عیب یابی و تعمیرات تخصصی کارت های صوتی کامپیوترها

همه میدانیم که کامپیوترها ماشین هایی همه فن حریف و کامل هستند که امروزه در کناز زندگی بشر معنای دیگری را به زندگی بخشیده اند و باغث شده اند تا همه ما بتوانیم بسیاری از کارهایمان را با دقت و سرعت بالایی انجام دهیم. خود کامپیوتر از نظر ساختاری نیز به ماژول های مختلفی تقسیم شده است و این تقسیم بندی به راحتی اجازه داده است تا در زمان بروز مشکل برای کامپیوتر بتوانیم  به راحتی ان را عیب یابی کرده و بتوانیم بخش خراب را تعمیر کنیم و دیگر نیازی نیست که مانند دستگاه های قدیمی کل ساختار دستگاه مورد بازبینی قرار گیرد.

بخش های اصلی یک کامپیوتر شامل مادربرد یا همان برد اصلی کامپیوتر – پاور که همان منبع تغذیه کامپیوتر می باشد – هارد دیسک که همان حافظه ی  بلند مدت بوده و تمامی  اطلاعات ما که در کامپیوتر وجود دارد در هارد ذخیره شده و نگه داری میشوند. رم ها که حافظه های کوتاه مدت هستند و بالا بودن میزان فضای این رم ها باعث بالا بودن سرعت کامپیوتر در حین کار خواهد شد و کارت صدا که وظیفه ی آن در کامپیوتر پردازش  سیگنال های صوتی می باشد که ورودی های میکروفون و یا خروجی های اسپیکر ها توسط کارت صدا انجام میشود. قطعات و بخش های زیادی در کامپیوتر وجود دارد که میتوان به آن ها اشاره کرد ولی  هدف صحبت ما در این بخش از وب سایت بررسی مشکلات و خرابی کارتهای  صوتی میباشد که از اعضای مهم در ساختار کامپیوترها می باشد.

و اما کارت صدا دقیقا  چکار میکند ؟تعمیرات کارت صدا

خب اگر این  سوال را از هر کسی که با کامپیوتر آشنایی دارد بپرسید با قطعیت می گوید که کار کارت صدا دادن خروجی صوتی است و مثلا در هنگام  تماشای فیلم با کامپیوتر اجازه میدهد که در اسپیکرها صدای فیلم را هم به خوبی بشنویم، بله این تعریف درست است و کار کارت صدا پخش صدای کامپیوتر می  باشد ولی تا به حال شده از نظر سخت افزاری یک کارت صدا را بشناسید ؟ شناخت سخت افزاری و نرم افزاری کارت صدا حتی در حد مختصر اجازه میدهد که در زمان قطع شدن صدای کامپیوترتان برخی از مشکلات را تشخیص دهید.

کارت صدا خود  یک سخت افزار مجزا می باشد که سیگنال های صوتی در داخل کامپیوتر را که به صورت دیجیتالی ( ۰۱) ذخیره شده است را به سمت خروجی که اسپیکرها قرار دارند بفرستد ولی بهتر است بدانید که اسپیکرها نمی توانند سیگنال های دیجیتالی را بخوانند و باید یک اسپیکر سیگنال های آنالوگ دریافت کند ، در این میان کار صدا کار تبدیل را انجام میدهد و سگنال های دیجیتال در داخل کامپیوترها را به سیگنال  های آنالوگ تبدیل کرده و به سمت اسپیکرها ارسال میکند. همچنین وقتی شما با میکروفون میخواهید صدایی را در کامپیوتر ضبط کنید این سیگنال های صوتی نیز آنالوگ هستند و میکروفون سیگنال های آنالوگ را به سمت کامپیوتر ارسال میکنند و برای این  که بتوانند در کامپیوتر ذخیره شوند توسط مار صدا به حالت دیجیتال تبدیل شده و سپس در حافظه ی کامپیوتر ذخیره میشوند.

سالم بودن  و به عبارتی سلامن سخت افزاری  کارت صدا بر عملکرد آن  تاثیرات بسیاری دارد و بهتر است بدانید که خرابی کارت های صوتی کامپیوتر به این اندازه نیست که کلا قطع شوند و برخی از خرابی ها بدون قطع شدن صدای خروجی ایجاد میشوند و به یک نمونه از این خرابی ها میتوان به دارا بودن نویز در صدای خروجی اشاره  کرد. این نویز هم میتواند در ورودی صدا  یعنی میکروفون مشاهده شود و هم در خروجی کارت صدا  یعنی اسپیکرها، پس  در هر دو مورد از موارد اگر نویز وجود داشت  بایدبه سلامت کارت صوتی شک کرد و مورد عیب یابی قرار گیرد.

زمانی که صدای کامپیوتر شما قطع شود حتما دلیلش سوختن کارت صدا نیست و بسیاری از مشکلات در مورد کارت صدا وجود دارند  که دلیلش نرم افزاری – درایورها  و یا غیر فعال شدن توسط ویندوز و یا هر سیستم عامل دیگری میباشد، در زمانی که کارت صدا قطع شده است باید در ابتدا با استفاده از روش های نرم افزاری اقدام به ر اه اندازی کارت صدا کرد و در صورتی که مشکل همچنان پا برجا باشد  باید به سراغ عیب یابی های سخت افزاری رفت ولی ما در این جا علایم سوختن کارت صدا را برای شما باز گو میکنیم تا در صورت سوختن کارت صوتی کامپیوتر بتوانید مشکل را تشخیص دهید.

اگر شما تمامی راه حل های ترمیم نرم افزاری را انجام داده اید ولبی مشکل قطع شدن صدا ی کامپیوتر حل نشد باید به فکر خرید  یک کارت صوتی اینترنال برای pc و یا اسکترنال برای لپ تاپ باشید و یا کامپیوتر خود را به تعمیرگاه ببرید تا توسط مهندسین مورد عیب یابی قرار گیرد. در مورد کارتهای صوتی عادی موضوع راحت بوده و به دلیل ارزان بودن قیمت کارت صدای عادی میتوانید ان را تعویض کنید. موضوع از زمانی کمی سخت میشود که کارت صدای شما از نوع حرفه ای بوده باشد که قیمت های بالایی دارند، در چنین مواقعی به صرفه این است که کار صدای خود را تعمیر کنید. خرابی کارهای صوتی حرفه ای نیز بسیار متفاوت می باشد که از دلایل آن میتوان به نویزز دار بودن صدای خروجی و وردی – قطع و وصل شدن و به عبارتی تکه تکه شدن صدا  و یا سوختن کلی چیپ و یا پردازنده ی اصلی کارت صوتی میباشد که به منزله ی سوختن کلی کارت است. در چنین مواقعی باید عیب یابی دقیق بر روی کارت صوتی انجام شود تا تشخیص داده شود که مشکل چیست و چرا کارت صدا سوخته است ، در همین مورد مرکز تعمیرات تهران یکی با استفاده از ابزارهای حرفه ای و به روز و همچنین تکنسین های مجرب  تعمیرات کارتهای صوتی حرفه ای و نیمه حرفه ای را در کمترین زمان انجام میدهد و شما عزیزان میتوانید در صورت خرابی کارت صوتی خود  ( حتی کارت های صوتی صنعتی و حرفه ای ) به این مرکز مراجعه نمایید.

تلفن تماس : ۰۲۱۶۶۹۰۴۲۰۲

آدرس : تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟