تعمیرات DVD پلیر

حتی در عصر گوشی های هوشمند و جریان اینترنت، دی وی دی از ویژگی های موفق ترین محصول سرگرمی خانگی در تاریخ است. هنگامی که در سال ۱۹۹۷ معرفی شد، مدت زیادی طول نکشید که منبع اصلی سرگرمی های ویدئویی در اکثر خانه ها باشد. در حقیقت، امروزه تعداد زیادی از مصرف کنندگان دارای دو یا شاید بیشتر دستگاه هایی در خانه هایشان هستند که می توانند دی وی دی ها را پخش کنند. DVD ها خلاصه شده  Digital Versatile Disc است. دی وی دی ها می توانند برای ذخیره سازی ویدئو، صوتی، تصویر ثابت یا داده های رایانه ای استفاده شوند. بسیاری از افراد به DVD به عنوان Digital Video Disc نام می برند، با این حال، از لحاظ فنی این درست نیست.

نتیجه تصویری برای دستگاه دی وی دی پلیر اولیه

دستگاه پخش دی وی دی (DVD) دستگاهی است که دیسک های دی وی دی تولید شده تحت هر دو استاندارد فنی DVD-Video و DVD-Audio را پخش  می کند، دو استاندارد متفاوت و ناسازگار است. برخی از پخش کننده های دی وی دی همچنین سی دی های صوتی را پخش خواهند کرد. پخش کننده های دی وی دی به یک تلویزیون وصل می شوند تا بتوان محتوای DVD را تماشا کرد، که می تواند یک فیلم، یک نمایش تلویزیونی ضبط شده یا سایر محتویات باشد. اولین پخش کننده DVD توسط شرکت سونی در ژاپن در سال ۱۹۹۷ با شرکت Pacific Digital Company از ایالات متحده در ایالات متحده ایجاد شد. برخی از تولید کنندگان در ابتدا اعلام کردند که پخش کننده های DVD در اواسط سال ۱۹۹۶ در دسترس خواهند بود. اولین دستگاه های پخش کننده DVD در تاریخ ۱ نوامبر ۱۹۹۶ در ژاپن ظاهر شد و پس از آن در ۲۶ مارس ۱۹۹۷، ایالات متحده در شش ماه اول فقط در ۷ شهر بزرگ آن را به فروش رساند.

 دستگاه های پخش کننده DVD به آرامی به مناطق دیگر سراسر جهان سرازیر شدند. قیمت ها برای اولین دستگاه های پلیر DVD در سال ۱۹۹۷ از ۶۰۰ دلار آغاز شد و  قیمت ها را تا بیش از ۱۰۰۰ دلار می توانست افزایش داده شود. در پایان سال ۲۰۰۰، دستگاه های پلیر DVD در کمتر از ۱۰۰ دلار در خرده فروشی های تخفیف در دسترس بودند. در سال ۲۰۰۳، دستگاه های پخش کننده DVD زیر ۵۰ دلار در دسترس قرار گرفتند. شش سال پس از راه اندازی اولیه، نزدیک به یک هزار مدل از دستگاه های پخش دی وی دی از بیش در صد تولید کننده لوازم الکترونیکی مصرفی در دسترس بود.نتیجه تصویری برای دستگاه دی وی دی پلیر اولیه

فوجیتسو اولین کامپیوتر مجهز به DVD-ROM را در تاریخ ۶ نوامبر در GB منتشر کرد. توشیبا در اوایل سال ۱۹۹۷، یک کامپیوتر با DVD-ROM و یک درایو DVD-ROM را در ژاپن منتشر کرد. درایوهای DVD-ROM از توشیبا، Pioneer، پاناسونیک، هیتاچی و سونی در اواخر ژانویه سال ۱۹۹۷ شروع به کار کردند، اما قبل از ماه مه، هیچیک از آنها موجود نبود. اولین کیت ارتقاء PC (ترکیبی از درایو دی وی دی و کارت رمزگشایی سخت افزار) از Creative Labs، Hi-Val و Multimedia در ماه آوریل و مه ۱۹۹۷ در دسترس قرار گرفت. 

چه چیزی DVD را از VHS متمایر می کند؟

برای VHS، اطلاعات صوتی و تصویری بر روی یک اثر مغناطیسی ضبط شده بر روی نوار ویدئویی، که توسط یک سر چرخشی در VCR خوانده می شود، جاسازی شده است. برای دی وی دی، اطلاعات ویدئویی و صوتی در حفره (کاواک) هایی که از طریق لیزر به صورت اپتیکی خوانده می شوند جاسازی شده است.

از قضا، دی وی دی به لحاظ فیزیکی با ضبط سنتی وینیل بیشتر از نوار ویدئویی مشترک است. سیگنال های صوتی در یک رکورد وینیل در شیارهای فیزیکی ثبت می شوند که به صورت فیزیکی توسط یک قلم خوانده می شوند. تفاوت، علاوه بر ساختار دیسک در مقابل شیارها و حفره ها، این است که سیگنال روی یک رکورد وینیل یک شکل موج آنالوگ است و سیگنال روی دی وی دی بیت دیجیتال است.

دی وی دی از هر دو نسبت ابعاد ۴×۳ استاندارد و نسبت ابعاد صفحه نمایش ۱۶×۹ صفحه پهن آنامورفیک پشتیبانی می کند.

دی وی دی قادر است وضوح ویدیویی دو برابر نسبت به VHS را فراهم کند، برای یک تصویر بسیار دقیقتر و سازگاری بهتر رنگ را فراهم می کند. با این وجود، اگر چه دی وی دی با وضوح بالاتر از VHS ارائه می دهد اما فرمت استاندارد وضوح بالا نیست.

شما می توانید به هر بخش از دی وی دی به صورت تصادفی یا بسیار سریع دسترسی پیدا کنید، در حالی که شما باید یک نوار VHS را سریع یا به عقب برگردانید تا مکان خاصی روی نوار پیدا کنید.

DVD از منوهای تعاملی و ویژگی های اضافه شده، مانند آهنگ های چند زبانه، تفسیر های صوتی، و ویژگی های اضافی که در فرمت VHS موجود نیست پشتیبانی می کند. دی وی دی همچنین با عنوان هایی مثل  On / Off  و Subtitling  و … را در چند زبان پشتیبانی می کند.

دی وی دی ها تحت تاثیر میدان های مغناطیسی قرار نمی گیرند. دی وی دی های تجاری نمی توانند پاک شوند.

نتیجه تصویری برای دستگاه دی وی دی پلیر اولیه

خرابی های دستگاه DVD پلیر

دستگاه های الکترونیکی و دیجیتالی در طول عمر خود با مشکلات و خرابی هایی مواجه می شوند که به سبب استفاده نادرست است یا مشکلات خارج از کنترل و یا اینکه عمر مفید قطعات آن تمام شده است. دستگاه های پخش DVD پلیر هم از جمله لوازمی هستند که چون مورد استفاده بسیاری قرار می گیرند با خرابی ممکن است مواجه شوند. از جمله مواردی که می توان نام برد به این قرار است که برای مثال صفحه مربوط به گذاشتن دیسک با زدن دکمه باز یا بسته نمی شود. علاوه بر اینکه دستگاه سی دی یا دی وی دی دارد چیزی در تلویزیون دیده نمی شود. دیسک در دستگاه گیر می کند، خرابی های دکمه های دستگاه، علیرغم اینکه کنترل مربوط به دستگاه کار می کند اما دستگاه فرمانی را نمی پذیرد و عملیاتی اجرا نمی شود و بسیاری موارد دیگر که نشان از وجود مشکل در سیستم دستگاه پلیر شما می باشد.

در صرت بروز خرابی در سیستم دستگاه DVD پلیر خود می توانید با واحد تعمیرات لوازم صوتی و تصویری مجتمع فنی الکترونیک تهران تماس حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید تا توسط متخصصین این مرکز عیب یابی و رفع شود.

تلفن تماس:۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

آدرس»تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟