استفاده ما فرق می کند. برای مثال ساندویچ سازهایی وجود دارد که ۲ عدد ساندویچ با استفاده از نان تست می توانیم تهیه کنیم و برخی دیگر تعداد بیشتری. به طور معمول از نان های تست خشتی مانند برای استفاده از ساندویچ ساز استفاده می شود اما می توان از نان های دیگر با برش های خاص هم استفاده کرد. 

ساندویچ ساز دارای صفحه هایی است که نان روی آن قرار می گیرد و فرآیند آماده سازی انجام می گیرد. هنگام فرآیند پخت و تهیه ساندویچ در دستگاه بسته می شود و به واسطه فشار و شکلی که صفحه های ساندویج ساز دارد که در دور طرف آن است به نان شکل می دهد. علاوه بر استفاده برای تهیه ساندویچ می توان با استفاده از این دستگاه طبخ گریل را هم داشته باشیم که صفحه مخصوص به خود دارد که در دستگاه قرار داده می شود. استفاده از ساندویچ سازامکان تعویض صفحه های ساندویچ ساز بنا بر نوع کاربری ما از ویژگی های این دستگاه محسوب می شود. در مدل های پیشرفته تر صفحه های دیگر نیز وجود دارد که می توان با آن ها شیرینی درست کرد و دارای قالب های خاصی است. جنس این صفحات تفلون است. 

ساختار این دستگاه به این صورت است که این دستگاه با برق کار می کند و زمانی که به برق متصل است المنت های آن شروع به گرم شدن می کنند.ساندویچ ساز ها در هر دو طرف المنت دارند یعنی هم در قسمت پایینی که مواد درون آن قرار می گیرد و هم در قسمت بالایی که به عنوان درب می باشد المنت قرار داده شده است و به هر دو طرف مواد غذایی حرارت داده می شود پس نیازی برای جابجا یا پشت و رو کردن مواد غذایی نمی باشد. المنت ها در زیر صفحه های تفلون قرار دارد. از ویژگی های ساندویچ ساز این است که دارای ترموستات برای کنترل گرما است تا غذا نسوزد و بنابراین حرارت آن کنترل شده است فقط باید زمانبندی ما به صورتی باشد که فرآیند و زمان طبخ را فراموش نکنیم چرا که مدت زمان طولانی گذاشتن در دستگاه باعث می شود روند پخت چندین باز تکرار شود و این مسلمأ منجر به پختن بیش از حد و یا سوختن شود. در بعضی از این دستگاه ها فقط یک لامپ هشدار جهت پخت و آماده شدن غذا وجود دارد و با روشن نمودن دستگاه، لامپ نیز روشن می شود و وقتی حرارت سینی ها به اندازه مطلوب رسید لامپ نوسط ترموستات خاموش می شود و این نشانگر آماده شدن دستگاه برای قرار دادن مواد غذایی درون آن می باشد و در بعضی دیگر از ساندویچ سازها از دو لامپ با نور سبز و قرمز استفاده می شود که لامپ قرمز نشانه گر در حال آماده شدن و افزایش حرارت بوده و لامپ سبز نشانه گر این است که حرارت دستگاه به حد مطلوب رسیده و مواد را می توان درون آن قرار داد. 

یک ساندویچ یاز به طور کلی دارای قفل، سینی تست و گریل با روکش تفلون نچسب، بدنه، ضامن، دستگیره، پایه، نشانه گر برق ورودی دستگاه، نشانه گر کار دستگاه. کاربردهای ساندویچ سازبدنه دستگاه را از آلومینیوم خشک یا چدن می سازند تا در برابر حرارت مقاوم باشند. سینی ها یا صفحات درون ساندویچ ساز توسط ضامن هایی نگه داشته می شوند تا هنگام باز و بسته کردن دستگاه از جای خود تکان نخورند و هنگام نظافت و شستشو می توان با آزاد کردن ضامن ها سینی را از جای خود در آورد. همچنین در بیشتر دستگاه ها از چند مدل سینی استفاده می شود که دارای طرح های مختلف بوده و این طرح ها هنگام پختن روی مواد غذایی نیز می افتند. ساندویچ ساز ها دارای یک ترموستات غیر قابل تنظیم می باشند که در دسترس مصرف کننده نمی باشد و دمای تحت کنترل آن در یک درجه خاصتوسط کار خانه سازنده انتخاب شده است این ترموستات به عنوان سنسور معرفی می شود. برای اینکه جریان و حرارت دستگاه تحت کنترل بوده و از حد مجاز بیشتر نشود از یک فیوز حرارتی در مسیر جریان المنت ها استفاده می شود که در صورت افزایش جریان و حرارت بیشتر از حد مجاز ، فیوز قطع شده و دستگاه روشن نخواهد شد و باید تعویض گردد. در مدار این دستگاه از دو ترموستات استفاده شده است که یکی در صفحه پایینی و دیگری در صفحه بال قرار داده شده اند. ترموستاتی که در صفحه پایین قرار دارد کنترل برقی اصلی دستگاه را به عهده دارد و با قطع شدن آن برق هردو المنت قطع می شود ولی ترموستاتی که در صفحه بالای قرار دارد قطع کنترل المنت همان صفحه را به عهده دارد.

تعمیرات ساندویچ ساز

خرابی های دستگاه ساندویچ ساز:

از جمله مشکلاتی که برای دستگاه ساندویچ ساز بروز می کند می توان به روشن نشدن دستگاه، خاموش شدن در حین کار، المنت ها گرم نمی شوند، چراغ هشدار آن کار نمی کند، المنت ها بیش از حد داغ می شوند و بسیاری موارد دیگر.

در صورت بروز خرابی در دستگاه ساندویچ ساز خود می توانید با واحد تعمیرات لوازم خانگی مجتمع فنی الکترونیک تهران تماس حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید.

لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستان ها می توانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمت گزار مناسبی برای ایشان باشیم.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس»تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

 

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟