تعمیر مخلوط کن

ما اگر نگاهی به آشپزخانه خود بیاندازیم لوازم مختلفی را می بینیم که در آنجا وجود دارد و از آن ها استفاده می کنیم. هر کدام از آن ها کاری را بر عهده دارند که می توان سریعتر و بهتر انجام داد. برای مثال مخلوط کن که همانطور که از نام آن مشخص است برای مخلوط کردن مواد غذایی استفاده می شود. مخلوط کن با ساز و کاری که دارن و تنطیماتی که در آن وجود دارد این امکان را به ما می دهد تا مشخص کنیم مواد تا چد حد و با چه سرعتی مخلوط شوند.

یکی از مسائلی که در این رابطه باید یادآور شد این است که معمولا همزن برقی با مخلوط کن اشتباه گرفته می شود. همزن برقی را می توان وسیله ای گفت که در مخلوط کردن بعضی مواد غذایی و در سرعت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. ما می توانیم از این وسیله برای درست کردن خمیر نان، کیک و شیرینی، بستنی، مخلوط کردن آرد و کره، زدن تخم مرغ، هم زدن خامه و کارهایی از این دست استفاده کنیم که همانطور که قبلا عنوان شد بیشتر مربوط  به کارهای شیرینی پزی و کیک پزی است. طرز کار همزن برقی تفاوت بسیاری با مخلوط کن دارد. همزن برقی معمولا سرعت بسیار پایین تری نسبت به مخلوط کن در مخلوط کردن مواد غذایی داشته و دارای سرعت های مختلفی نیز هست. از دیگر نقاط تفاوت این دو وسیله نیز می توان به آن اشاره کرد که شما در مخلوط کن با تیغه هایی برای بریدن و خرد کردن مواد رو به رو می شوید. این در صورتی است که همزن برقی چنین چیزی را ندارد.

برخی نیز مخلوط کن را با غذاساز اشتباه می گیرند. غذاسازها برای زمانی که مهمانی دارید بسیار مفید و کار راه انداز هستند. نکته ای که وجود دارد این است که نمی شود از خردکن و یا مخلوط کن به جای غذاساز استفاده کرد. خرد کردن، ورقه کردن، آسیاب کردن، پوره کردن، مخلوط کردن و … همه از وظایف اصلی غذاساز ها هستند.
ممکن است فکر کنید که گاهی به جای غذاساز از مخلوط کن ها استفاده کنید . این کار اشتباه است زیرا مخلوط کن برای مواد غذایی با بافت نرم کاربرد دارد . پس طبیعتا نمی توان مواد غذایی با بافت سخت مثل سیب زمینی را با مخلوط کن خرد کرد. تیغه های متفاوت غذاساز ها امکان انجام طیف وسیعی از فعالیت ها را به ما می دهد. در حالی که مخلوط کن فقط دارای یک تیغه ثابت است و نمی تواند خیلی از خواسته ها را برآورده سازد.

بنابراین مخلوط کن را می توان وسیله ای دانست که بیشتر برای خرد کردن و قطعه قطعه کردن مواد مورد استفاده قرار می گیرد و با استفاده از آن می توان میوه ها، سبزیجات، گوشت و … را به تکه هایی با اندازه های دلخواد خورد کرد و مورد استفاده قرار داد. مخلوط کن های چند کاره دارای پارچ مخصوص به خود از جنس پلاستیک مقاوم با بدنه شفاف مدرج و ظرفیت ۱ لیتر هستند. تیغه داخلی مخلوط کن از جنس استیل ضد زنگ مرغوب بوده و یک فیلتر داخلی نیز درون آن تعبیه شده که براحتی قابل جداسازی و شستشو می باشد، فیلتر مربوط به آبمیوه گیر آن نیز از جنس استیل ضد زنگ مرغوب بوده و همراه با آن یک دسته فشاری برای هدایت تکه های میوه وجود دارد. در برخی از مخلوط کن ها توسط قسمت شکرریز درب می توان مواد را هنگام کار به مخلوط درون پارچ اضافه کرد. برخی از این مخلوط کن ها مجهز به مدار محافظ بوده که در صورت قفل شدن در اثر اضافه بار باید دستگاه را خاموش کرد و مواد درون پارچ را کم نموده و کلید اتصال کوتاه زیر بدنه را فشار داده و دوباره دستگاه را روشن کرد.

اما یک مخلوط کن از چه اجزایی تشکیل شده است. یک مخلوط کن به طور کلی از اجزای زیر تشکیل شده است:

  • تیغه آسیاب: تیغه آسیاب شامل دو نیم تیغه است که فقط یک طرف آن تیز و برنده است.
  • ظرف نگه دارنده مواد: این کاسه مواد آسیاب شده را در خود نگه داری می کند و زیر تیغه، روی بدنه دستگاه، قرار می گیرد.
  • قسمت آب پرتقال گیری: (در برخی مخلوط کن ها وجود دارد) که دارای سری مربوط به آب مرکبات گیری است.
  • بدنه اصلی دستگاه که موتور محرک در آن قرار دارد و دگمه ای که زیر دسته مخلوط کن آن قرار می گیرد. وظیفه آن به حرکت درآوردن تیغه است به منظور عملیات خرد کردن یا مخلوط کردن مواد می باشد. دور موتور حدود ۱۲۰۰۰ دور در دقیقه و سرعت تیغه نیز همان سرعت محور موتور است. این دستگاه باید به صورت لحظه ای حدود ۳ ثانیه روشن و استفاده شود تا نسوزد.
  • ترمینال: ترمینال محل اتصال سیم های رابط است و از جنس پلاستیکی است.
  • کابل رابط: کابل رابط که از نوع ۲×۰٫۷۵ یا ۲×۱ می باشد از نوع افشان است.
  • دو شاخه: برای اتصال کابل رابط دستگاه به پریز از دوشاخه استفاده می شود.

کار با مخلوط کن هم نیازمند رعایت نکات ایمنی است تا بتوان به خوبی از آن استفاده کرد و طول عمر بالایی داشته باشد. برای مثال نباید برای مدت طولانی موتور آن روشن باشد و باید حداکثر بعد ۱ ال ۲ دقیقه خاموش و مجدد فرآیند را انجام داد. مواد سخت و با حجم بالا هم نباید در مخلوط ریخت و … موارد دیگر.

خرابی های مخلوط کن

از جمله مشکلاتی که ممکن است برای مخلوط کن ها به وجود آید می توان به این موارد اشاره کرد: دستگاه اصلا کار نمی کند، موتور دستگاه مانند گذشته به صورت عادی کار نمی کند و همراه با صدا هست، دکمه ها کار نمی کنند، تیغه ها به خوبی نمی چرخند و گیر می کنند و بسیاری موارد دیگر که نشان دهنده وجود خرابی و مشکل در سیستم مخلوط کن هست. در صورتی که مخلوط کن شما با مشکل مواجه شده است می توانید با واحد تعمیرات این مرکز تماس حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید تا توسط متخصصین این مرکز عیب یابی و رفع شود. 

لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستان ها می توانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمت گزار مناسبی برای ایشان باشیم.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱ 

آدرس» تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟