تعمیر ماوس گیمینگ و ماوس حرفه ای مهندسی

تعمیر ماوس در الکترونیک تهران بصورت کاملاً حرفه ای انجام میپذیرد.

یکی از لوازم جانبی که همراه کامپیوتر است ماوس یا موشواره هست که استفاده از آن کار را برای اجرای برنامه ها آسان تر کرده است. یک ماوس خوب و سریع و اینکه از نظر ظاهری به اصطلاح در دست خوب بنشیند مورد توجه همه هست. از این رو کسانی که زیاد با ماوس کار می کنند مانند طراحان باید این ماوس به خوبی طراحی شده باشد تا خستگی ناشی از استفاده زیاد از آن کمتر احساس شود و به ساختار دست آسیب نرساند. اما خود ماوس هم باید از نظر کیفیت در درجه بالایی قرار داشته باشد تا در دراز مدت و استفاده طولانی مدت آسیب نبیند. دسته بندی هایی برای ماوس ها وجود دارد که شامل ماوس معمولی، گیمینگ و حرفه ای مهندسی است. در این مقاله می خواهیم در مورد ماوس های گیمینگ و مهندسی بپردازیم.

gaming-mouse-spread

ماوس بازی یا گیمینگ عمدتاً یک ماوس دسکتاپ با قابلیت های اضافی است تا آن را برای بازی رایانه ای و برنامه نویسی با شدت بالا مناسب سازد. این توابع اغلب شامل دکمه های قابل برنامه ریزی، حساسیت بالاتر، وزن قابل تنظیم و زمان پاسخ سریع تر هستند. این ویژگی ها به ماوس اجازه می دهد تا بهتر کار کنند، این قبیل ماوس ها واکنش سریعتری را برای کاربران و حرکات راحت تر انجام می دهد. همانطور که می توانید تصور کنید یک ماوس بازی بهتر از ماوس استاندارد است که با کامپیوتر خانگی همراه است. اگر چه از لحاظ فنی، همان کارها را انجام می دهند، یک ماوس بازی یا گیمینگ همه چیز را به سطح بالایی از دقت انجام می دهد و معمولا بیشتر از لحاظ ارگونومی طراحی شده است. به طور کلی، یک ماوس بازی در ارائه ردیابی و کنترل بهتر و دقیق تر از ماوس های معمولی نوری خواهد بود. در اینجا یک لیست از برخی از اصطلاحاتی که ممکن است با آن رو به رو شوید را توضیح می دهیم.

DPI
 (Dots per inch) نقطه در اینچ – این به حساسیت ماوس مربوط می شود. هنگامی که ماوس خود را حرکت می دهید، تشخیص می دهد که چقدر شما ماوس را انتقال داده اید، و مطابق با مکان نما است. اساسا، هر چه DPI بالاتر باشد، با حرکت کمتر دست خود  ماوس بیشتر حرکت می کند. تنظیمات پایین DPI برای کنترل دقیق، مانند عکسبرداری نزدیک یا کار کردن در سطح پیکسل فوق العاده خوب در سوئیت های ویرایش عکس مناسب است. تنظیمات DPI بالاتر برای حرکات سریع مفیدتر است مانند نمایشگرهای shoot-em-up یا command. آنها همچنین می توانند در صورتی که شما دارای یک یا چند مانیتور بزرگ در وضوح بالا هستید عالی باشند.  با یک DPI بالا، شما به راحتی بدون اینکه مچ دست خود را زیاد حرکت دهید می توانید از یه طرف به طرف دیگر صفحه بروید. ماوس معمولی نوری معمولا در ۸۰۰DPI کار می کند. ماوس های بازی ها تمایل به ارائه طیف وسیعی از تنظیمات DPI را دارند که از ۱۰۰DPI تا سطح ۸۰۰۰ می باشد. ماوس های بازی معمولا با استفاده از یک دکمه به کاربر اجازه می دهد تا تنظیمات DPI را تغییر دهد. به این معنی که شما می توانید از یک حالت به حالت دیگر به سرعت بروید. 
دکمه های قابل برنامه ریزی
ماوس های با سرعتی بالا اغلب دارای دکمه های قابل برنامه ریزی هستند که اجازه دسترسی سریع به عملکردها یا اقدامات خاص را می دهند که به عنوان یک ماکرو شناخته می شوند. فشار دادن یکی از این دکمه ها به طور موثری جایگزین یک سری از کلید های پیچیده است که به کاربر اجازه بازی آسان تر را می دهد.gaming-mouse-buttons-11-534x208
شتاب
شتاب بر توانایی ماوس برای حرکت سریعتر بر اساس سرعت حرکت شما تاثیر می گذارد. برای مثال، حرکت یک اینچ در یک ثانیه، مکان نما به ۵۰۰ پیکسل میرسد. با شتاب، حرکت یک اینچ در نیم ثانیه، مکان نما می تواند ۱۰۰۰ پیکسل حرکت کند. شتاب در نیروهای G بیان می شود. یک G برابر ۹٫۸ متر در ثانیه است.
سیمی / بی سیم
مانند ماوس های دسکتاپ شما، انواع ماوس های بازی نیز با گزینه Wired / Wireless  (سیمی / بی سیم) همراه است.
نرخ نمونه برداری/زمان پاسخ
نرخ نمونه برداری به این است که چقدر ماوس به دنبال ورود و ارسال گزارش است،هرچه این میزان نرخ بیشتر باشد پاسخگویی ماوس نیز بیشتر خواهد بود. این کاهش فاصله بین هر انتقال باعث می شود مکان نما به صورت صاف و دقیق تر روی صفحه نمایش ظاهر شود. نرخ نمونه برداری در هرتز (هرتز) اندازه گیری می شود. ماوس های استاندارد دسکتاپ معمولا ۱۲۵Hz هستند. گیمرها معمولا نیاز به نرخ بالاتر ۲۵۰Hz، ۵۰۰Hz یا ۱۰۰۰Hz دارند.
سنسورها
در حال حاضر نوع لیزری نسبت به نوری برنده است. سنسورهای نوری در حال حاضر در حال غیر متداول شدن هستند، زیرا همتایان لیزری دقیق تر هستند و زمان پاسخ سریعتری دارند. به احتمال زیاد سنسورهای لیزری را در اکثر ماوس ها پیدا خواهید کرد، اما طرفداران اپتیک (نوری) همچنان وجود دارندماوس حرفه ای
وزن قابل تنظیم
وزن یک ماوس می تواند برای گیمر ها بسیار مهم باشد، بعضی ها مانند یک دستگاه سنگین سنتی هستند که دیگران ترجیح می دهند چیزی سبک و نازک داشته باشند.

طراحی و راحتی
ماوس چقدر راحت می تواند بر نحوه بازی شما تاثیر بگذارد و ماوس ها می توانند کاملا متفاوت با شکل و اندازه متفاوت باشند. اکثر ماوس ها “Ergonomically Designed” هستند، با این حال سطح راحتی برای افراد مختلف بسیار متفاوت است، بنابراین قبل از اینکه شما به یک نام تجاری یا شکل توجه کنید، چند سبک را امتحان کنید. اگر ساعت ها در حال استفاده از چیزی هستید، بهتر است از آن استفاده کنید.
تعمیرات ماوس گیمینگ و حرفه ای
خرابی های ماوس حرفه ای و گیمینگ
از انجایی که این قبیل ماوس ها بسیار استفاده می شود و ساعت استفاده از آن ها بسیار طولانی است، برای این قبیل ماوس ها طراحی های خاصی در نظر گرفته شده است که طول عمر بیشتری داشته باشند. اما بعضأ ممکن است بر اثر اشتباهی و یا ضربه ای آسیب ببیند. ممکن است دکمه های آن از کار بیافتد،
  • ماوس کار نکند ,
  • ماوس به سیستم وصل نشود
  • جهت نمای موس کار نکند
  • قطعی سیم داشته باشد
  • لیزر کار نکند
  • کلاً روشن نشود
  • قطع و وصلی داشته باشد
  • کلیک بکند ولی حرکت نکند
  • کلیک راست یا چپ ایراد داشته باشد
  • دبل کلیک بکند
  • و… که تمام این وارد در الکترونیک تهران قابل حل میباشد.

در مجتمع فنی الکترونیک تهران برندهای زیر قابل تعمیر میباشند

  1. ریزر Razer
  2. ای فورتک A4tech
  3. شیائومی xiaomi
  4. استیل سریز steelseries
  5. فراسو farasoo
  6. ایسوس Asus
  7. لوجیتک Logitech
  8. رپو Rapoo
  9. گرین Green
  10. جنیوس Genius
  11. ام اس آی Msi
  12. کولرمستر coolermaster
  13. رد دراگون Red dragon
  14. زیلوتس   zilotes
  15. گلوریس Glorious

و…در این مرکز توسط متخصصین حرفه ای انجام میپذیرد.

یا قطعی در مدار به وجود آید و بسیاری موارد دیگر.
در صورت بروز خرابی در سیستم ماوس حرفه ای و گیمینگ خود میت واندی با واحد تعمیارت تجهیزات کامپیوتر مجتمع فنی الکترونیک تهران تماس حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید تا توسط متخصصین این مرکز عیب یابی و رفع شود.

لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستان ها می توانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمت گزار مناسبی برای ایشان باشیم. 
تلفن تماس:  ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱
آدرس»تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟