تعمیرات لپ تاپ Toshiba

پیشرفت علم و تکنولوژی این روزها به حدی است که می توان گفت روزانه خبر جدیدی از فناوری های نوین در هر زمینه به گوشی ما می رسد و روزی نیست که از کشف راه جدید برای مثال درمان بیماری یا اختراع دستگاهی که برخی از کارهای روزانه ما را سرعت ببخشید مطلع نشویم. بسیاری از این اخبار را از طریق اخبار تلویزیون یا رادیو یا نشریات متوجه می شویم اما همانطور که گفته شد پیشرفت علم و تکنولوژی به قدری شده است که خبرها سریعأ منشتر می شود و منتظر نمی مانند که تا از اخبار در ساعت مشخصی پخش شود. این گونه اخبار سریع را می توان از فضای مجازی دریافت کرد. استفاده از فضای مجازی و دنیای شگفت انگیز اینترنت نیاز به ابزاری دارد که امروزه در اختیار ما است.

استفاده-از-تلویزیون

تا قبل از ورود گوشی های تلفن همراه هوشمند، استفاده از اینترنت توسط کامپیوترهای شخصی و بعد از آن لپ تاپ ها میسر بود بعده ها با ورود گوشی های تلفن همراهی که امکان اتصال به اینترنت داشتند و نیز تبلت ها این ابزار هم به جمع ابزار اتصال به اینترنت اضافه شدند. اما لپ تاپ ها را می توان عضوی خاص در این بین دانست چرا که قابلیت هایی دارد که گوشی های تلفن همراه و کامپیوترها شخصی یا همان PC ندارند. اینکه قابل حمل هستند و قابلیت های استفاده بسیاری نسبت به گوشی ها دارند چرا که بعضأ برنامه هایی نیاز هست که داشته باشیم و در گوشی ها در حال حاضر پشتیبانی نمی شوند. از این رو لپ تاپ ها گزینه مناسبی هستند. 

در تعریف لپ تاپ ها می توان گفت که کامپیوتر شخصی قابل حمل و جمع و جور با قابلیت های مشابه که به عنوان یک کامپیوتر رومیزی می توان از آن استفاده کرد. رایانه های لپ تاپ دارای یک طراحی L شکل هستند و بسته شدن و خم شدن صفحه نمایش آن را برای حمل و نقل آسان دستگاه آسان تر می کند. ویژگی اصلی که کاربران را به لپ تاپ ها بر روی دسکتاپ جذب می کند قابلیت حمل آنها است. کامپیوترهای لپ تاپ برای کاربران توانایی اجرا و استفاده از دستگاه را با استفاده از باتری داخلی یا یک آداپتور برق خارجی فراهم می کنند. last-laptopاندازه لپ تاپ ها از زمان معرفی آنها در سال ۱۹۷۹ به طور چشمگیری کاهش یافته است. لپ تاپ ها معمولا از رایانه های شخصی استاندارد گران تر هستند و به عنوان رایانه های شخصی ثابت استفاده نمی شوند.

تجربه محاسبات شما متشکل از تعامل با سخت افزار و نرم افزار است. سخت افزار تمام تجهیزات کامپیوتری ملموس لپ تاپ شما شامل هارد دیسک، صفحه کلید و پد لمسی برای اشاره و کلیک بر روی موارد روی صفحه است. نرم افزار چیزی است که کار سخت افزار را انجام می دهد یا به شما اجازه می دهد چیزهایی را انجام دهید مانند نوشتن اسناد با مایکروسافت ورد و یا بازی. سخت افزار را به عنوان تلویزیون خود تصور کنید و از نرم افزار به عنوان نمایشی که نشان می دهد و شما در آن تماشا می کنید تصور کنید.

سخت افزار در لپ تاپ شما متشکل از:

  • واحد پردازش مرکزی (CPU)، که بسیار کوچک است و از تکنولوژی بسیار پیشرفته تراشه نیمه هادی (مدار مجتمع) بهره مند است که به عنوان مغز کامپیوتر شما عمل می کند.
  • یک مانیتور که تصاویر روی صفحه نمایش خود را شبیه نمایشگرهای صفحه نمایش تلویزیون نشان می دهد.
  • صفحه کلید، شبیه به صفحه کلید ماشین چاپگر است.
  • یک پد لمسی، که شما با استفاده از آن می توانید دستورالعمل هایی را به رایانه خود منتقل کنید.
  • وب کم و بلندگوها، و احتمالا یک میکروفون، احتمالا در لپ تاپ شما ساخته شده.
  • پورت ها یا ورودی ها برای اتصال لوازم جانبی مانند چاپگر یا اسکنر. لپ تاپ شما دارای شکاف هایی است که در آن لوازم جانبی مختلف را متصل می کنید (سخت افزار اضافی).last-laptop
  • و بسیاری لوازم دیگر که علاوه بر این لوازم سخت افزاری برنامه ها و نرم افزارهایی بر روی سیستم شما نصب می شود که گذشته از اینکه برخی از این نرم افزارها و برنامه ها عمومی هستند مانند مایکروسافت آفیس، برنامه های دیگری نیز می توانید متناسب با نوع کاربری و شغلی که دارید بر روی آن نصب کنید که در تمامی این موارد باید سیستم سخت افزار شما قابلیت اجرای آن را داشته باشد برای مثال اگر شما تمایل دارید که روی سیستم خود انواع بازی های رایانه ای را نصب کنید باید حتمأ کارت گرافیک بالا داشته باشید و نیز درایورهای آن نصب شده باشد.

لپ تاپ های بسیاری وجود دارند که توسط شرکت های مختلف و شناخته شده تولید می شوند و هر کدام بر اساس نوع و ویژگی ای که دارند دسته بندی می شوند که برای کاربری ای که مد نظر ما است مناسب باشد. از جمله شرکت های تولید کننده لپ تاپ توشیبا (Toshiba) می باشد که نام شناخته شده ای است. توشیبا شرکت خوشه‌ای ژاپنی و چندملیتی است، که در حوزه‌های تجهیزات ارتباطاتی،قطعات الکترونیکی، سیستم‌های برق، زیرساخت‌های شهری و صنعتی، لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی، لوازم اداری و دفتری، ابزارهای روشنایی،تجهیزات نورپردازی و نیز ارائه خدمات لجیستیک فعالیت می‌نماید.

تعمیرات-لپ-تاپ-توشیبا

خرابی های لپ تاپ توشیبا

لپ تاپ ها از جمله دستگاه های پر کاربرد هستند که شرایط نگهداری خاصی را دارند تا عمر مفید داشته باشند و بتوان حداکثر استفاده را از آن کرد. یکی از مهمترین احزای لپ تاپ ها هارد آن می باشد که تمامی اطلاعات ما در آن ذخیره می شود و باید مراقب بود که سیستم ما ضربه و آسیب نبیند چرا که اگر سیستم ما روشن باشد و درحال فعالیت باشد تکان های شدید و ضربه باعث می شود که بعضأ هارد آسیب ببیند چون به شدت در حال خوانده شدن است و یا سرعت بالا در حال چرخیدن و خواندن اطلاعات از روی دیسک می باشد و این ضربه های ناگهانی به آن آسیب می زند حتی بعد از خاموش شدن سیستم بهتر است چند لحظه تأمل کنید و بعد سیستم خود را حرکت دهید. ممکن است صفحه نمایش لپ تاپ در حین کار سیاه شود و چیزی مشخص نشود. باز و بست کردن های مداوم لپ تاپ یکی از دلایل قطع شدن کابل های داخلی دستگاه است و در نتیجه باعث سیاه ماندن صفحه ی نمایشگر لپ تاپ می شوند. از دیگر دلایلی که باعث سیاه شدن صفحه لب تاب می شود سوختگی پیکسل ها است که در دو صورت تک نقطه ای و یا سیاهی کامل صفحه رخ می دهد. در صورتی که تنها بعضی از نقاط نمایشگر لپ تاپ سیاه بود می توانید از بروز این مشکل اطمینان داشته باشید. خراب بودن پاور، عدم شارژ لپ تاپ ، اتصالی داشتن صفحه نمایش و … از دیگر دلایل بروز این اختلال می باشد. در مواردی نیز مشکل بایوس لپ تاپ منجر به روشتن نشدن صفحه نمایش لپ تاپ می شود و بسیاری از موارد دیگر.

در صورت بروز خرابی در سیستم لپ تاپ خود می توانید با واحد تعمیرات لپ تاپ مجتمع فنی الکترونیک تهران تماس حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس»تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟