تعمیرات سینمای خانگی

از جمله دستگاه ها و لوازمی که امروزه در اغلب خانه ها وجود دارد که با آن می توان به تماشای فیلم از دید دیگری پرداخت سینمای خانگی است که با امکاناتی که دارد تماشای فیلم را برای ما لذت بخش تر می کند. سینمای خانگی، همچنین یک تئاتر خانگی، و یک اتاق تئاتر گفته می شود که به سیستم های صوتی و تصویری خانگی مربوط می شود و به دنبال بازسازی یک تجربه سینما و همراه با حالت استفاده از ویدئو و تجهیزات صوتی الکترونیکی مصرفی است که در یک اتاق یا حیاط خلوت خانه خصوصی مورد استفاده واقع می شود. در دهه ۱۹۸۰، سینمای خانگی به طور معمول شامل یک فیلم پیش ضبط شده در یک نوار LaserDisc یا VHS بود؛ پخش کننده LaserDisc یا VHS؛ و یک صفحه تلویزیون سنگین و پرقدرت بزرگ و لوله های پرتوهای کاتدی بزرگ بود.

home cinema

در دهه ۲۰۰۰، نوآوری های تکنولوژیکی در سیستم های صوتی، دستگاه های پخش ویدئو و تلویزیون ها و پروژکتور های ویدئویی تجهیزات مورد استفاده در تنظیمات صفحه اصلی را تغییر دادند که در این صورت کاربران خانگی را قادر می ساخت تا یک تصویر صفحه نمایش با وضوح بالاتر، کیفیت صدای بهبود یافته و گزینه های بیشتری را به کاربران ارئه می دهند. (به عنوان مثال، بسیاری از پلیرهای گران قیمت Blu-ray در سال ۲۰۱۶ همچنین می توانند فیلم ها و برنامه های تلویزیونی را در اینترنت با استفاده از خدمات اشتراکی مانند Netflix پخش کنند). توسعه خدمات اشتراکی مبتنی بر اینترنت بدین معنی است که کاربران سینمای خانگی در سال ۲۰۱۶ مجبور نیستند برای تهیه محصولات به یک فروشگاه معمولی که در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ برای خرید یا اجاره فیلم بودند، رفت و آمد کنند (با این وجود برخی علاقه مندان به فیلم، دیسک های DVD یا Blu-ray مورد علاقه خود را خریداری می کنند).

امروزه یک سیستم سینمای خانگی به طور معمول از یک تصویر بزرگ قابل نمایش از یک پروژکتور ویدئو یا یک سیستم بزرگ HDTV با صفحه نمایش با وضوح بالا و یک فیلم یا سایر فیلم های ویدئویی بر روی یک دی وی دی یا دیسک Blu-ray با وضوح بالا که بر روی آن پخش می شود، پخش کننده دی وی دی یا پخش کننده Blu-ray، با صدای تقویت شده با تقویت کننده قدرت چند کاناله و استتفاده از دو بلندگو که می توان در هر جایی قرار داد و یک تقویت کننده استریو (برای صدای استریو) به تقویت کننده ۵٫۱ کانال و پنج و یا بیشتر کابینت های بلندگو سیستم صدای فراگیر) استفاده می کند. این که آیا علاقه مندان به سینمای خانگی دارای تنظیمات استریو یا سیستم ۵٫۱ کانال فراگیر هستند، معمولا از حداقل یک کابین بلندگو ساب ووفر با فرکانس پایین استفاده می کنند تا اثرات فرکانس پایین را از فیلم های صوتی فیلم ها تقویت کنند و زمینه های عمیق را از موسیقی متن پخش کنند.

در دهه ۱۹۵۰، فیلم های خانگی در ایالات متحده در بین خانواده های طبقه متوسط ​​و طبقه بالاتر ​​محبوب شد، زیرا تجهیزات پروژکتور فیلم ۸ میلیمتری کداک مقرون به صرفه تر شد. توسعه سیستم های صوتی چند کاناله و بعدها LaserDisc در دهه ۱۹۸۰ یک پارادایم جدید برای ویدئوی خانگی را ایجاد کرد، زیرا علاقه مندان به فیلم را برای افزودن صدا و تصاویر بهتر برای تنظیماتشان ایجاد کردند. بعضی از مردم از پروژکتورهای پیش روی گران قیمت را در اتاق تاریک استفاده می کنند. در طول دهه ۱۹۹۰ تماشای فیلم در VHS در منزل به یک فعالیت برای گذراندن اوقات فراغت تبدیل شد.سینمای خانگی از اواخر دهه ۱۹۹۰ و در طول ساله های ۲۰۰۰ ، تکنولوژی سینمای خانگی با توسعه فرمت DVD-Video (وضوح بالاتر از VHS)، بلندگوهای صوتی ۵٫۱ کانال Dolby Digital (سیستم صدای فراگیر) ، و تلویزیون با کیفیت بالا (HDTV)، که در ابتدا شامل HDTVهای لوله پرتوی کاتدی بزرگ و سنگین و تلویزیون های صفحه تخت بود، پیشرفت کرد. در سال های ۲۰۱۰، تلویزیون های مسطح با صفحه نمایش بزرگ HDTV با وضوح بالا، پروژکتورهای ویدیویی با وضوح بالا (به عنوان مثال DLP)، تکنولوژی تلویزیون ۳D و دیسک Blu-ray با وضوح بالا (۱۰۸۰p) در دوران جدیدی از سینمای خانگی راه اندازی شد.

اصطلاح سینمای خانگی در ابتدا موجب نگرانی افراد می شود که شناخت کافی در مورد آن ندارند و تصور می کنند بسیار گران قیمت و پیچیده است. با این وجود، با کمی برنامه ریزی، مونتاژ سینمای خانگی شما آسان می شود، و در نتیجه یک تنظیم جهت راه اندازی سازمان یافته و عمکردی و بصری است. در یک تحلیل نهایی در مورد استفاده از سینمای خانگی این است که، کاربرد سینمای خانگی بستگی به تمایل مصرف کننده دارد که آیا به تماشای فیلم و … به صورت هیجان انگیز و با افکت های صوتی داشته باشد یا خیر و به تماشای تلویزیون قدیمی خود بپردازد و همین برای او کافی است. در واقع، برای بسیاری، رفتن به سینمای محلی یک مسیر طولانی  را به همراه دارد، زیرا ارزان تر و راحت تر است که در خانه بمانید. اما مسلمأ بازه زمانی تا زمانی که فیلم مورد نظر شما وارد پخش خانگی شود چندین ماه طول می کشد که البته این بازه زمانی در حال کاهش است. با توجه به تکنولوژی تصویر و صدای فیلم و تطبیق آن با محیط خانه، تولید کنندگان برنامه های تلویزیونی و صوتی، توانایی تقریبا تجربه سینما را در خانه تقریبا با استفاده از گزینه های دسترسی به تجهیزات و انتخاب محتوا ارائه می دهند.

در کل می توان گفت سینمای خانگی از یک دستگاه پلیر که قابلیت پخش سی دی و دی وی دی را دارد و اسپیکر است که بنا بر مدل و برند متفاوت هستند. 

تعمیر-دستگاه-dvd-پلیر-و-دستگاه-پخش-خانگی

خرابی های دستگاه مجموعه سینمای خانگی:

مجموعه دستگاه های سینمای خانگی از جمله دستگاه هایی هستند که می توان گفت بنا بر تجربه خاصی که از دیدن فیلم و یا پخش موسیقی در ذهن مصرف کنند می گذارد باعث می شود که از آن بسیار استفاده کند. از این رو زمانی که با مشکلاتی در پخش مواجه می شود باید به خوبی رفع عیب شود. از جمله خرابی ها و اختلالاتی که برای دستگاه های سینمای خانگی ممکن است به وجود آید به این صورت می توان عنوان کرد: شاید واضح ترین مشکل را در عدم پخش موسیقی یا فیلم در دستگاه بتوان گفت، عدم پخش صدا به خوبی، ممکن است صدای فیلم و یا موسیقی شما مانند قبل با قدرت پخش نشود و تنظیمات سابق را نداشته باشد که ممکن است ایراد از منبع تغذیه باشد که گاهی آن را امپلی فایر می نامند، چرا که مسئول کنترل کانال ها تقویت کننده به بلندگوها می باشد. در واقع مهم ترین وظیفه منبع تغذیه کنترل حجم و بلندی صدای بلندگو ها است. و بسیاری موارد دیگر که نشان از وجود اختلال و خرابی در سیستم شماست.

در صورت بروز خرابی در سیستم سینمای خانگی می توانید با واحد تعمیرات لوازم صوتی و تصویری مجتمع فنی الکترونیک تهران تماس حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید. تا توسط متخصصین این مرکز عیب یابی و رفع شود.

تلفن تماس:۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس»تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟