تعمیر آبمیوه گیری

به خوبی ثابت شده است که افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات برای بدن مناسب است. بررسی آزمایش ها نشان داده است که خوردن پنج وعده وعده میوه و سبزی در روز می تواند خطر ابتلا به سکته را با ۲۶ درصد کاهش دهد و همچنین خطر مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی عروقی را کاهش دهد. یک مطالعه انجام شده در کانتی کینگ نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها در آب میوه ها و سبزیجات ممکن است نقش مهمی در تأخیر شروع بیماری آلزایمر داشته باشند. هر چه بیشتر میوه ها و سبزیجات مصرف شود، این منافع بیشتر به بدن می رسد! اما برای برخی از افراد  مشکل است که پنج وعده ذر روز یا بیشتر مصرف کنند. استفاده از آب آن ها یا مخلوط کردن میوه ها و سبزیجات به صورت اسموتی می تواند یک راه آسان برای دریافت خدمات روزانه خود باشد.

یکی از لوازمی که می توان گفت در آشپرخانه هر خانه ای وجود دارد آبمیوه گیری است که با استفاده از آن می توان آب انواع میوه و سبزیجات را گرفت و در فصول مختلف سال استفاده کرد. صورت معمولی این وسیله که از آن استفاده می کنیم در خانه ها وجود دارد چون استفاده مداوم و همیشگی نمی شود. اما نمونه پرکاربرد و صنعتی آن در کافی شاپ ها و مغازه های فروش آب میوه وجود دارد.

بعضأ مخلوط کن را با آبمیوه گیری اشتباه می گیرند. اما این دور تفاوت هایی دارند که منجر می شود که آن ها را از هم تمیز دهیم. مخلوط کن ها و آبمیوه گیری ها دو دستگاه بسیار متفاوت هستند که دو هدف کاملا متفاوت دارند. بله، آنها هر دو میوه و سبزیجات خوشمزه را به یک نوشیدنی خوشمزه و مغذی تبدیل می کنند، اما نتیجه نهایی همیشه یکسان نیست. آبمیوه گیری فیبر را از بقیه میوه ها یا سبزیجات جدا می کند. این فقط آب میوه و سبزیجات را برای نوشیدن آماده می کند. فیبر باقی مانده درو ریخته می شود. این بدان معنی است که شما می توانید تعداد میوه یا سبزیجات بیشتری را در یک فنجان بریزید و تمام ویتامین ها و مواد مغذی خود را در یک شکل مغذی و قابل هضم استفاده کنید. اما در مورد مخلوط کن ها، مخلوط کن تمام میوه ها یا سبزی ها را شامل می شود، از جمله فیبر. این باعث می شود یک نوشیدنی حجیم (معمولا به نام اسموتی) که طول می کشد برای هضم در اختیار داشته باشید. شما هنوز هم تمام مواد مغذی را دریافت می کنید، اما آنها به آرامی آزاد می شوند. این اشتهای شما را رفع می کند و شما برای مدت طولانی احساس سیری بیشتری می کنید. 

دو نوع کلی آبمیوه گیری می توان گفت وجود دارد، مدل سانتریفیوژ یا گریز از مرکز و مدل معمولی. در مدل گریز از مرکز آبمیوه گیری با استفاده از یک تیغه برش تخت در پایین یک سوپاپ به سرعت در حال چرخش کار می کنند. این نیرو، آب را از خمیر (فیبر) از طریق سوراخ های کوچک در سیلندر آبمیوه گیری جدا می کند. آنها پر سر و صدا هستند، سرعت چرخش بالا باعث ایجاد گرما زیادی می شود که مواد مغذی حیاتی را از بین می برد و اغلب در طول فرآیند آب وهوایی اغتشاش می کنند بنابراین استفاده مدام از آن ها خوب نیست.اما این دستگاه به طور کلی به چه شکل کار می کند؟ با رسیدن برق به موتور، روتور قفسی با سرعت زیاد شروع به چرخش می کند و صفحه برش را نیز با خود می چرخاند. با ریختن میوه به داخل قیف مخصوص، سرعت زیاد صفحه برش میوه را کاملأ خرد می کند و آب میوه بر اثر نیروی گریز از مرکز به جداره های بیرونی محفظه برخورد می کند و از آن جا به سمت خروجی هدایت می شود و شما می توانید از آب میوه استفاده کنید. به این ترتیب، پس از مدت اندکی، مقدار فراوانی آبمیوه تهیه خواهد شد. امروزه اغلب مانند گذشته آبمیوه گیری به تنهایی وجود ندارد بلکه بخشی از یک دستگاه محسوب می شود که شما فقط کافیست ظرف مربوطه را جایگزین کنید و فقط با تغییر ظرف و نوع تیغه ای که در آن وجود دارد کارهای متفاوت انجام می شود. اما یک آبمیوه گیری به طور کلی از این اجزا تشکیل شده است: اهرم فشارنده ، درپوش یا مخزن ، صافی یا توری ، ظرف یا مخزن ، در پوش دهانه ، کلاهک صفحه برنده ، صفحه برنده ، کلاهک لاستیکی ، محفظه موتور ، گیرهA و گیره B، صفحه کلید ، کلید ، دیود ، زغال کربنی خازن ، پیچ موتور پایینی ، سیم رابط ، صفحه پایینی دستگاه ، صفحع مشخصات ، برس تمیز کننده ، ظرف شیشه‌ای یا بلوری ، تیغه برنده ، حلقه بالا رونده ، متصل کننده بالایی ، پیچ و مهره و واشر. معمولا قدرت دستگاه های آب میوه گیری حداقل از ۶۰۰ وات شروع می شود و مدل های قوی تر تا۱۵۰۰ وات قدرت دارند.  برخی از دستگاه ها تیغه هایی از جنس فولاد و برخی از جنس پلاستیک و برخی از جنس تیتانیوم دارند. تیغه های فولادی و تیتانیومی بهترین و با دوام ترین نوع تیغه  هستند.

خرابی های آبمیوه گیری

آبمیوه گیری از جمله لوازمی است که می توان گفت استفاده روزانه در خانه ها از آن نمی شود و این موضوع باعث می شود که کمتر دچار خرابی شود و عمر بیشتری داشته باشد. اما این دلیل بر این نمی شود که زود خراب نشود چرا که ممکن است همان بار اول بدون رعایت نکات از آن استفاده شود و از این رو  با خرابی و مشکل مواجه شود. از جمله استفاده های نادرست که می توان نام برد این است که به طور مداوم و بدون مکث دستگاه روشن باشد و حجم زیادی بیش از حجم مجاز به دستگاه میوه وارد کنیم و یا میوه ای که استفاده می کنیم دارای جرم سختی باشد که تیغه نتواند آن را خرد کند و بسیاری موارد دیگر. کار نکردن دکمه های خاموش و روشن و تغییر دور چرخش، نچرخیدن موتور، لرزش بیش از اندازه، صدای نا متعارف و … از جمله مواردی است که می توان نام برد که دستگاه آبمیوه گیری با مشکل مواجه شده است. 

در صورت بروز خرابی در سیستم دستگاه آبمیوه گیری خود می توانید با واحد تعمیرات لوازم خانگی مجتمع فنی الکترونیک تهران تماس حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید تا توسط متخصصین این مرکز عیب یابی و رفع شود. 

لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستان ها می توانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمت گزار مناسبی برای ایشان باشیم.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

آدرس»تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟