تعمیرات DVR

یک ضبط کننده ویدئویی دیجیتال (DVR) یک دستگاه الکترونیکی است که ویدئو را در فرمت دیجیتال در یک درایو دیسک، فلش درایو USB، کارت حافظه SD، SSD یا دیگر دستگاه ذخیره سازی محلی یا شبکه ای ضبط می کند. این دستگاه شامل جعبه های تنظیم شده (set-top) با ضبط مستقیم دیسک، دستگاه های پخش رسانه های قابل حمل و دروازه های تلویزیونی با قابلیت ضبط و دوربین های دیجیتال است. رایانه های شخصی اغلب به دستگاه های ضبط ویدئویی متصل می شوند و به عنوان DVR ها استفاده می شوند؛ در چنین مواردی، نرم افزار کاربردی که برای ضبط ویدئو مورد استفاده قرار می گیرد، بخشی جدایی ناپذیر از DVR است. بسیاری از DVR ها به عنوان دستگاه های الکترونیکی مصرف کننده طبقه بندی می شوند؛ چنین دستگاه هایی ممکن است به طور متناوب به عنوان ضبط کننده های ویدئویی شخصی (PVR ها) اشاره شود، به ویژه در کانادا.

نتيجة بحث الصور عن ‫تعمیرات DVR‬‎

مخفف دی وی آر (Digital Video Recorder) است. DVR اساسأ یک VCR است که به جای نوار ویدئویی از یک دیسک سخت استفاده می کند. می توان آن را برای ضبط، ذخیره و پخش برنامه های تلویزیونی مورد استفاده قرار داد. با این حال، بر خلاف یک VCR، یک DVR نیز می تواند با ضبط نمایش زنده تلویزیونی فعلی در زمان واقعی، آن را متوقف کند. کاربر می تواند گزینه سریع به جلو (اغلب در هنگام پبام های بازرگانی) را انتخاب کند تا به تلویزیون زنده برود. اکثر شرکت های ماهواره ای و تلویزیون کابلی به عنوان یک گزینه با یک بسته تلویزیون دیجیتال خود، DVR را ارائه می دهند. از آنجا که جعبه های کابل در حال حاضر لیست برنامه ها را از طریق نوع رابط راهنمایی تلویزیون ارائه می دهند، اکثر DVR ها به کاربران امکان می دهند از این راهنمای برای برنامه ریزی ضبط استفاده کنند. برای مثال، کاربر می تواند از راه دور برای جستجو از طریق فهرست برنامه های راهنمای برای هفته جاری استفاده کند و نمایش هایی که او می خواهد ضبط کند را انتخاب کنید.

TiVo، “نام تجاری” DVR، عملکرد مشابهی را به عنوان DVR به طور مستقیم از یک شرکت کابلی ارائه می دهد  با این حال، کاربران TiVo می توانند به جای اجاره آن، جعبه DVR را خریداری کنند. از آنجا که TiVo یک جعبه مستقل است، نیازی به کابل کشی و تلویزیون ماهواره ای نیست. در حالی که کاربران TiVo خود جعبه TiVo را می خرند ممکن است از هزینه اجاره ماهانه اجتناب کنند، اگر می خواهند برنامه های ضبط شده را پخش کنند و ببینند، باید هزینه ماهانه برای لیست برنامه ها را پرداخت کنند.

DVRها به طور مناسبی نمایش ها را در یکی لستی که توسط کاربر قابل دسترسی است ذخیره می کند. از آنجا که نمایش ها در یک هارد درایو دی وی آر نگهداری می شوند، نیاز به عقب یا جلو بردن چیزی که VCR به آن نیازمند است، نمی باشد. در حالی که DVR ها ضبط برنامه مورد علاقه شما که هر هفته یا هر روز پخش می شود را ممکن می سازد، باعث می شود که بیشتر تلویزیون تماشا کنید. تولید کنندگان چندین نوع مختلف DVR در بازار دارند، از جمله TiVo، Motorola، RCA و Scientific Atlanta. برخی از شرکت ها مانند ReplayTV، کاربران PC را هدف قرار می دهند، بسته های نرم افزاری را ارائه می دهند که کامپیوتر شما را به یک DVR تبدیل می کند. علاوه بر این، سونی، پاناسونیک و توشیبا ضبط کننده های DVD را تولید می کنند که شامل هارد دیسک می شود و به آنها اجازه می دهد به عنوان DVR عمل کنند. برخی از شرکت های کابلی مانند Time Warner، Comcast و Cox بسته های تلویزیون کابلی که شامل DVR می باشند را ارائه می دهند.

اما بیشتر ما DVR را به عنوان دستگاهی که همراه دوربین های مدار بسته به کار می رود می شناسیم. که عملی مشابه را با آنچه که ذکر شد انجام می دهد.نتيجة بحث الصور عن ‫تعمیرات DVR‬‎ دستگاه DVR را می توان به ساده ترین نحو به عنوان سرور سیستم مداربسته آنالوگ معرفی کرد. در سیستم مداربسته آنالوگ دوربین های مداربسته به دستگاه DVR متصل می شوند و از طریق این دستگاه ضبط ، پخش یا انتقال تصاویر ممکن خواهد بود. اما یه دسگاه DVR چه وظایفی بر عهده دارد؟ از جمله مهمترین این وظایف را می توان به این صورت شمرد که: ضبط تصاویر دوربین های مداربسته: از طریق دستگاه DVR میتوان تصاویر دوربین های مداربسته را (توسط هارد دیسک نصب شده در دستگاه) ضبط و مجددا بازبینی یا پشتیبان گیری کرد. مشاهده تصاویر دوربین های به صورت یکپارچه نیز از دیگر وظایف آن است که با اتصال دستگاه DVR به نمایشگر شما می توانید تصویر تمامی دوربین ها را به صورت یکپارچه در یک صفحه ببینید. تنظیم تصاویر و ضبط توسط DVR به شما این امکان را می دهد که تصاویر را به نحوه دلخواه خود تنظیم کنید. این تنظیمات شامل تنظیمات نور و رنگ، تنظیمات نوع و زمان بندی ضبط خواهد بود. امکان اتصال به شبکه یا انتقال تصویر از طریق پورت LAN موجود بر روی دستگاه DVR ممکن می شود که شما می توانید تصاویر دوربین های خود را به محیط شبکه کامپیوتری وارد کرده و یا انها را از طریق اینترنت ببینید. کنترل دوربین های گردان که می توان از طریق پورت RS485 موجود بر روی دستگاه DVR دوربین های گردان یا دوربین های زوم را کنترل کنید.

دستگاه های DVR را می توان به چند جنبه طبقه بندی کرد که مهمترین جنبه های طبقه بندی آنها بر اساس تعداد کانال های تصویر DVR وکیفیت ضبط DVR است.  رایجترین دستگاه های DVR از نظر تعداد کانال تصویر DVR های زیر هستند:

  • دستگاه DVR 04CH کانال: قابلیت نصب تا ۴ دوربین را دارد.
  • دستگاه DVR 08CH کانال: قابلیت نصب تا ۸ دوربین را دارد.
  • دستگاه DVR 16CH کانال: قابلیت نصب تا ۱۶ دوربین را دارد.

نتيجة بحث الصور عن ‫تعمیرات DVR‬‎

خرابی های دستگاه DVR:

دستگاه های DVR امروزه یکی از مهمترین و حساس ترین لوازم الکترونیکی و دیجیتالی می باشند به واسطه کاربرد امنیتی که دارند از این رو باید به خوبی کار کند و خرابی ای نداشته باشند تا کار خود را به درستی انجام دهد. ممکن است دستگاه به خوبی شروع به کار نکند و با تأخیر باشد یا روشن نشود که این مشکل ممکن است ناشی از این باشد که ارتباط منبع الکتریکی با پاور دستگاه دچار قطعی یا اتصالی شده باشد ویا کلید خاموش و روشن کردن آن خراب شده باشد، خراب شدن هارد دیسک هم از دلایل دیگر است و … . ممکن است دستگاه حین کار کردن خاموش شود که ممکن است فشار Power به اندازه ی مورد نیاز نباشد و یا برد اصلی دچار مشکل سخت افزاری شده است و موارد دیگر. پیدا نکردن هارد دیسک، دستگاه نمی وان فایل ها و تصاویر و … را که ضبط کرده است پیدا کند، زمان نمایش درست نباشد، ایراد در رنگ تصاویر و کیفیت آنها و بسیاری عوامل دیگر.

در صورت بروز خرابی دستگاه دی وی آر (DVR) خود می توانید با واحد تعمیرات لوازم صوتی و تصویری مجتمع فنی الکترونیک تهران تماس  حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید.

تلفن تماس:۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

آدرس»تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳

چه امتیازی به این وب سایت میدهید؟