تعمیر دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته (تلویزیون مدار بسته) (CCTV (closed-circuit television)) یک سیستم تلویزیون است که در آن سیگنال ها به صورت عمومی توزیع نمی شوند اما تحت نظارت هستند، در درجه اول برای اهداف نظارتی و امنیتی. دوربین مدار بسته به قرار دادن استراتژیک دوربین ها و مشاهده ورودی دوربین در مانیتورها در جایی متکی است. از آنجا که دوربین ها با مانیتورها و / یا ضبط های ویدئویی در ارتباط با کابل های کواکسیال خصوصی اجرا می شوند یا ارتباطات ارتباطی بی سیم، آنها نامگذاری “مدار بسته” را به دست می دهند تا نشان دهند که دسترسی به محتوا آنها تنها توسط کسانی طراحی می شود که بتوانند آن را ببینند.

cctv-camera-sri-lanka

اولین سیستم دوربین مدار بسته توسط شرکت زیمنس در سال ۱۹۴۲ در آلمان برای نظارت بر پرتاب راکت ها در طی جنگ تأسیس شد. اولین نسخه تجاری سیستم CCTV در سال ۱۹۴۹ در ایالات متحده آمریکا ظاهر شد. در ابتدا، امکان ضبط تصاویر وجود نداشت، اما فقط برای نظارت زنده برای اتفاقاتی که نزدیک به دوربین ها رخ می داد مورد استفاده بود، چندین سال بعد در دهه ۱۹۷۰، نوارهای ضبط کننده های آنالوگ  که به تازگی محبوب و عمومی شده بودند و می توانستند در سیستم استفاده شود، مورد استفاده واقع شد..

سیستم های قدیمی تر دوربین مدار بسته از مانیتورهای سیاه و سفید کوچک وبا رزولوشن کم با قابلیت های تعاملی استفاده می کردند. صفحه نمایش های مدرن CCTV می تواند رنگی و نمایشگر با رزولوشن بالا باشد و می تواند شامل قابلیت افزایش زوم در یک عکس یا ردیابی چیزی (یا کسی) در میان ویژگی های خود باشد. قابلیت صحبت دوربین مداربسته به یک نظارت کننده اجازه می دهد با افراد در محدوده بلندگوهای مرتبط با دوربین صحبت کند. دوربین مدار بسته معمولا برای مقاصد مختلف استفاده می شود، از جمله: 

  • حفظ محیط اطراف در مناطق و تأسیسات محرمانه و امن.
    مشاهده رفتار زندانیان زندانی و بیماران بالقوه خطرناک در مراکز پزشکی.
    نظارت بر ترافیک
    نظارت بر مکان هایی که برای یک انسان خطرناک هستند، برای مثال محیط های بسیار رادیو اکتیو یا محیط های سمی.
    ساختمان و امنیت محل.
    گرفتن یک سابقه بصری از فعالیت ها در شرایطی که لازم است کنترل و دسترسی برای حفظ امنیت داشت (مثلا در عملیات برش یا مرتب سازی الماس؛ در بانک ها یا فرودگاه ها).نظارت با دوربین های مداربسته

دوربین مدار بسته در همه موارد از ترافیک (و فروش بلیط اتوماتیک) تا مشاهده مناطق یا محله های جرم و جنایت در حال افزایش استفاده در اجرای قانون است. چنین استفاده از تکنولوژی های CCTV موجب نگرانی های مربوط به حفظ حریم خصوصی در بسیاری از نقاط جهان شده است، به ویژه در مناطقی که در انگلستان و اروپا اتفاق می افتد و در آن به طور معمول بخشی از روند پلیس است. 

اگر شما دوربین های امنیتی را در محیط هایی نظیر مراکز، مغازه ها، مدارس، کسب و کارها یا مکان های دیگر نصب می کنید و کابل ها را از هر یک از دوربین ها به مرکز ضبط و نظارت برمی گردانید، شما می توانید تلویزیون مدار بسته (CCTV) خود را که می تواند فیلم های مدارک از دوربین ها را ضبط کنید. در ابتدا سیستم های دوربین مدار بسته نمی توانستند از راه دور نظارت شوند، اپراتورهای دوربین مدار بسته مجبور بودند همیشه با توجه به برخی پروتکل های امنیتی، به صفحه نمایش برای چیزی مشکوک نگاه کنند.

سیستم های آنالوگ چگونه کار می کنند
مفهوم سیستم های آنالوگ سنتی دوربین های مدار بسته بسیار ساده است، دوربین باید به طور مستقیم به یک مانیتور از طریق کابل های کواکسیال متصل شود که سیگنال آنالوگ را حمل می کنند.

دوربین مدار بسته آنالوگ سنتی
اولین دوربین های دوربین مدار بسته آنالوگ با وضوح بسیار پایین بود. جزئیات مربوط به اشیا و افراد با چنین دوربین غیرممکن بود.رزولوشن در سیستم های آنالوگ دوربین مدار بسته در خطوط تلویزیون اندازه گیری می شود، که نشان دهنده تعداد خطوط تولید شده و نمایش داده شده در مانیتور است. این نوع سیستم در چند سال آینده متوقف خواهد شد.

سیستم آنالوگ سنتی
ایده یک سیستم CCTV این است که فیلم ها را روی یک مانیتور تولید، ذخیره و نمایش دهیم، نمودار زیر نمونه ای از این مفهوم را در ۳ بلوک نشان می دهد.

CCTV-basic-Diagram

دوربین های دوربین مدار بسته تصاویر را تولید می کنند، ضبط کننده فیلم ها را ذخیره می کند و در نهایت یک مانیتور ویدیو را از دوربین یا ضبط کننده پخش می کند. در سیستم های دوربین مدار بسته قدیمی، فیلم ها از دوربین ها با استفاده از VCR (ضبط ویدئو کاست) در فرمت آنالوگ ضبط می شد. تا به امروز، این تکنولوژی ضبط ویدئویی منسوخ شده است، اما دهها سال پیش این تجهیزات برای ضبط  با کیفیت بالا ساخته شد. این بسیار رایج بود که بحث می شد که بهترین فیلم های ویدئویی چیست، بسیاری از بهترین آن ها در ژاپن با آخرین تکنولوژی تولید و ساخته شدند. VCR قدیمی که در سیستم دوربین مدار بسته استفاده می شود در حال حاضر برای پیدا کردن VCRs که در سیستم های دوربین مدار بسته استفاده می شد آسان نیست، چرا که از آنالوگ به دیجیتال تغییر کرده است.

سیستم های دوربین مدار بسته دیجیتال
سیستم های دوربین مدار بسته همچنان در حال تکامل هستند و بنابراین اولین دوربین امنیتی IP در جهان ایجاد شد تا امکان انتقال ویدئو از طریق شبکه های دیجیتال را از راه دور فراهم کند. شبکه های کامپیوتری و اینترنت از یک پروتکل به نام TCP / IP استفاده می کنند و تمام دستگاه هایی که نیاز به برقراری ارتباط در شبکه دارند باید از همان پروتکل استفاده کنند بنابراین کامپیوترها، سرورها، چاپگرها، نوت بوک ها، تبلت ها،دوربین های IP، تلفن های همراه  TCP / IP صحبت می کنند. ، بنابراین دوربین IP می تواند به راحتی در شبکه ارتباط برقرار کند.

تعمیرات دوربین مدار بسته

خرابی های دوربین مدار بسته

از عمده مشکلات و خرابی های دوربین های مداربسته عدم نمای شتصویر به خوبی است، عدم ذخیره سازی، بهم خوردن کیفیت تصاویر و بسیاری موراد دیگر که نشان دهنده وجود خرابی در سیستم دوربین مدار بسته است. در صورت بروز خرابی در سیستم دوربین مدار بسته خود می تواندی با واحد تعمیرات لوازم صوتی و تصویری تماس حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید تا توسط متخصصین این مرکز عیب یابی و رفع شود.
لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستان ها می توانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمت گزار مناسبی برای ایشان باشیم. 

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱
آدرس»تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟